Advertenties


Tik in de motor, bougie doorweekt met benzine, schokken, afslaan bij starten

Gestart door wcduck, 30 juli 2009, 22:54:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobScénic

De mijne zagen er nog als nieuw uit, en gaven vonk. Maar toch waren ze versleten, de weerstand was te groot waardoor de vonk iedere keer een fractie van een seconde te laat kwam. Dit merk je vooral wanneer je snel gas geeft.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

wcduck

Ik heb in het donker gekeken, maar ik zag niets vreemd. Kan het veel kwaad als de bougiekabel zijn spanning enigszins verliest?

subzero

Je kan de weerstand eens meten of anders misschien toch nieuwe kabels kopen (set) die zijn niet verschrikkelijk duur.

link 1 (weerstand testen)


link 2 (onderdelen auto)

Filmpje weerstand (vanaf 5:50 min)

http://www.youtube.com/watch?v=jdGdMmmD2YU&feature=fvst





wcduck

Bedankt voor alle reactie. Ik heb zojuist de bougiekabels doorgemeten. Het resultaat:
Cilinder 1: 1.5 kOhm
Cilinder 2: 4.6 kOhm
Cilinder 3: 4.5 kOhm
Cilinder 4: 1.2 kOhm
De waarden verschillen behoorlijk, maar zijn veel lager dan de eerder gestelde max van 12kOhm (uit het filmpje). Zijn de waarden vreemd?

Daarnaast hebben we nu sinds 2 dagen een benzinegeur in de auto hangen. Deze komt op en gaat vervolgens weer weg, soms wel een aantal keer per minuut. Het begint steeds vreemder te worden met deze auto.

RobScénic

Maar op LPG heb je veel lagere toleranties met de weerstand. Als ik dan zie dat 2 en 3 zoveel afwijken ten opzichte van 1 en 4, zeg ik: bougiekabels vervangen!
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

wcduck

Ligt het dan ook niet aan het lengteverschil tussen de kabels? Daarnaast loopt juist de eerst cilinder niet goed, terwijl deze een lage weerstand heeft. Kan ik de twee bougiekabels verwisselen? Dit in verband met het lengteverschil. Als cilinder 1 dan ineens wel goed gaat lopen dan weet ik dat het daar aan ligt.
Tenslotte nog een vraag over hoe ik erachter kan komen of de motor goed loopt wanneer ik meer gas geef. Wanneer hij stationair loopt, dan hoor ik dat hij niet goed loopt. Daarnaast trilt en schudt de auto. Bij een hoger toerental valt dit echter lastiger te horen en te voelen. Hoe kom ik er dan toch achter of hij dan ook niet goed loopt?

BadEend

Ik heb sinds kort ook dat mijn megane slecht start maar dit is alleen als hij warm is.
De bougies zijn pas een paar 1000 km oud.
Kan dit ook aan de bougiekabels liggen?

wcduck

Zojuist weer bij de dealer geweest. De motor loopt nu wat beter, maar nog steeds niet goed. Blijkbaar heeft de injectiereiniger wel zijn werk gedaan. Om de eerste cilinder nog beter te laten werken leek het hem verstandig om nogmaals de injectiereiniger toe te passen. We moeten nu nogmaals 2 tanks erop leegrijden. Nu maar hopen dat het werkt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev