Advertenties


Pookknop en Leren hoesje pook-beschermer

Gestart door Randleman, 5 september 2009, 16:05:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Randleman

Mijn pookknop is erg aan vervanging toe, het leer scheurt hier en daar en er zitten aardig wat kale plekken op.
Nu heb ik vandaag een nieuwe opgehaald die ik had besteld, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe of wat je je oude pookknop er nu af haalt, zodat ik mijn nieuwe erop kan zetten.

Mijn 2e vraag betreft het hoesje om je pook die vast zit aan je console. Ik heb het voor mekaar gekregen het oude hoesje al te verwijderen (die zat aardig vast met een aantal nietjes :P). Mijn nieuwe hoes is van echt 'Italiaans' leder zoals het in de boeken staat, maar aan de onderkant zit er elastiek. Kan ik dit zo eruit halen om de hoes net zo te bevestigen met de nietjes als de oude of is er een betere manier hiervoor? Als ik de hoes er zo op leg dan wil dat consoltje niet meer vast, omdat hij dan niet meer erin klikt.

Bij voorbaat dank,
R4NDLE

ps: ik zal kijken of ik wat afbeeldingen kan vinden van de pookknop en de hoes, zodat het misschien beter is uit te leggen aan de hand van een foto

Dirk Kuipers

pookknop zit op de pin gedrukt. met veel kracht moet je hem eraf kunnen krijgen.. Er zitten wat karteltjes aan het einde van de pin waardoor hij flink vast zit.
Ik heb de oude knop gewoon met een waterpomptang een paar keer rondgedraaid tot hij eraf wou. Met die methode weet je wel dat je pookknop kapot is, maarja, wat moet je nog met zo'n oud ding. ;)

De pookzak heb ik afgeknipt aan de onderkant. Klinkt misschien niet echt fijn voor zo'n vrij prijzig ding, maarja, als 't maar zit toch? je kunt in mijn projectpagina wel zien hoe ik dat gedaan heb.
Maar hier zijn vast wel betere methodes voor. ;)

Veel succes ermee!

Randleman

Het met de pookknop is inmiddels gelukt Wat een pokkeding is dat zeg :P Inderdaad met een waterpomptang goed wrikken en wat schelden erbij, dan lukt het zo. De nieuwe die erop zat was ook nog wel een werkje opzich. De hoes is nog een probleem, ik had het een beetje druk dus dat is nog niet helemaal finito, maar dat komt zeker wel goed ;)

In ieder geval hartelijk bedankt voor de info. Ik heb ook even op je project pagina gekeken.., man wat een AUTO _0_ die Megane ziet er zeker wel strak uit. Leuk dat we dezelfde koplampen (jij zwarte angel eyes, ik heb de blanco versie) en dezelfde achterlichten. Alhoewel je die achterlichten best vaker ziet, want zoveel kezue is er niet verder :P

;)

Rogier

hier even wat stof afblazen, is er een vriendelijke manier op mijn pookknop eraf te halen, zodat ik mijn hoes kan vervangen.
ik wil de originele er weer terug opzetten, en niks slopen.

Dropsleutel (Björn)

Ik heb er nadat ik de auto zo'n 2 weken had een autostyle-pook gemonteerd. Ik heb de originele eraf gezaagd, ik kreeg hem er niet af getrokken.

Er zijn echter mensen die beweren dat het gewoon een drukknop is, die er met veel geweld vanaf te trekken is zonder hem te beschadigen, het zou als ik de verhalen hoor dus moeten kunnen.

Enige kanttekening: ik heb een fase2
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Rogier

tof dat je reageerd dropsleutel !-!, alleen hier heb ik vrij weinig aan, want ik heb ook gelezen dat het kan. alleen moet weten hoe ik dit doe, en zonder de boel kapot te maken, als het niet kan doe ik het ook niet.

Dropsleutel (Björn)

Reactie is een kleine moeite  !-!

òf het kan, vraag ik me evenzeer af als jij, àls het kan, is het puur met kracht dat ding omhoog trekken.
Engelen zitten niet in je koplampen, die zitten op je schouder

Maikel

Ik heb de hoes gewoon over de pookknop heen kunnen trekken ( toen de ty-rap los was iig )
aka. Blackwuppie :)

Rogier

waar zit bij jou die ty-rap dan ? boven of onder ??

Maikel

Bij mij zit die boven aan, waar de hoes bijelkaar gehouden wordt.
aka. Blackwuppie :)

Rogier

dan ga ik daar ff kijken, zou een stuk makkelijker zijn als dat zo is :) thanks !-!

Maikel

Ik denk dat je de ty-rap het makkelijkste ziet als je die hoes gewoon naar boven trekt, binnestebuiten keren als het ware ;)
aka. Blackwuppie :)

Rogier

Ik heb het inderdaad zo gevonden, morgen even opzoek na een nieuwe pookhoes. En passen of het over de pookknop heen kan, zal een hoop schelen.

Dante

Ik heb er hier nog een liggen, die niet gelijk is aan mijn pookhoes, mocht je geinteresseerd zijn.
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Rogier

Nee sorry DanteG, koop liever een nieuwe ;) toch bedankt voor het aanbod !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev