Advertenties

velgbreedte 9J

Gestart door don-ludo, 18 augustus 2009, 11:26:05

Vorige topic - Volgende topic

don-ludo

vraagje, heb velgen gezien borbet bs, met cuprand. breedte van de velg is 9J en er ligt een 215/40-16op. ET waarde 35, iemand een idee of dit voor gaat passen met spoorverbreders??

Nils

Hoe breed zijn de spoorverbreders?

rs50jochem

Het past als je gewoon even kijkt hoe breed je spoorverbreder is.. Het zal in mijn ogen niet mooi staan, 9J vooraan op een Megane..

Nick Mattheus

Achteraan is een 9J heel mooi en komt normaal net niet buiten de wielkas (et-waarde afhankelijk)...
Vooraan zou dit wel passen maar dit gaat, denk ik, niet goed komen.
Volgens mij word je overal door de politie tegen gehouden omdat je velg zo ver uit de wielkas gaat komen.
Men broer had vroeger vooraan een 8J, wel 17", en die kwam net een paar milimeter buiten de wielkas.

Reken maar uit ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

don-ludo

ze zitten erop, zonder spoorverbreders en lopen nergens aan. De band blijft net binnen de kast
ziet heel mooi uit:d

foto's komen

Robin

Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

don-ludo

vraagje, dit is een 195/45/16 band op een 9J velg. nu hoorde ik dat het eraf kon
lopen bij extreem bochtenwerk. Wat is hiervan waar?

mvg, en thanks;)_

Mark Coupe

ja dit kan er af lopen ja .... zeker als je de bandenspanning niet echt op pijl hebt,

wat je vaak ziet is 215/40R16 op een 9J velg,
dit is wel erg exteem, en niet geheel veilig

rs50jochem

Is echt nog niet uber extreem.. Ik heb 215/35!!X19 op 9,5J liggen en dat is probleemloos.. 195/45X16 is nog minder extreem door de 45% wang t.o.v. 35% of 40%..

Eraf lopen doen ze echt niet zomaar.. Dan zit je wel al tegen een stoeprand voordat dat gebeurd wat mij betreft..

Dirk Kuipers

Ik heb persoonlijk altijd het idee dat de banden gewoon te klein zijn voor de velg als er van die smalle bandjes om zitten..
Net alsof degene geen bredere banden kan betalen..  :D

Ik snap niet waarom dat tegenwoordig zo "in" is.

Marius.

Ben het helemaal met je eens Dirk, kzie de lol er ook niet van in, en vind het ook echt totaal niet mooi.
En daarnaast is het naar mijn idee toch een stukje veiligheid dat je weghaalt.
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Nick Mattheus

Het is een kwestie van lager te kunnen gaan...
Bij mij allensins toch. Met een 195/40/17 vooraan hing ik 3 cm hoger als nu met men 185/35/17...
De banden zijn wel niet overdreven getrokken.
Ook vind ik het echt knap als je enkel je velgrand buiten de kas laat komen en je band net iets binnen in de kas :9~
Kwestie van smaak weeral. Y

Ik begrijp niet dat dit niet veilig is?? Zelfs bij de drifters gebruiken ze heel hard getrokken banden.
Als je om de maand je banden eens op peil zet kan dit heus geen kwaad (niet te hard overdrijven natuurlijk).
Als je een borduur raakt kan deze wel van de velg afspringen, maar dit is maar een heel kleine kans hoor. ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

don-ludo

thanks...dan gaan we een 195/45 bandje bestellen:D
wel benieuwd of ze die erop gaan krijgen..

greetz

sjefS12DET

Bij driften glijd het idd lekker doordat de zijwand van de band dan een stuk stijver is en minder grip zal happen.

Heb echter wel echt extreme maten gestretched zien worden zoals 10j met 195/50/15

heb echter zelfs bij extreem hard geweld nog nooit zo'n band van z,n velg zien lopen

rs50jochem

Daarom.. Gevoelsmatig kan het niet echter in de praktijk is er marge te over.. ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev