Advertenties


Inbouwprobleem cd wisselaar

Gestart door Armand, 24 augustus 2009, 14:48:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

kkc

Armand, vraagje he.

Hoeveel kabels heb je gebruikt om de wisselaar aan je unit te koppelen? ik heb nu ook een wisselaar,
hij laad de cd's maar speelt ze niet af, krijg error nadat hij geprobeerd heeft om de cd te lezen.
Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

Armand

kkc,

Error op je display? OF doet hij helemaal niks na het opslokken van je cd?

Ik heb 1 kabel van de wisselaar naar de radio! Blauwe stekker zit hieraan.
Die stekker waar jij de artikelcode van wilde weten op dit forum. Die stekker heb je alleen, meer niet.
Gebruik je originele cd's? Probeer daar eens mee te testen.
Bij mij werken ook de gebrande audio cd's maar voor de test even originele gebruiken.

Armand

Ik heb dit kabetje niet maar de lampjes van de cd's die erin zitten branden gewoon

Armand

ah oke!
Ik zal 's avonds eens in de gaten houden. Volgens mij verlichten de andere knoppen zoals spoelen, load etc niet in het donker.
Die zullen het dan met dit draadje ook moeten doen!? mmm toch maar eens gaan achterhalen welk kabeltje dit moet zijn
Is idd een plek over, helemaal achterin waar een klein blokkie in kan.
Maar waar sluit je dit op aan? Op de radiounit?

kkc

dat over die kabel klopt, die kabel heb ik besteld bij de dealer.

zowel orginele als gekopierde cd's werken niet. ik hoor wel af en toe de laser heen en weer gaan maar voor de rest doet hij niks.

wat hij doet is, ik druk op load/eject en kies dan waar de schijf in moet.
ik voer de schijf in, en hij gaat lezen (ik hoor de laser heen en weer gaan)
daarn geeft die error en werkt hij het schijfje weer uit.

en wacht daarna op een andere schijfje, heb bijna alle cd's in mn auto getest van orginele tot gekopierde
Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

rs50jochem

Je kan eens een schoonmaak CD proberen.. Maar het kan ook dat je wisselaar kaduk is.....

Armand

mm zal morgen eens kijken of de wisselaarknoppen verlicht zijn!

kkc

Citaat van: RS50Jochem op 27 augustus 2009, 21:53:55
Je kan eens een schoonmaak CD proberen.. Maar het kan ook dat je wisselaar kaduk is.....
schoonmaak cd al geprobeerd, was vandaag bezorgd nadat ik het eergister besteld had.

Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875


Armand


kkc

nope, afgesproken met verkoper om unit terug te retourneren.
Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

Armand

Kl..te voor je!
Goed geregeld met verkoper

Tedo

Ik heb in beide Megane's een CD wisselaar. De ene standaard grijs, de andere een beetje antracietmetallic (uit een RS).
Omdat dat laatste niet zo mooi stond i.c.m. standaard grijze radio, heb ik voor één auto een zilveren radio gekocht en wilde de antracietmetallic wisselaar ook zilver maken. De wisselaars moesten dan wel ruilen qua auto.
Bij de eerste geen probleem, die deed het na overzetten en invoeren van de code direct. Bij de andere krijg ik de melding CD CODE op het display, en als ik daar de (juiste) code invoer springt de hele boel op ERROR. Ook de headunit.
Nu zegt de handleiding dat je bij CD CODE op het display de dealer moet contacteren. Maar wat kunnen die doen dan? De code is absoluut juist (want eerder gebruikt in mijn andere Megane).
Iemand een idee?

Tedo

Eindelijk opgelost; ik heb de code van de hoofdunit (radio) van mijn andere auto ingevoerd, en toen deed de wisselaar het weer!  _o_
Vreemd genoeg werd er dus niet naar de code van de wisselaar zelf gevraagd...

RichTrip

Om de wisselaar aan te sluiten, moet je inderdaad de juiste procedure aanhouden. Als je een wisselaar koppelt, dan vraagt de radio om de 'CD CODE'. Dit is de code van de radio waar de wisselaar voor het laatst succesvol mee gekoppeld is geweest.
Als deze code juist is ingevoerd, dan werkt alles. Zou je nu de radio ontkoppelen van de 12V, dan volstaat alleen het invoeren van de radio code, de wisselaar heeft nu dezelfde code als de radio.
Echter een zeer belangrijk punt is het feit dat je na een foutieve 'CD CODE' ingave EERST de code van de radio weer moet invoeren, alvorens je de nieuwe code van de wisselaar kunt ingeven.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev