Advertenties

Vraag over Sportpakket Phase I of II

Gestart door Armand, 26 augustus 2009, 15:55:34

Vorige topic - Volgende topic

Armand

Beste Meganers,

Ben bij de dealer geweest voor wat vragen over onderdelen zoals Side Skirts, losse lippen  voor de voor-en achterbumper.
Nu kreeg ik een kopietje mee naar huis met de Phase II (universele) sportpakket voor 3- en 5 deurs uitvoeringen.
Volgens de onderdelenchef kon deze set ook wel onder mijn Phase I Megane II.

De onderdelen (nr's) zijn:

• Spoiler voor 77 11 419 513
  • Spoiler achter 77 11 419 516
  • Zijskirt links 77 11 419 514
  • Zijskirt rechts 77 11 419 515

De prijs voor deze 4 elementen samen zijn 1000 euro exc. btw, ongespoten en ongemonteerd.
Vindt het nog meevallen voor een originele Sportset van Renault. Past natuurlijk het best.

Ik vraag me alleen sterk af of deze set onder mijn Phase I kan? Iemand ervaring hiermee?
Het zijn geen bumpers en dus de voorlampen, achterlampen etc vormen geen probleem.
Zal meer om de bumpermaat etc gaan......

Dit is de set ( helaas geen foto van achterzijde)

Groeten en hoor graag wat van jullie
Armand

rs50jochem

De voorlip onder de bumper zal toch echt niet passen onder jouw auto zonder aanpassingen.. De skirts en achterlip wel..

Armand

Jochem

Is de voorbumper van de Phase II zo anders dan de I?
Stom dan dat de chef magazijn zegt dat dit geen probleem moet zijn!!

Is zo kl...te dat ik geen megane II brochures meer heb want daarin staan meer Megane II Phase I stylingpakketen.
Heeft iemand deze brochure liggen. Is een accessoires brochure.
Zou deze bladzijde graag eens willen zien. Ga hem anders bij Renault Nederland opvragen.
Dan maar even wachten.

Is onderstaand model een Phase I megane? Helaas is deze ook 5-deurs en ikke heb 3. De Side skirts worden dan een probleem denk ik
Artikelnummer is 77 11221375

Dit staat er bij in het Duits:
Citeer5-Türer, bestehend aus Frontspoiler, Seitenschwellern und Heckschürze, mit ABE. Achtung! Eine Kombination aus Anhängekupplung und Styling Kit ist nicht möglich.

rs50jochem

De voorbumper van een fase 1 en 2 lopen zover ik weet toch wel verschillend.. Side-skirts voor een 3 deurs weet Matthew mogelijk het nummer voor..

Armand

matthew

even geduld volgende week moet ik weer werken.

Ik heb wel andere side skirts op mijn eigen auto als afgebeeld.

De foto in je 2e reactie is idd een meg II fase 1

edit:

7711230005 en 7711230006

dit zijn de nummers van de side skirts die ik heb.Zie mijn project topic voor foto.

Armand

Matthew,

Geduld hebben we zekers!
Gisteren kreeg ik een reactie van een Duitse Renault dealer op zijn styling kit afbeeldingen.
De Stylingkit " Soft"  zoals afgebeeld met de blauwe megane is er niet voor de 3 deurs.

Maar dan zou ik kunnen kiezen voor de side skirts zoals jij aangeeft en dan wel de spoilers van dit " soft" pakket.
Vraagie: Wat kosten deze skirts ongespoten? Vanaf de foto van je projectpagina zie ik dat de Skirt erg hoog op de zijkant van de carrosserie staat, kan ook bedrog zijn.
Heb jij ook een foto van je vette wagen van de zijkant ( haaks zeg maar)! Kan ik even kijken of ik deze skirts ook neem.
Kies liever voor origineel Ren. onderdelen.

matthew

Hij komt wel wat hoger maar niet extreem.

Skirts samen kosten toen 360 euro ongespoten.(tussen links en rechts zit prijsverschil,maar vraag me niet waarom).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-NIDCP4KE.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-N3WGZ8KF.jpg

Armand

Matthew en anderen,

Heb vandaag bij Renault een compleet sportpakket "Sporty" besteld voor de Phase I. Artikelnummer 7711 230 004
Na heel lang nadenken en investeren in andere onderdelen (hihi) heb ik gisteren de laatste rib uit mijn lijf gehaald.
Ik moet zeggen dat het wel spannend is omdat je iets duurs koopt waarvan je eigenlijk niet eens weet hoe die zal staan.
Hij wordt gespoten en gemonteerd en dan kan ik weer een paar jaar genieten van mijn blauwe reiger!

Het probleem is dat Renault van het Sportpakket "Sporty" Phase I 3drs geen plaatjes heeft van de achterkant.
Dus dat wordt moeilijk om echt te zien hoe het zal staan. Aan de andere kant zijn vaak sportief en subtiele spoilers.
Matthew, de skirts die jij hebt zitten er ook bij! JIPPIE!

Als alles klaar is dan zal ik foto's plaatsen.
Ben erg blij en heb een goede prijs kunnen afspreken met Renault en de spuiter.
Ik heb gekeken naar een RS bumper voor maar ik ben van het type. Een echte RS of geen RS.
De looks zijn zeker vet maar de achterbumper + uitlaat is een hele investering.
Nu heb ik gewoon een superverbouwde, sportieve megane met weinig origineels meer.
Alleen de motor helaas! 1.6 16V!

Afbeeldingen volgen snel. ...........

Groeten Armand

rs50jochem

meganemaarssen

op naar een RS...Look dan....;)

Armand

Thanks Leute!
Ben er erg blij mee. Toch spannend! Is geen katten....is wat je koopt.
Heb ik, op de vette Angel Eyes Lampen, alles origineel. Zeker bij een sportset hoor je vaak dat zaken niet mooi aansluiten en die kans is, denk ik, minder groot bij origineel Renault spul. Is vaak wel duurder maar is een investering voor life!

Nu nog een schroefset eronder om hem individueel te verlagen voor en achter.
Heb nu gewone veren maar ik wil de voorkant lager hebben dan de achterkant.
Hij hangt nu visueel achterover zeg maar.

Maar ook goede KW schroefset is duur, heb ik me laten vertellen?
1500 euro vermoed ik?

JanJ

Citaat van: Armand op 30 september 2009, 11:50:54
Thanks Leute!
Ben er erg blij mee. Toch spannend! Is geen katten....is wat je koopt.
Heb ik, op de vette Angel Eyes Lampen, alles origineel. Zeker bij een sportset hoor je vaak dat zaken niet mooi aansluiten en die kans is, denk ik, minder groot bij origineel Renault spul. Is vaak wel duurder maar is een investering voor life!

Nu nog een schroefset eronder om hem individueel te verlagen voor en achter.
Heb nu gewone veren maar ik wil de voorkant lager hebben dan de achterkant.
Hij hangt nu visueel achterover zeg maar.

Maar ook goede KW schroefset is duur, heb ik me laten vertellen?

1500 euro vermoed ik?

Volgens mij heeft Jacob nog een schroefset te koop...............

Gr, JanJ.

Armand

Wow Thanks voor de tip!  !-!
Jacob heb jij deze nog te koop voor de Megane II?
Wat kost die?

rs50jochem

Kijk dan op het forum naar de onderdelen verkoop, daar moet de schroefset tussen zitten..

Ik heb er vroeger naar geinformeerd maar de prijs voor een schroefset van jaren oud lag dermate hoog dat ik hem niet gekocht heb maar mogelijk is hij nu gezakt met de prijs..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev