Advertenties

op welke plaats moet de carkit microfoon

Gestart door maricab1, 25 augustus 2009, 21:37:55

Vorige topic - Volgende topic

maricab1

Ik heb net een parrot carkit (ck3100) ingebouwd in mijn cabrio en de microfoon boven de spiegel naast het lampje geplaatst.
Ik dacht dat hij ver genoeg onder de dakrand zat, maar na een testrit met open dak bleek de degene met wie ik probeerde te bellen alleen maar lawaai van de wind te horen. Mijn stem werd compleet overstemd.

Wie heeft hier ervaring mee. Wat is in een cabrio de beste plek voor een microfoon.

Ook de plek voor het display bevalt me niet. Hij zit nu achter het stuur links bij de toerenteller. Ik heb hem daar zonder iets te beschadigen kunnen plaatsen, maar hij zit daar toch niet echt handig. Ik wil hem ook niet te veel aan de zon blootstellen (kan erg heet worden met open dak).
Heeft iemand nog een idee.

Stefan

idd lastig in het geval van een cabrio ivm de wind..
Ik zou m toch ergens netjes proberen te plaatsen voor je op het dashboard, als dat een beetje wil lukken.
Het microfoontje moet ook weer niet te ver bij je mond vandaan zitten natuurlijk, maar dus ook niet in de wind idd :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rs50jochem

Robin

Citaat van: -KJ- op 25 augustus 2009, 23:52:52
Direct achter je stuur, boven op de kap die achter het stuur zit, midden voor de tellerunit. Dan ga je ook niet geforceerd naar boven zitten praten en heb je geen last van rijwind.
Daar zat hij bij een vriendin van mij ook, werkte prima :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Stefan

maricab1

Bedankt voor de suggesties. Ik denk dat die laatste goed te proberen is.
Ik hoorde van iemand dat de wind een cirkel maakt en van onder langs het raam weer terug naar boven gaat. Je moet de microfoon dus buiten die cirkel plaatsen. Dat moet ergens achter een rand zijn zoals in of boven de teller console.

Stefan

Die "cirkel"  is een soort vacuum, komt door de stroomlijn van de auto en evt. windscherm in een cabrio Y

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev