Advertenties


startproblemem ph2 1.9dti

Gestart door nafeenstra, 18 augustus 2009, 14:36:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nafeenstra

Hoort de toerenteller (in een megane coupe ph2 1.9dti) tijdens het starten het starttoerental weer te geven? Bij mij geeft deze niks aan totdat de motor aanslaat? Is dit normaal? Ik heb namelijk ook startproblemen met deze auto, kan dit de BDP sensor zijn?

Alvast bedankt

Nico

rs50jochem


Birt

Yep normaal. Hebben al mijn renaults nog gedaan tot nu toe.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

nafeenstra


Robin

Mijn Seat Leon heeft zelfs een vertraging :P Als de motor start duurt het bijna 1 of 2 seconden voordat de toerenteller omhoog gaat :P

In mijn megane heb ik hetzelfde als jij, en dat is volgens mij normaal :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Stefan

Lijkt me ook vrij normaal dat hij de toeren pas weergaaft nadat de motor aangeslagen is Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Dit is normaal,maar wat zijn je preciese klachten omtrend het startprobleem?

Slaat hij niet aan?(dus gaat hij wel rond)of
Gebeurd er niks alleen klik?

nafeenstra

De startmotor draait goed rond maar de motor doet er lang over aan te slaan. Als de motor eenmaal loopt en men doet deze weer uit en start hem weer dan start deze meteen?? Ik denk zelf dat er ergens lucht naar binnen komt in het brandstofcircuit maar zie geen luchtbellen in de leiding??


Stefan

Ik heb dat probleem ook gehad bij mijn auto en toen hebben ze de benzinepomp vervangen onder garantie (was een duur geintje)
het is dan wel een Mazda, maar wellicht dat het hetzelfde euvel is bij jouw auto...??
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rs50jochem

Kan ook nog de BDP-sensor zijn zoals je zelf mogelijk al dacht..

matthew

Jep kan bdp sensor zijn dit is wel uit te lezen als er een storing is opgeslagen.(hoeft geen lampje voor te branden in de auto).

Kan ook idd nog een lek zijn in je brandstofcircuit,en dat weet je eigenlijk vrijwel zeker,dat als je hem sávonds weg zet en s'morgens weer wilt starten en het is elke keer hetzelfde probleem,dan is het lucht dus lek in brandstofcircuit.

nafeenstra

Ik heb hem deze week laten uitlezen en er stond geen storing in. Dus dan zal het wel lucht zijn. Is er een manier om het circuit te testen? Ik heb trouwens wel gemerkt dat het starten in de winter wel langer duurt dan in de zomer, het is dus wel temperatuurafhankelijk. Gloeibougies zijn in orde relais ook. En er zit een net een andere motor in (met 90.000 km gedraaid). Maar dat heeft ook niet geholpen. Kan het eventueel ook nog een Temp. sensor zijn die een verkeerde waarde doorgeeft ivm met koude start?

Alvast bedankt

Nico

Stefan

temperatuur sensor klinkt idd ook aannemelijk dan.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marius.

of het is net als bij mij gewoon de pomp, kweet alleen niet of het startprobleem je enige probleem is, maar wat ik zo lees lijkt het wel verdacht veel op mijn eigen problemen van een tijdje terug
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

TjizZzuH

Ikzelf heb ook een Coupe 1.9 dti (phase 2) en heb ook hetzelfde startprobleem gehad:
1e keer starten moeizaam (gloeierij was goed), 2e keer probleemloos.

Bleek dat de brandstofpomp 1 of 2 tandjes verkeerd stond. Als gevolg hiervan was het verbruik ook (erg) hoog...gemiddeld 1:14.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev