Advertenties


Inbouwprobleem cd wisselaar

Gestart door Armand, 24 augustus 2009, 14:48:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Armand

Hallo,

Daar zijn wij weer! Zo het probleem van de wisselaar is begonnen.
De monteur van Renault A. heeft met goede moed de cd wisselaar erin gedrukt.
Toen de radio van het stroom en daarna vraagt hij om de code. Deze 4 cijferige code staat op de wisselaar.
Deze code ingevoerd en daarna helaas. Elke keer een melding in het display: ERROR!

De monteur vroeg mij of ik de radiocode wist van de radio waar deze wisselaar voor het laatst aan gekoppeld zat?
HuH? Klopt het dat  deze code moet worden ingegeven bij de kopppeling van 6 cd wisselaar (renault frontlader) met de tunerlist radio.
Ik dacht dat de activeringscode ( groene sticker ) op de wisselaar de code is om ze te koppelen.

Iemand idee?
Wordt het sjagie van!
BAH!  l-

Robin

Er was pas iemand op het forum die had van allebei de stroom afgehaald en er weer opgezet, toen eerst radio code en daarna wisselaar code ingevoerd, dat ging goed. Verder zou ik het ook niet weten :neen:

Succes!
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Armand

De stroom is van de radio gehaald en dan de unit code ingevoerd en daarna de cd code.
De unit code is volgens mij de radio code van mijn radio en de cd code?
Op de wisselaar staat een 4 cijferige code en deze werkt niet.  Dan krijgen we de code ERROR

De monteur vroeg toen om de code van de radio waar de wisselaar aan gekoppeld zat!
Dus van de vorige eigenaar. Dat lijkt me vaag. Waarom deze code?

kkc

Dan klopt de code niet wat er op de wisselaar unit staat waarschijnlijk. Ik heb een site gevonden, waar ze de codes kunnen encoderen aan de hand van je s/n van de wisselaar unit, weet alleen niet of deze hier gepost mag worden.
Megane II 1.4 16v | BJ 11-2004  | Van 03-2008 t/m 12-2015 | KM:230.875

Robin

Laten we dat inderdaad maar niet doen, die codes worden niet voor niets alleen door de dealer uitgeven etc :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Armand

#5
KKC! Mail mij anders even dan kan jij mij uitleggen hoe het werkt.
Gaat zo kl....te.

Net terug van mijn auto. Ik dacht, ik haal de wisselaar er even uit en dan moet de radio het wel doen.
Nou niet dus. Stroom van de radio gehaald. ( dit is toch die zilveren knop rechtsonder de radio).
De display zegt alleen nog maar ERROR! Wat kan ik doen om deze code er weer uit te krijgen.
Sjonge jongen. Even een wisselaar er in zetten en nu dit.


Moet ik de SN code van de wisselaar opschrijven?
Mijn mail heb je!

Groeten Armand

Robin

En dat is dan ook het laatste wat ik over deze site wil horen hier op het forum :) Wat jullie via de mail bespreken maakt me niet uit ;)

De stroom van de radio is volgens mij een zwarte of een bruine stekker aan de achterkant van de radio :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Armand

Ik maak wel even een foto en dan mag jij zeggen wat de stroomtoevoer is

Robin

Oh, dan zal ik het wel niet goed hebben :q

Ben benieuwd..
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

rs50jochem

Ik wil die site wel horen en weten of het een oplossing is.!! Het verspreiden van deze info mag gewoon dus zeggen dat dat hier niet besproken mag worden is kolder.. Het is aan de persoon zelf om te beslissen of hij er uiteindelijk gebruikt van maakt (laat staan dat de dienst die ze aanbieden illigaal is want ook dat denk ik niet!!!)..

Praten over een Xbox te laten ombouwen mag wel.. Een computer de startblokkering uithalen ook maar een code herschrijven van een 2e hands product om hem toepasbaar te maken niet..?? Beetje krom.. Het mag gewoon gepost worden mannen en zo'n bedrijf is soms zeer informatief over de werking van producten..

Armand

Ah kijk! Dat is idd waar
Jochem, ik heb de stroom van de radio gehaald. Gele stekker ( denk ik, want display viel uit mbt ERROR melding) maar als ik de radio aanzet dan krijg ik zonder wisselaar ook al ERROR! wat ik ook doe. Kan ik dit niet resetten oid?

rs50jochem

De zwarte stekker is normaal voor de spanning en de bruine voor de luidsprekers.. Dus de zwarte loshalen zal pas de radio kunnen resetten.. Mogelijk is de code op jouw sticker wel helemaal niet de code maar gewoon een nummer..!!! Dus bel de vorige eigenaar eens op en vraag naar zijn boekjes of kenteken van de auto om zo de code te kunnen achterhalen danwel via de dealer..

Armand

De zwarte dikke stekker bedoel je zonder blokje eraan?
Die heb ik er ook af gehad mara niks helpt
Zonder wisselaar ook ERROR melding!

eigenara is gemaild

Armand

Hoi KJ, heb de wisselaar uit de auto gehaald. Nadat ik de stroom van de radio heb gehaald blijft hij de melding error geven. Wat kan ik hieraan doen???

Robin

Citaat van: RS50Jochem op 24 augustus 2009, 17:09:12
De zwarte stekker is normaal voor de spanning en de bruine voor de luidsprekers.. Dus de zwarte loshalen zal pas de radio kunnen resetten.. Mogelijk is de code op jouw sticker wel helemaal niet de code maar gewoon een nummer..!!! Dus bel de vorige eigenaar eens op en vraag naar zijn boekjes of kenteken van de auto om zo de code te kunnen achterhalen danwel via de dealer..
Hier ben ik het niet mee eens, de site waar naar verwezen wordt zou het mogelijk maken om zo'n code te genereren aan de hand van het serienummer van de betreffende wisselaar. Stel dat ik zo'n ding jat, dan kan ik dus heel gemakkelijk hem aan mijn eigen radio koppelen. Dit soort praktijken zijn van het soort dat we liever niet op het forum zien. (Correct me if I'm wrong, ik ben ook pas net nieuw :q)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev