Advertenties


Afstellen koppeling (?)

Gestart door Erik_78, 10 augustus 2009, 20:18:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Erik_78

Hallo iedereen,

Ik heb zitten rondneuzen op het forum en heb er verder niks over kunnen vinden, maar ik wil toch graag even de vraag stellen:

Vandaag kreeg ik mijn auto, een Mégane II GT 1.5 DCi 100 uit 2005, na een reparatie bij de Renault dealer weer terug. Er is een aanvoerleiding van de koppelingshoofdcilinder vervangen. Daarnaast is het hydraulische circuit van de koppeling ontlucht. Het zegt mij allemaal niet zoveel, maar het staat op de bon... Ik begrijp wel dat er het nodige met de koppeling is gebeurd. Wat mij opviel na een proefritje is dat de koppeling nu TOTAAL anders reageert dan voorheen.
1. Zo grijpt de koppeling al aan als ik deze een centimeter op laat komen, terwijl hij eerder eigenlijk best wel laat aangreep. Ik moet er erg aan wennen en misschien is het niet erg, maar ik vraag me toch af hoe dat kan;
2. Ook valt het me op dat als ik de koppeling intrap, het eerste stukje heel erg licht gaat, er zit bijna geen gevoel in. Verder vind ik het gevoel in de koppeling nogal sponzig (het pedaal staat ook nogal hoog t.o.v. de andere pedalen);
3. Wat me eigenlijk een beetje zorgen baart is het feit dat het soms niet lukt een andere versnelling in te leggen. Ik had het na het starten (toen kreeg ik vanuit z'n vrij nergens in) en daarna een keer toen ik van de snelweg kwam (ging wel zeer moeizaam van 5 naar 4, maar niet van 4 naar 3).

Weet iemand me hierover misschien iets meer te vertellen? Alvast bedankt.

Ps. als mijn vraag hier verkeerd staat, excuses en zet hem op de plek waar deze hoort.

A110

Waarschijnlijk zit er nog steeds wat lucht in de leiding.

Terug gaan naar de dealer en nogmaals laten ontluchten.

Het is ook niet makkelijk om deze systemen te ontluchten moet ik er wel bij vertellen.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Erik_78

Bedankt voor je reactie, ik was zelf ook van plan nogmaals naar de dealer te gaan. Dat ga ik morgenochtend dan maar even doen.

Robin

Laat even weten of het gelukt is, dan kan dit topic ook de archieven in :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Erik_78

Ik zal het zeker laten weten. Helaas staat ie nog altijd bij de dealer. Eerst zat er  nog lucht in de leiding, maar daarna had de koppeling een extreem grote vrije slag en viel er haast niet te schakelen. Nu hebben ze alles weer uit elkaar gehaald, dus hopelijk kan morgen alles weer in elkaar... Ben benieuwd. Ik heb als vervangende auto een Mégane CC 2.0 16v Turbo mee, aparte keuze...

ramon16v

volgens mij doet de bak dit zelf ontluchten nadat er handmatig ontlucht is, dat beetje wat er dan nog in zit pers die eruit.
weet niet of dit bij een diesel ook is maar koppeling werkt bij een RS op remvloeistof, als dat zo is dan ook remmen ontluchten en remvloeistof controleren

Erik_78

Bij een diesel werkt het hydraulische systeem ook op remvloeistof. Ik ben vandaag gebeld. Ze hebben de nieuw gemonteerde leiding er af gehaald en onder een andere auto geprobeerd. Die kreeg daarna hetzelfde probleem. Gevolg: er is nu wéér een nieuwe leiding besteld, omdat de eerste niet goed lijkt te zijn. Hopelijk is die er morgen en kan ik hem aan het einde van de dag eindelijk weer ophalen; hij staat inmiddels een week bij de dealer... Maar goed, kan gebeuren.

A110

Vervelend, maar dit soort dingen gebeuren.

Ik had vandaag ook een probleem met een nieuwe onderdeel dus het komt gewoon voor.
Maar het komt goed hoor.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Erik_78

Nou, het probleem is verholpen! Het nieuwe onderdeel, dat het kapotte onderdeel verving, was ook lek. Dus nog maar een nieuwe er onder en jawel, verholpen. Hij rijdt weer als vanouds!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev