Advertenties


Megane Coupe phase 1-> is ie voorbereid op de volgende dingen? :

Gestart door méganemartijn, 4 augustus 2009, 00:51:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

méganemartijn

Hallo!

Ik vroeg mij af of mijn/jullie megane coupe ph1 is voorbereid op de volgende zaken:

- van een normaal ruitenwisserhendeltje naar 1tje met instelbare interval
- van een gewone klokkenset naar 1tje met display voor ''hoever je nog met de tank benzine kan rijden''
- en kan een witte tellerset uit een 2.0 16V (met oliedrukmetertje onder de toerenteller) in een 1.6 8V gezet worden?

ik ben wel geinteresseerd in deze ''tweaks'' en vond ze ook op marktplaats  o-) :)

ben benieuwd !-!

Christian de Vriend

bij de renault 19 is alles voorbedraad,maar niet functioneel als men niet betaald,bij de megane heb ik wel gemerkt
dat er veel software matig ingeschakeld moet worden.

voor je benzine moet je een heel 2.0 16v systeem hebben,vermoed ik,dat zit echt in het interieur computer
dus theoretisch zou je waarschijnlijk een interieur computer (zekeringkast) moeten hebben,samen met de kabelboom
en een tellerbak,en dan nog betwijfel ik of het 123 gedaan is.

de 1,6e heeft geen oliedruk meter op de motor,dus zal het ook niet mogelijk zijn om ff 123 alles werkend te krijgen
als je persee olie druk wilt hebben,heeft autostyle een mogelijkheid om dat toch voor elkaar te krijgen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

je moet inderdaad voor alles een complete kabelboom hebben.

En dan nog zal alles wel niet meteen werken want dan moet je nog stekkers op nummers gaan omdraaien.

En voor de oliedruk moet je nog een sensor monteren

méganemartijn

oke!

maar geldt dat ook voor de instelbare interval voor de ruitenwissers dan, dat het dan bijvoorbeeld wel 1 op 1 past enzo qua kabelboom.. o-)

Christian de Vriend

dat zal mischien kunnen,maar iets zegt me dat dat moeilijk gaat,iets zegt me dat de interieur computer ook weer
aangepast moet worden kwa programering,ik kan ff in de schema's duiken om te kijken hoe of wat.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

méganemartijn

als je dat zou willen doen, christiaan, dat zou wel erg fijn zijn! :)  als er evt geprogrammeerd moet worden, kan ik altijd even terecht bij de renault dealer.

ik vind vooral dat instelbare interval makkelijk voor de net-niet-harde regenbuien  :q

Christian de Vriend

Ik heb net ff gekeken,zoals ik al vermoeden,loopt er een deel van de interval regeling door de ubix (zoals het bij de dealer noemen,de interieur ecu)je zekeringkast moet er ook op gemaakt zijn heb ik me laten vertellen,je kan niet zomaar
elke interieur computer in je megane proppen,aangezien er verschillende opties op zaten.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

méganemartijn

oke, dankjewel christiaan! 
ik weet zo eerst wel even genoeg  ;)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev