Advertenties

remus uitlaat

Gestart door sambiek, 5 september 2009, 20:52:30

Vorige topic - Volgende topic

sambiek

hallo,

ik heb een Remus uitlaat (enkele pijp, geen dubbele) gekocht voor mijn Renault Megane Coupe uit 1996 (1.6). De middendemper van deze uitlaat heb ik vervangen door een ijzeren pijp.

Deze heb ik vervangen omdat ik had gehoopt dat de uitlaat wat meer geluid zou gaan maken ('herrie'). Dit gebeurde echter niet.

Zou iemand mij hier kunnen vertellen hoe ik mijn uitlaat meer 'herrie' kan laten maken?

Alvast bedankt  --

Gr. Sambiek

PS. zou iemand mij ook kunnen vertellen wat voor olie ik in mijn Renault Megane Coupe moet doen ?

Benjamin Renon

Naar mijn gevoel zijn de Remus uitlaten vrij stil. Je kunt hier zo weinig aan doen om hem wat harder wil laten klinken. Als je hem pas nieuw hebt gekocht kan het zijn dat ie nog wat moet inbranden, daarna zal ie wat anders kunnen (niet moeten) klinken.

Olie kun je een goede 10w40 of 5w40 gebruiken.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Christian de Vriend

Remus is zeker erg stil,voor de ene goed,voor de ander niet,tis maar net wat je wilt.

Zoals benjamin zegt,hij moet nog inbranden,rij er een tijd mee,is het nog niet goed,dat kan je 2 dingen doen
andere eindemper aanschaffen,of een kat, vervanger.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Twixman

ik sluit me aan bij de eerdere reacties.. ik heb onder een vorige auto 2x een REMUS gehad, de eerste was een 2ehands met al wat km erop en die klonk wel lekker diep, maar toen die stuk ging vondt ik het de investering wel waard en heb een nieuwe gekocht.. Het geluid viel in het begin idd erg tegen, naarmate ik langer met de auto reed werdt het geluid dieper en donkerder.. Even geduld dus...

Christian de Vriend

Dit heb ik met een peco gehad,een vrij onbekend merk,maar een goed merk
ik had die op mn renault 19,en wilde hem er bijna afhalen,tot ik een trip moest maken van vlissingen naar oosterhoud
toen ik daar aankwam was het geluid al veel beter,zeker lange trips doen een sportdemper goed.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

sambiek

maar ik vind het wel heel vreemd als ik hem echt goed door trek tot over de 3000 toeren dan moet je goed luisteren anders hoor je hem echt niet maar iedere geval bedankt allemaal

Christian de Vriend

hmm dan nog niet?dat vrees ik toch het ergste

matthew

oren kapot,nee grapje.

Moet idd inbranden,maar als deze echt zware herrie moet maken kun je voor een coupe beter een ander dempertje steken.

Remus uitlaten bij bv een vw en een opel maken wel goed herrie maar bij de megane is het wel wat beschaafder.(maar dat komt natuurlijk ook omdat dit meer klasse wagen zijn ipv petjes auto´s)

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev