Advertenties

Nieuw idee

Gestart door Marius., 2 augustus 2009, 23:05:54

Vorige topic - Volgende topic

Marius.

Heya mensen,

Ik ben de doffe mistlampjes zat, dus zat te brainstormen met vrienden en we willen dit gaan proberen:

de kapjes in helder plexiglas namaken en dan een zwarte behuizing erachter (net zoals mijn Lexus Style Black achterlichten)
en deze met ledjes vullen.

Daarnaast wil ik iets soortgelijks met me 3e remlicht doen.

Nou vroeg ik me af, is dit APK gezien mogelijk en zijn er mensen met ervaring/tips?

Mvg
Marius
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

matthew

Als het licht maar rood blijft is het apk goed.(en geen vocht erin natuurlijk)

Laurens Klein

DIt is relatief makkelijk te maken. Er is een bedrijf waar je dit soort plastic kunt bestellen. De naam weet ik zo 123 niet. Het is iig een bedrijf in Amsterdam. Kost ook niet superveel dacht ik.

Dan gewoon een malletje maken en het uiteindelijke product en je bent klaar.

3e remlicht kun je volgens mij van een peugeot pakken. Is dacht ik hetzelfde.

Dennis Postma

Dat remlicht kan in ieder geval bij een cabrio met een remlicht van een Peugeot 307. Het remlicht is alleen wat breder dus zul je het gat in je klep wat breder moeten maken. Als ik me niet vergis is dit bij een cabrio wat makkelijker te doen ivm een kunstof achterklep. Of dit in een coupe ook kan weet ik niet maar die heeft in ieder geval geen kunstof achterklep.

Marius.

@Laurens,
zou je eens goed na kunnen denken of je nog weet welk bedrijf dat is?

@Dennis,
Hoe breed is breder? want ga liever niet teveel aan de auto zelf veranderen voor zoiets.

Bedankt voor de reacties!
Groeten

EDIT: Iemand enig idee of deze ook past?
http://www.tuningdiscount.nl/derde-remlichten-uitvoering-transparant-hatchback-p-6558.html

EDIT: (OFFTOPIC)
Kan iemand mij zeggen waar je die aluminium teller ringen vind?

Dennis Postma

Ik heb geen flauw idee hoeveel breder het gat moet worden. Joost-cabrio heeft dat in het verleden eens gedaan. Misschien kun je hem eens mailen.

Kenny Mattheus

Het remlicht is als ik mij niet vergis van een 307 van Peugeot en het gat in de achterklep moet een dikke cm langs beide zijkanten groter gefreesd worden.
De achterklep van een cabrio is in poly, dus zo kon ik het destijds ook makkelijk uitfrezen zonder te herlakken...
Bij de coupé is de achterklep van metaal, dus hier moet je zowiezo terug verven en het achterlicht heeft ook niet 100% dezelfde vorm.
Maar, het zou kunnen mits de nodige aanpassingen...
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Marius.

zijn deze after market 3e LED remlichten niet gewoon te vinden voor een megane? of is dat teveel gevraagd :q
als ik het ga doen moet de achterkant wel netjes afgewerkt worden als het echt om een dikke cm gaat :o
mjah zien wel ff, iig bedankt voor de tips!

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Marius.

ja die ja!
hartstikke bedankt!

Marius.

voor de mensen die dit nog interessant vinden:

http://www.formx.nl/

verkregen via laurens!

Groeten

Robin

Je mistlichten zijn niet verplicht voor de APK ;) Als ze niet goed zijn moet je gewoon voor de keuren even je stekkers eruit trekken, volgens mij is het alleen noodzakelijk dat je controle-lampje op je dashboard werkt :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

rs50jochem

Als de schakelaar erin zit moeten ze werken meen ik.. Dus je moet volgens mij je schakelaar weghalen om geen mistlampen te hebben bij de APK..

Robin

Als de schakelaar erin zit moet het controle lampje werken. Ik had er strobo's in zitten, daar de stekker van losgetrokken, was geen probleem :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Marius.

ik heb het idee dat jullie het over de mistlampen voor hebben?
want daar worden de strobo's toegepast toch?
ik doelde op de mistlampen achter, voor wil ik totaal verwijderen nadat ik een sportieve bumper heb.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev