Advertenties

Xenon vervangen

Gestart door plattie, 19 augustus 2009, 18:42:41

Vorige topic - Volgende topic

plattie

De linkerkoplamp (xenon) van m'n mégane II fase1 (2003) begint de laatste tijd af en toe te knipperen. Ik ben dus bang dat hij aan het einde is en uiteindelijk er mee ophoudt. Nu ben ik al wat aan het googlen (en dit forum afstruinen) geweest en kom ik verschillende dingen tegen. Ten eerste de prijs varierend van ca. 60 euro tot 300 euro. Te tweede heeft men het over het opnieuw afstellen van de lampen wat alleen de dealer zou kunnen. En dan hebben ze het nog over het compleet demonteren van de bumper wat noodzakelijk zou zijn. Misschien dat jullie andere ervaringen hebben die me verder op weg kan helpen. Alvast bedankt!

A110

Helaas de bumper zal inderdaad verwijderd moeten worden anders kun je de koplamp niet demonteren. Het demonteren van de koplamp is nodig om de beschermkap achterop weg te halen om bij het lampje te komen. De lampje's zijn een verhaal apart ik zou zeggen vraag het gewoon eens bij je dealer/garage of ga eens lang een automaterialen zaak.

Het lamptype wat je hebt is D2S.
Kijk eens op de volgende link.

http://www.xenonstore.nl/meerinfo.aspx?ProdId=427

Succes Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Birt

Je hebt dus als ik het goed begrijp originele koplampen voor xenon? dan zou ik idd naar de dealer gaan.
Als je nu al aftermarket hebt steken, dan zijn er bedrijven die daar vervangende lampen voor leveren.

Stefan

ja, wat KJ zegt is idd iets wat je wel zeker moet weten / uitvogelen.
1 xenonlamp van mijn vorige auto heeft ook wel eens geknipperd en na onderzoek bij de dealer bleek idd niet de lamp, maar de starter kapot te zijn, wat dus aanzienlijk scheelde in kosten.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Kan idd maar bij een megane is het de kans wel groter dat toch de lamp stuk is,maar sluit idd de starter niet uit.Even langs de dealer gaan.

En ja de bumper moet idd gedemonteerd worden om de koplamp te kunnen demonteren zoals Jeroenook al aangeeft.

plattie

Dank voor al jullie reacties. Het is inderdaad originele xenon. Ik zal binnenkort wel even bij de dealer langs. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

groeten Erik

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev