Advertenties

Alles slangen vervangen voor silicone slangen

Gestart door djo231, 7 september 2009, 00:15:32

Vorige topic - Volgende topic

djo231

Hallo,

Ik weet niet of dit topic juist geplaatst is :? maar goed, ik wil het een beetje mooi gaan maken onder mijn motorkap en dus alle slangen die ik kan vervangen, vervangen voor blauwe silicone slangen.

Nou weet ik niet of ik gewoon alle slangen eraf kan halen en nieuwe erop kan zetten? Want ik zal toch eerst even alle diameters moeten weten of iemand moet dit ook gedaan hebben en al de diameters weten, zou erg handig zijn  :q

Wat is dus niet wil is veel geld uitgeven aan die slangen en vervolgens problemen krijgen met de motor of andere dingen die onder de motorkap zitten, dus wil ook even weten welke slangen ik gewoon kan vervangen en welke ik beslist niet moet aanraken om het zo maar even te zeggen 8)7

Maar ik hoor het graag van de mede tuners  !-!

Groeten Joey ;)

Dirk Kuipers

Heb je een adresje gevonden waar je die slangen kunt krijgen dan? Als je ze allemaal speciaal laat maken voor je megane ben je volgens mij erg duur uit..
Voor honda's en golfjes zijn dit soort pakketten met allemaal slangen wel te vinden op ebay.. Voor de megane zijn die er volgens mij niet.

djo231

Nou ik heb zeg maar een vaste dealer waar ik alles koop voor mijn Megane wat er te kopen voor valt, maar hier zag ik ook bij hun dat ik gewoon alle slangen los kan kopen en uiteraard korting op krijg maar ik moet natuurlijk wel eerst weten of ik dit gewoon kan doen. Maar die slangen kan je gewoon los bij Autostyle kopen volgens mij, moet ik nog even na vragen maar dacht het wel.

RobScénic

Die kun je idd los kopen bij Autostyle, maar niet met alle aftakkingen enzovoorts. Daarnaast zit je nog met de verlopen in dikte.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Dirk Kuipers

Je kunt misschien wel slangen kopen, maar die slangen hebben wel bochten, aftakkingen enzovoort.
Dus die slangen zul je apart moeten laten maken (bochten erin laten maken). Als je zelf wat rechte slangen erin knutselt dan heb je kans dat die slangen in de bochten gaan knikken. En dat wil je echt niet.
Of ze meoten ergens al op de markt zijn, dan zou kunnen maar weet ik niet.

Ja, alles is natuurlijk te vervangen. Maar de slangen van bv je stuurolie zullen wel tegen een bepaalde druk moeten kunnen.
Waterslangen kun je vervangen door het water uit je motor te halen en vervolgens alle slangen vervangen. En dan water er weer in doen..

Ik snap niet precies wat je bedoelt met: "of ik dit gewoon kan doen".
Ja, je kunt alles wel vervangen. Als je het maar goed doet.

djo231

wat ik daar dus mee bedoel is dat ik de slangen wil vervangen waar dit mogelijk is en ja die met de bochten erin zat niet bij mij in de planning meer de slangen die je ziet zoals van je radiator en andere slangen dus hoop dat het nu een beetje duidelijker is? Maar bedankt voor de reactie's

Dirk Kuipers

Bij mijn motor (2.0 16v) hebben de radiatorslangen juist wel bochten.

RobScénic

bij mijn weten hebben ALLE radiatorslangen bochten en aftakkingen.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

djo231

ja zoals dirk al weet ik heb echt een hele rare motor dusja maar ik ga van het weekend gewoon even langs en kijken me of deze beschikbaar zijn. Ik hou jullie op de hoogte. Adios

Laurens Klein

Die motor van jou is later ingebouwd. Dus de kans is groot dat men toen al veelal rechte slangen gebruikt heeft dus dan is het makkelijker/goedkoper om ze te vervangen

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev