Advertenties

Achterlichten upgrade phase 1 naar 2 handleiding Is er behoefte aan?

Gestart door richardv, 6 september 2009, 18:51:06

Vorige topic - Volgende topic

richardv

Ik ga mijn fase 1 achterlichten vervangen voor die van de 2e serie. Ik heb er inmiddels al veel over gelezen en ben in afwachting van de kabels die ik heb besteld. De achterlichten heb ik al binnen. Mijn vraag is of er behoefte is aan een handleiding op deze site. En natuurlijk ook tips als ik die onderweg de montage tegenkom. Ik heb bv originele renault kabels gekocht (voor beide achterlichten) voor 75 euro ipv ruim 100.

Christian de Vriend

het verschil tussen ph1 en 2 is dat er een mistlicht bij komt?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

matthew

Zie mijn project ik heb ook fase 2 lichten gemonteerd.

Het verschil zit hem in dat fase 1 5 draad in 1 stekker en fase2 4 en 1 dus 2 stekeers dacht ik.

Er moet ergens nog een lijstje staan op het forum van iemand met de coderingen van hoe alles moet.Maar 1 kant klopte niet en ik heb het zelf eigenlijk niet meer opgeschreven en is al weer 2 jaar geleden en weet het dus ook niet meer uit mijn hoofd.

Ik heb het ook met de originele kabelset van Renault gedaan en dat werkt mooi en netjes.

matthew

Ik doe de foto's altijd uploaden naar photobucket.com(account aanmaken daar kost niks),en dan de onderste link van de foto op photobucket in je tekst etten voor het forum en dan krijg je automatisch het plaatje erbij.

Wel het wel weer even zien is weer tijdje geleden dat ik dat los heb gehad.

richardv

Ik heb het eea geprobeert. Niet alles lukt nog. Dus hier een begin.

Dit zijn de onderdelen:

Kosten 175 euro.

Dit is de voor ombouw situatie:

Mijn vriendin boeide het niets maar ik vind het geweldig. Mijn volgende post zal fotos bevatten van de bedrading en een grafiek van de bedrading (alhoewel die ik krijg ik nog niet geupload). Ik doe mijn best.

en dit is de na ombouw situatie:

richardv

Ah en hier dan. Want volgens mij zijn de foto's zichtbaar. Ik heb het eea natuurlijk geleend van anderen. Zelfs vanaf een Franse site. Allereerst hier de indeling voor de nieuwe bedrading. LET GOED OP de oranje en blauwe draad zijn links en recht precies andersom (op pin 4 en 5 en visa versa op het andere achterlicht. (Anders klopt je rem en achterlichtlicht niet.):

richardv

En ik post hier nog even de foto's van een Frans forum. Ik heb even geen tijd gehad om de foto's te voorzien van NL taal maar als je de grafiek er bij houdt en deze fotos dan lukt het zeker. Ik probeer van de week nog iets duidelijker te zijn (in fotos) maar zit erug krap in tijd.:

Voor het linker achterlicht is deze situatie van toepassing:

en voor de rechter kant:

Let op. Op de foto's in het Frans zijn de blauwe en oranje draad in beide situaties het zelfde. Dat klopt dus niet!!! Hou het schema aan zoals eerder is gepost. (Droite is trouwens rechts en gauche links.)

matthew

Kijk dat is mooi duidelijkheid,goed werk.

En inderdaad een hele verbetering,ik had eerder de nieuwe achterlichten dan de auto haha.
Ik hoop wel dat jij alles gesoldeerd hebt of met bijbehorende hulsjes gefohnt hebt,want kwiklockjes is een leuk snel monteer middel maar zal in der loop der tijd toch onderbreking in ontstaan.

(en wat het nog meer zou afmaken vind ik als je de tekst megane weg haalt,maar dat moet je natuurlijk wel helemaal zelf weten.Dit is in iedergeval een hele mooie upgrade)

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

richardv

Ik heb inderdaad niet de meegeleverde busjes gebruikt. Had ik nog niet gezegt. Ik heb gesoldeert en van dat krimpkous gebruikt. Is nu helemaal gesealed en waterdicht.

matthew

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev