Advertenties


Poll: beleid voor projectpagina's

Gestart door Michel Veltman, 14 augustus 2009, 11:29:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Dennis Postma

Persoonlijk vind ik ook de grens tussen wel of geen projectpagina te groot, een lidmaatschap van 25 eurie. Voor die 25 eurie heb je als lid nog steeds genoeg privileges, je mag naar de meetings komen, je krijgt wat korting bij een clubsponsor, je hebt het recht om mee te praten over de gang van zaken binnen de club in het leden only topic, een profiel pagina op de website en misschien nog wel een paar waar ik zo even niet op kan komen.

Stefan

Persoonlijke mening;

Als je honderden, zo niet duizenden euro's in je auto wil en kan steken om deze helemaal naar je eigen smaak te maken, dan vind ik 25,- (en 12,50 1e inschrijving) een schijntje als je daarmee je auto online aan een groot publiek kan laten zien.
Je bezorgt jezelf hier diverse extra rechten mee zoals Dennis er al een aantal noemde.
Ik zou het ook niet eerlijk vinden t.o.v. mensen die inmiddels al lid zijn en in sommige gevallen al heel lang lid zijn.. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Maar waarom zou je hier 25 euro voor een lidmaatschap betalen om o.a een project pagina te maken terwijl je het ergens anders voor niets kunt doen. Niet iedereen heeft zin of tijd om naar de meetings te gaan (waar voor je lid moet zijn) maar vind het daarentegen wel leuk om hier op het forum mee te kletsen en zijn/haar auto te laten zien. Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen om geen lid te worden omdat je al lid bent van bijvoorbeeld de RTC. Ik ben het met je eens Stefan dat die 25 euro je de kop niet kosten als je je auto voor behoorlijk wat euro´s kunt verbouwen maar 25 euro is wel veel geld om te bepalen of je wel of geen project pagina mag maken hier. Maar zoals Dirk ook al zei, het is al een hele goeie zaak dat hier de stem van de leden gepeild wordt  !-! en die zullen moeten respecteren  !-!

Dirk Kuipers

Daar ben ik het wel mee eens.. Maar soms is dat niet anders en moet je terug komen op een eerder besluit (alhoewel dat kijkend naar de tussenstand helemaal niet nodig is).
Waar het om gaat (mijn inziens) is hoe het met de meganeclub is. Ik heb het idee dat de club vooral draaiende gehouden wordt door de oude garde.. Dat is niet goed..
Een gezonde vereniging heeft om de paar jaar een heel ander bestuur.. Een frisse wind die er doorheen waait. Nu is het altijd de vaste clan geweest die het altijd wel prima vond om met hetzelfde groepje op een meeting te staan.. Niet open stond voor leden (maar daar is genoeg over gepraat).
Nu heb ik makkelijk praten en heb ik mij nooit aangemeld om wel iets voor de club te betekenen.. In ieder geval niet in die zin om in het bestuur te komen.. Daar ben ik mij van bewust..

Hoe dan ook. Wat ik heb willen zeggen in het andere topic is dat (ik vind dat) er te weinig activiteit is en als er activiteit is het altijd de mensen zijn die hier al jaren rondhangen en vaak nieteens meer een megane hebben..
Op alle andere fora's is het volgens mij toegestaan een project te starten..
Kijk bijvoorbeeld naar Engeland: http://www.coupeclub.co.uk/
Dat forum draait ook als een tiet, mede omdat men kan praten over projecten die er te volgen zijn..

Zo werd er laatst gegrapt wat een megane is (nu is dat een grap, maar eigenlijk wel de werkelijkheid hier op het forum).

Gaat het om de vriendenclub bijelkaar te houden en daar gezellige dingen mee te doen? Of gaat de meganeclub over de megane en willen we graag dat er meer meganerijders deze kant op komen..

Naja, hoe dan ook.. De poll spreekt voor zich.



Stefan

Ik snap wel een beetje wat je bedoeld hoor Dirk en het is je goed recht om dat bespreekbaar te maken Y
Maar wat ik dan denk; kunnen bij meetings de "oude garde" er wat aan doen dat er verder de laatste tijd minder animo is op meetings.
Zal ik dan maar gewoon wegblijven op meetings etc....
Dat zal ik zeker doen als er daardoor 10 mensen/auto's extra komen.
Maar dat zal niet gebeuren en bovendien ben ik natuurlijk gek als ik zoiets zou doen terwijl ik het zelf leuk vind.
Bovendien heb ik persoonlijk nooit in het bestuur gezeten en alle meetings bezocht om de gezelligheid etc.
In al die jaren heb ik diverse mensen bij de club zien komen, die "er bij" gaan horen etc.
Ik bijt niet o.i.d.
Bovendien denk ik dat het maar goed is dat er nog een x-aantal enthousiaste mensen van de "oude garde" actief zijn / blijven Y
Het is aan nieuwe leden zelf ook de keus in hoeverre zij ook zelf deel willen uitmaken van het geheel.
Als je als lid ECHT enthousiast bent, kom je ook eens af en toe naar een meeting, dit laat je toch niet afhangen van anderen..?? :neen:
En veel te vaak hoor ik " het is zo ver weg " etc etc.
Ik denk dat het gemiddelde Megane publiek in de loop der jaren ook simpelweg veranderd. Gemiddeld wordt men wat ouder, rijd in een Meg II of over een tijdje steeds meer in een Meg III
Dat soort mensen zijn gemiddeld wat minder forum/meeting minded.
Ik kan er nog hele verhalen over typen en er kan zeker in de toekomst weer wat meegenomen worden uit afgelopen discussie's maar ik denk dat ik persoonlijk nu zo langzamerhand klaar ben.

Overigens ingaand op jouw opmerking omtrent de conclusies die je trekt, zou ik het persoonlijk erg jammer vinden als je geen lid meer zou blijven (want dat bedoel je denk ik).
Ook ik volg jouw project al zo lang als het bestaat en ik vind het ook reuze interessant om jou auto te bekijken als je bij een meeting bent of er over te kletsen met jou.
;) Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

rene1969

Misschien een idee om voor een eigen projectpagina een symbolisch bedrag van 5 euro te vragen. Je kunt wel je project laten zien maar hebt verder geen andere "rechten". Hierdoor creeer je toch een drempel, maar de echt geinteresseerden zullen eerder een projectpagina willen hebben, en de kas wordt toch gespekt.
Mvg René

Stefan

Ach, dat spekken van de kas moet niet zo de nadruk op gelegt worden denk ik.
Maar het is natuurlijk niet eens zo'n raar idee, maar aan de andere kant weet ik het niet.
Overigens mag het actuele bestuur uiteindelijk conclusies trekken / beslissen etc. Y
Wel goed dat je een beetje meedenkt Rene, da's niet verkeer !-!
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

#22
Ik vind inderdaad wel als je voor vele duizenden euro's een auto kunt verbouwen,dan moet je ook 25euro kunnen betalen voor een lidmaatschap.

Verder over de oude garde:het huidig bestuur bezit er maar 2 van de 5,de rest is vn de laatste 2 jaar dus verfrist!
En het is ook fijn om wat mensen van de oude garde te hebben want die weten al veel dingetjes voor bv iets te regelen of how to do.

Het is idd meer gewoon dat mensen alles willen kunnen op het forum voor niks,en projectpagina's zijn wel goed en leuk om te volgen dat ben ik wel met je eens Dirk,want ik volg jou project ook graag,maar ik vind niet dat iedereen dat zomaar moet kunnen.

En verder sluit ik me aan het verhaal van Stefan aan,zo is het de laatste jaren en dat ligt niet geheel aan het bestuur,maar vooral aan de mentaliteit van de mens van wat ze wel en niet willen.
Want ik ga er altijd voor en zorg er eigenlijk ook gewoon voor dat ik bij elke clubmeeting aanwezig ben,gewoon omdat ik het gezellig vind met iedereen en om over auto's en van alles en nog wat te kletsen,en dat vind ik persoonlijker zoals op een meeting veel leuker.

Dirk Kuipers

#23
Stefan en matthew,

Wat je zegt is wel waar. Het is maar goed dat de oude garde er altijd is, anders was er gewoon helemaal niets.
Ze betekenen enorm veel voor de club zonder er zelf beter van te worden en het levert ze alleen gezeik op, daar ben ik me ook wel van bewust..
Maar juist daar ligt ook de knik in de kabel. Hoe komt het dat er weinig animo is verder? Omdat er gewoon niet veel mensen zijn aangesloten hier.. En waarom niet?

Ik vind die engelse coupé club wel een goed voorbeeld eigenlijk.. Moet je alleen bij de projectlogs kijken, elke dag meerdere posts.. Daarvoor komen mensen naar het forum en worden ze actiever en leren ze elkaar kennen. Dan zitten er vanzelf mensen tussen die naar meetings komen..
Maar hé, dat heb ik wel al aangegeven denk ik..

Het gaat mij helemaal niet om die 25 euro.. Ik ben altijd trots meganelid geweest zonder echt veel meetings te bezoeken.. Maar stuur wel altijd erg veel mensen via hyves, youtube, andere autoforums naar mijn projectpagina. Alleen op dit moment zint het me gewoon niet daar nog aandacht aan te besteden. Ik kan veel beter naar automaxx gaan als ik wil dat mijn topic bekeken word.. Hier zijn toch niet veel nieuwe meganerijders die het bekijken.. Heb ik haast nog meer kans op het automaxforum of op de RTC.

Stefan

Dirk,

Volgens mij heb je niet en nooit echt te klagen gehad over hoeveel mensen er naar jouw project kijken... :neen:
Alleen het voorstel topic is in al die tijd nog meer bekeken(ik vraag me af waarom trouwens........ 8)7)

Wie is wie... stel je even voor  52406
[Megane Coupe Phase 1][2.0 16v Supercharger][Dirk Kuipers]  49497
AVMJ's Cleaned & Restyled Megane Coupe 2.0 16V  25016
Renault Mégane tuning pics deel 1   24021
Babes  17192
[Megane coupe phase 1 2.0 16v rxe] Jan van Heteren  15985
Renault Mégane2 tuning pics deel 1   13692
[Megane Coup?] Michel Veltman  13023
Picture Tuning  12931
Gezien op Marktplaats / Ebay / Speurders enz,enz.. deel 5

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marc Brouwer

Op zich een interessante discussie. Ik ben alleen benieuwd wie er van het huidige ledenbestand de interesse zou hebben om de club te trekken zoals de "oude garde" de afgelopen jaren heeft gedaan. Kort om, laat van je horen.  Y
"We Shall Not Be Moved"

Dirk Kuipers

CiteerVolgens mij heb je niet en nooit echt te klagen gehad over hoeveel mensen er naar jouw project kijken...
Oh, maar dan ga je er wel heel makkelijk vanuit dat al die 50.000 kijkers via de meganeclub kwamen en ik mijn link auto.dirkkuipers.nl elders niet promoot...
Laat ik hier verder niet over uit wijken, ik vind het leuk dat een ieder mijn project volgt..
Maar in principe gaat het nu niet zo zeer over mijn project.. Dus de weg die ik hier ben ingeslagen met mijn vorige reactie is wellicht te veel offtopic van het onderwerp.

CiteerKort om, laat van je horen
En dat vind ik al helemaal te kort door de bocht.. Er zijn weinig actieve leden (lees: meganerijders) over.. Dan kun je ook niet verwachten dat het allemaal maar word overgenomen..

Voordat je kunt verwachten dat er veel nieuwe megane leden bij komen moet je als club eerst interessant genoeg zijn... Dat is het gewoon niet..
a: niet om de reden die jochem maanden geleden al aanhaalde en waar ik (en veel meer leden) zich aan konden ergeren
b: er zijn weinig vette meganes (projecttopics) over die bij een club toch de kar zouden moeten trekken

Marc Brouwer

Citaat van: Dirk Kuipers op 15 augustus 2009, 16:50:48
En dat vind ik al helemaal te kort door de bocht.. Er zijn weinig actieve leden (lees: meganerijders) over.. Dan kun je ook niet verwachten dat het allemaal maar word overgenomen..

Voordat je kunt verwachten dat er veel nieuwe megane leden bij komen moet je als club eerst interessant genoeg zijn... Dat is het gewoon niet..
a: niet om de reden die jochem maanden geleden al aanhaalde en waar ik (en veel meer leden) zich aan konden ergeren
b: er zijn weinig vette meganes (projecttopics) over die bij een club toch de kar zouden moeten trekken

Zoals je in het andere topic zegt tijden veranderen. Het bestuur zal dat zeker niet ontkennen, althans dat is mijn gevoel. Maar dan nog vind ik dat het besef bij de leden er wel moet zijn dat er in de toekomst wellicht binnen het bestuur vacante posities kunnen ontstaan. Deze moeten opgevuld worden en dat zal uit het ledenbestand moeten gebeuren. Natuurlijk kan je wachten totdat de club weer interessant genoeg is. Maar als je een bestuursfunctie ambieert, mag je ook beste soms een beetje door het stof gaan om er iets succesvols van te maken.

"We Shall Not Be Moved"

rs50jochem

Dat er functies vacature komen te staan is dan ineens wel een nieuw iets.. Al de jaren hiervoor heeft het bestuur zelf "geschikten" geworven waardoor er nooit vacatures beschikbaar zijn geweest voor gemotiveerden die er zin in hadden.. Het is dus wel waar dat de afgelopen 2 jaar bestuursleden van functie zijn gegaan en zijn vervangen maar niet 1 van hun heeft op een vacature moeten solliciteren.. Ze waren al lang voor de ALV aangesteld door het zittende bestuur..

Door dit in het verleden zo gedaan te hebben en nu ineens (als voorbeeld) met een paar man de laan uit te lopen onder de noemer "dan moeten de nieuwe leden het oppakken" is niet helemaal eerlijk denk ik.. Ik kan niet voor ieder spreken en z'n beweegreden om z'n functie erbij neer te leggen.. En Marc, ik wil je zeggen je openhartigheid van de laatste tijd zeer te waarderen.! Juist de betrokkenheid mist(e) bij jou niet zoals die bij sommige anderen wel mist (zie je altijd aanwezigheid op het forum en het bouwen van de site etc.etc.).. Tijden en interesses veranderen en dat zelf op tijd zien (en aangeven) zoals jij dat doet is zoals het hoort als je het mij vraagt..

Ieder jaar 1 of twee mensen die van functie rouleren in een bestuur is normaal, om de paar jaar van stoel verwisselen binnen een bestuur niet (de irritante stoelendans)......

Michel Veltman

Ondanks dat ik de laatste tijd niet veel berichten plaats lees ik de discussies nog allemaal wel mee. Vond het nu mooi moment om ook even in te haken hierop ;)

Voor zover ik weet is er niet voor elke functie een vacature geweest, dat klopt helemaal Jochem Y
Wel is deze er geweest voor de functie van ''webmaster'' als voor de activiteitencommissie paar jaar geleden. Voor de website/forum is er toendertijd heel weinig tot geen reactie gekomen waardoor Marc en ikzelf toen hebben besloten om deze handschoen op te pakken op een interne bestuursvergadering... hadden Marc en ik dit niet gedaan zou de site/forum geen ''webbeheerder'' hebben gehad na het aftreden van Jeroen wat niet wenselijk is natuurlijk ;)

Dat dit gezien kan worden als gesloten bestuur kan ik begrijpen en zou anders kunnen gaan alleen voor mezelf sprekende zie je als je in het bestuur zit heel snel welke mensen interesse hebben en ''geschikt'' kunnen zijn voor een bestuursfunctie. Dit merk je heel snel door een stukje ambitie/betrokkenheid op zowel de website/forum als op de meetings als ook actief meedenken met de club. (bv meetingideeën aan te dragen) (de vaste mensen weten precies welke mensen actief/bekend zijn, daar hoef je niet voor in bestuur te zitten Y )

Denk dat het een wisselwerking moet zijn tussen het zittende bestuur als ook de active leden, het alleen maar roepen van ideeën op forum is al goed maar zou nog beter zijn als dit concreet/actief opgepakt wordt in samenwerking met het zittende bestuur, iets waarvoor we/ik echt wel openstaan miijn inziens..

Even terugkijkend hoe het bij mij gelopen is terug in 2004 tot de dag van vandaag ;):
2004: lid geworden van de club met net 2maanden mn mégane ;) Aangegeven halverwege het jaar aan Michel Cijs waarom we weinig/geen meetings in N-Holland hadden :? ...paar maanden later kwam Michel Cijs met verzoek om dat idee om te zetten in praktijk in overleg met Michel, dit ook opgepakt toen. (resultaat de afsluitingsmeeting Uitgeest)
2005: wederom afsluitingmeeting georganiseerd
2006: toegetreden tot de activiteitencommissie (geen bestuursfunctie)
2007-heden: bestuursfunctie webmaster na terugtreding van Jeroen waar op de vacature geen concrete invulling kon worden gegeven.

Simpel samengevat ben ik van clublid tot bestuurslid simpelweg gerold door lekker enthousiast mee te denken met de club en indien nodig bereid zijn mijn idee ook uit te voeren.. (let op: dit is géén aanval op anderen)

Open discussies zoals deze die de laatste dagen wordt gevoerd kunnen zeker op mijn waardering rekenen, er wordt door een ieder hier positief/opbouwend gereageerd !-!
Met dit soort positieve discussies kunnen we wat veranderen, zie pas geleden de aanstelling van 2 nieuwe moderators die mijn inziens goed werk verrichten alsook nu de poll over de projectenpagina's..

Met deze 2 acties wil niet gelijk zeggen dat dan alles goed is maar toont wel aan dat we als bestuur open staan voor verandering/verbeteringen.
Binnenkort zal het bestuur weer bij elkaar komen en afgelopen jaar gaan bespreken als ook het komende jaar/toekomst v/d club en indien er mensen zullen aftreden is het tijdig plaatsen van een vacature mijn inziens een goede werkwijze. Dat dit de afgelopen jaren niet altijd gedaan is heeft deels te maken met het type functie die je niet zomaar opengooit zonder interne discussie wie geschikt is (vb. ledenadministratie en financiële administratie). Dat dit wellicht niet altijd de juiste keuze is geweest is achteraf gezien makkelijk praten. Enige wat we positief ermee kunnen doen is vooruitkijken en zien of we dit beter kunnen doen, vandaar ook oa deze poll over de kwestie projectpagina's.

Als ik naar mezelf kijk is er de laatste jaren privé matig veel veranderd (2 nieuwe werkgevers binnen 1jaar, uitdagender/complexer werk en op mezelf gaan wonen bv) alsof een stukje interesse verschuiving wat denk heel logisch is.. Na 2jaar bestuursfunctie te hebben gedaan als webmaster is het een mooie tijd om het stokje door te geven aan iemand anders Y

Zoals Marc zegt is het denk zinvol als je clublid bent en actief betrokken bent bij de club eens te bedenken of je ook actief mee wil helpen aan de voortgang van de club. De bestuursleden zijn niet meer of minder dan de mensen/clubleden die graag een steentje bijdragen aan een gezellige club en er wat eigen tijd insteken. Dit is denk de wisselwerking die er moet zijn tussen de leden en de bestuursmensen, niet tegenover elkaar staan maar met zn allen proberen van meerdere (afwijkende) ideeën 1 geheel proberen te maken, het blijft een club die leeft op enthousiasme van enthousiaste mensen wat ook zo moet blijven!

Wellicht is het zinvol(ler) om een 2e topic aan te maken om het oorspronkelijke doel van dit topic niet te laten ondersneeuwen.
meer mensen die hier graag in een apart topic over verder praten?
- "Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience." ;)
- aka Yonexfreak :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev