Advertenties

Vervangen tellerklok (kilometercorrectie)

Gestart door nick.venema, 3 september 2009, 17:59:13

Vorige topic - Volgende topic

nick.venema

Beste mensen. Nu het volgende. Wegens een defect in mijn display welke check oil en kilometerstand weergeeft. Heb ik deze vervangen voor een andere. Nu zit de kilometerstand blijkbaar in de printplaat opgeslagen. Dus heb ik een kilometerstand ver boven de originele stand. Is er een manier om dit zonder veel moeite terug te programmeren naar originele stand. Renault dealer kan mij hier niet mee helpen zeggen zij. Originele printplaat heb ik nog (met kapot display) Ik heb nog een ander display van de sloop gehaald. Misschien dat het mogelijk is om alleen het display over te zetten ipv van de complete set printplaat en display? Zodat ik gewoon mijn originele kilometer stand behoud? Printkabel van display naar printplaat lijkt gelijmd. Iemand die ideeën heeft over hoe dit aan te pakken? Adresje voor correctie van kmstand zou het mooiste zijn. Omgeving Groningen/friesland. Prijzen van 100,- vind ik te gortig. Heb al een paar afgebeld. Ik hoor het graag van één ander. Bedankt bij voorbaat.

Robin

Je zou kunnen proberen om je nieuwe display'tje op je oude unit te lijmen/soldere/smelten/etc.
Dat zou moeten lukken :q
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

rs50jochem

Overbouwen van de cockpit lijkt me ver onmogelijk.. Je zult denk ik toch echt het professioneel moeten laten doen en dan is 100.- nog een mooie prijs denk ik..

nick.venema

Citaat van: WalkingDisaster ( Robin ) op  3 september 2009, 18:04:04
Je zou kunnen proberen om je nieuwe display'tje op je oude unit te lijmen/soldere/smelten/etc.
Dat zou moeten lukken :q

Ja wil dit sowieso een kans geven. Kreeg alleen van een technicus te horen dat er bij het verwijderen van het display in ieder geval één van de componenten stuk gaat. Printplaat of display. Maar goed niet geschoten is altijd mis.

nick.venema

Citaat van: RS50Jochem op  3 september 2009, 18:22:10
Overbouwen van de cockpit lijkt me ver onmogelijk.. Je zult denk ik toch echt het professioneel moeten laten doen en dan is 100.- nog een mooie prijs denk ik..

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het overbouwen van de cockpit? Even voor de duidelijkheid. Het gaat om het oranje gekleur display in het midden van de kilometer teller. Dat display zit met een printkabel aan de printplaat die de chip met de kilometerstand herbergt vast.
Nu zou ik het liefst de kilometerstand via een computer digitaal corrigeren. Alleen dit blijkt met een Jeager teller niet mee te vallen. Daar zouden maar een handjevol bedrijven van zijn die die mogelijkheden hebben om dat te doen. Is er iemand die dat voor mekaar weet te krijgen of een kennis heeft die dat kan?

rs50jochem

Ik bedoel dat het vervangen van het display geen gewenst resultaat zal opleveren.. De km-stand staat in een chip ergens op de printplaat hoogstwaarschijnlijk.. Als je deze aangepast wilt hebben door de reden van een verkeerde km-stand door wisselen van de cockpit laat dit dan gewoon door erkend bedrijf aanpassen inplaats van zelf er aan te prutsen.. Dit doet de dealer ook als er een andere cockpit geplaatst moet worden door een defect..

nick.venema

Citaat van: RS50Jochem op  3 september 2009, 21:37:10
Ik bedoel dat het vervangen van het display geen gewenst resultaat zal opleveren.. De km-stand staat in een chip ergens op de printplaat hoogstwaarschijnlijk.. Als je deze aangepast wilt hebben door de reden van een verkeerde km-stand door wisselen van de cockpit laat dit dan gewoon door erkend bedrijf aanpassen inplaats van zelf er aan te prutsen.. Dit doet de dealer ook als er een andere cockpit geplaatst moet worden door een defect..

Tuurlijk zal dit altijd beter zijn om het uit te besteden aan de dealer. Maar daarentegen zoek ik wat een ander net zo goed zou doen een iets goedkopere oplossing. Een nieuwe tellerklok (witte tellerplaten die vrij zeldzaam is in de Megane uitvoering inclusief uurloon van een dealer zal al gauw op een € 3 / 400,- uitlopen gok ik. Ik heb genoeg andere doeleinden waar ik dit geld goed voor zou kunnen gebruiken. Voor 100 euro kan ik de klok corrigeren naar mijn originele stand dus hou ik dit altijd als beste optie open ondanks dat ik dat ook genoeg geld vind voor wat computer werk. Toch in iedergeval bedankt voor het meedenken. Alle andere tips en adviezen zijn natuurlijk welkom.

matthew

De dealer kan het idd niet inleren,maar er zijn idd bedrijven die dat wel kunnen en dat dan 100 euro kost ja dat valt dan nog mee.

Printplaatje e.d omzetten is geen optie gaat gegarandeerd stuk en is zonde van je tijd dus.

rene1969

Op mp staat een advertentie waar het je 35 euro kost. Je kunt zelfs je unit opsturen en hebt hem 2 dagen later weer terug. Misschien is het iets voor je.
http://link.marktplaats.nl/278342540

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev