Advertenties


Tuning meters, vacuum, RPM, Air/Fuel??

Gestart door djo231, 28 augustus 2009, 16:37:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

djo231

Hallo,

Ik heb even een vraag betreft wat tuning meters die ik heb gekocht bij RB, ik heb de volgende meters gekocht, vacuüm, RPM en Air/Fuel Ratio.

(even tussendoor, is mijn vacuum niet mijn MAP die ook in FAQ staat (als 1.6E) maar dan heb ik een 2.0?)

Nu was mijn vraag hoe ik deze aansluit? Er zit wel een beschrijving bij maar daar staan echt 8 verschillende aansluit mogelijkheden op, dus snap ik het niet meer, maar ik zou het erg op prijs stellen als mensen mij hierbij helpen, alvast bedankt voor de moeite.

Hoor het snel, groeten Joey

djo231

Nog steeds hulp nodig bij alle metertjes alvast bedankt

Dirk Kuipers

Vacuum had ik toen ik die nog had gewoon aangesloten aan een luchtslangetje onder de motorkap. Je kunt die doorsnijden en er een splittertje tussen zetten. Let wel dat je hem wel op een luchtslang zet, en niet een waterslang..
Waar precies kan ik je niet zeggen omdat ik niet bekend ben met jouw motor.


djo231

Hey dirk, ja is het niet de MAP ding met dat groene stekkertje eraan? En waar moet ik mijn andere meters op aansluiten? Alvast bedankt

matthew

air fuel moet je van je lambdasignaal halen

rpm gewoon vanaf je toerenteller signaaldraad.

en vaccuum als dirk zegd.

Ik denk dat maar weinig mensen kunnen laten zien van hoe en wat voor deze metertjes,want deze worden bijna niet gemonteerd het is meestal oliedruk ,olietemperatuur,turbo druk of een voltmeter.


djo231

#5
Ja oké maar ik heb er nu 5 en neem er straks nog 2 bij oa volt en olie druk. Maar wil ze gewoon allemaal, maar is mijn MAP een aansluiting tot mijn vacuum en die lambdasensor waar kan ik die vinden hoe ziet deze eruit? En een stekkertje van me rpm? Waar? 8)7

Erix

Lambdasensor zit in het 1e deel van je uitlaat maar hier heb je weinig aan. De meter die je hebt gekocht is voor een wide-band lambda sensor. De lambda sensor die jij in je uitlaat hebt zitten is dit niet. Het verschil tussen beide sensoren is dat een wide-band een ratio zuurstof/lucht meet en op basis hiervan een bepaalde elektronische weerstand creëert. Dit resulteert in een analoog signaal tussen de +/- 0 en 12 volt. Een normale sensor heeft slechts 0 of 12 volt (aan/uit).
ZX-Audio · the finest audio products around

djo231

Oke en kan ik dat ook voor elkaar krijgen dat ik de meter kan gebruiken waar hij eigenlijk voor bedoeld is?

Bedankt voor je reactie ;)

Dirk Kuipers

Dan moet je zo'n lineaire lambdasensor kopen.. Kost volgens mij circa 300 euro..
En dan moet je hem met je computer nog aan de praat krijgen.
Oftewel, ik zou er niet aan beginnen als ik jou was..


Dirk Kuipers

Ik wil overigens je plannen niet de kop indrukken ofzo.. Ik zat mijn post nog eens te lezen en vond hem een beetje negatief. Sorry. Bedenk gewoon of je daar wel aan beginnen wilt.
Olietemp lijkt mij ook veel interessanter. En als je die pakt, kun je oliedruk ook wel meteen meenemen. Je kunt die meters op een olieadapterplaat zetten tussen je motor en je oliefilter. Kun je bv combineren met een beurt voor de motor (kun je olie en filter meteen vervangen).
De vacuum had ik ooit ook. Is opzich wel een leuk metertje omdat hij beweegt op je gaspedaal. Alleen echt functioneel is hij niet.. Olietemp heb je ook echt iets aan.

Ik heb op dit moment 2 volt meters, olie temp, oliedruk en (turbo)druk.

Robin

Ik heb maar weinig mensen ook gezien die air/fuel meters hebben :q

Ik heb in bestelling: Olietemp, Oliedruk, Turbodruk :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Dirk Kuipers

Ik zou de air/fuel meter best nog willen hebben.. Heb namelijk ook zo'n wideband lambdazone erop zitten. :)
Maargoed, waar laat je al die dingen he? ;)

Robin

Ik heb net zo'n A-Style houder als jij besteld, dus dat moet wel lukken denk ik :P

Je ziet ze bij Seat ook veel op de stuurkolom zitten (tussen het stuur en de tellers in)

Dat lijkt mee ook geen pan :q
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

djo231

Oké, maar dirk zou je misschien wat foto's of een beschrijving kunnen maken van jou aansluiting van de vacuüm meter? Alvast bedankt ;)

Dirk Kuipers

Ik heb een andere motor dan jij..
Het gaat erom dat je hem aansluit op een lucht slangetje... Is echt heel simpel..
Kijk eens naar je inlaatspruitstuk en pak daar een slangetje weg die weer ergens anders heen gaat en zet daar die splitter tussen.
Ik heb de auto hier niet voor de deur staan, dus kan geen foto's voor je maken.

Deze foto staat in mijn projectpagina. Als je daar links van het inlaatspruitstuk bekijkt zit er een slangetje met 2 splittertjes.. Als je ergens zo' plittertje tussen zet kun je er dus een extra slangetje aan koppelen en die naar binnen brengen en het metertje op aansluiten.
Let er alleen wel op dat het geen waterslang is.. Gewoon een klein luchtslangetje pakken! Zorg er ook voor dat het straks weer luchtdicht is.




EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev