Advertenties


Het vervangen van het huis met hulporganen ?

Gestart door nick.venema, 30 juli 2009, 13:05:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nick.venema

Hallo mensen. Ben hier nieuw op het forum en test jullie kennis gelijk uit met een lastig  probleem.

Ik heb een Renault Megane Coupe 2.0 16v uit '98. Nu heb ik het huis met hulporganen (linksonder het stuur) vervangen door één afkomstig van de sloop. ( niet wetend uit wat voor type Megane Coupe)
Nu is het probleem eigenlijk. Dat een heleboel van de electronica niet werkt. Electrische ramen, CV, in/uitstap verlichting, rijverlichting, knipperverlichting enz. Het vreemde is. De motor wil wel starten en lopen. Terwijl het lampje van de startonderbreking nooit 1x knippert of oplicht. Waarschijnlijk functioneert deze op het moment helemaal niet? Nu mijn vraag! Deze zekeringenkast leek identiek aan de mijne te zijn. Zowel type nummers als stekkers enzovoort. Toch werkt deze niet volledig. De oude valt niet meer uit te lezen omdat deze dood is. Is het de bedoeling dat ik zo'n huis met hulporganen moet inleren of wat dan ook? Iemand die mij op weg kan helpen?

Bedankt alvast, Nick

subzero


Christian de Vriend

dat klopt,die heb ik ook nodig

de redene waarom die niet werkt is omdat deze een computer bevat,die dus is ingesteld op een bepaald type/uitvoering
en je dus ook de bij behorende sleutels nodig heb,die zitten ook in die computer ingeprogrameerd.

dus je moet je oude zekeringkast nemen,en op dat nummer,wat op de zekeringkast staat,gaan zoeken,en van wat ik
vernoemen heb,moet je uit voorzorg nog langs de delaer rijden,of dat l..lkoek is,weet ik niet.

waar ik van baal is dat die relais gesoldeerd zijn,ipv steek,die je door heel je auto tegenkomt,dus is er 1 kapot
lekker pech voor de eigenaar,ik krijg je witte plaat waar de relais opzitten met geen mogelijkheid los,om er zelf
relais op te solderen.

oja,een nieuwe unit kost 483 incl btw,en dan moet je helemaal opnieuw worden gelezen,de sleutels ook.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

wat belangrijk is is dat je de configuratiegevens van de oude moet weten en deze in de nieuwe moet programmeren.

En dat kan alleen de dealer.

Christian de Vriend

dus zolang mn oude zekeringkast in orde is,kan het overgezet worden.

wel apart dat ze zeiden dat het moeilijk was bij een 2e handse dan bij een nieuwe.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Voor selutels heb je ook de andere nodig inderdaad,en dus wordt je contactslot ook anders.

nafeenstra

Ik heb ook problemen met dit apparaat, nu wil ik deze eruit halen maar lukt me niet? Ik heb de torxbout al losgehad en het rubberen matje wat er boven zit, maar krijg hem niet los. Op de een of andere manier zit deze vast? Hoe krijg je dit kastje eruit? Het betreft een coupe 1.9dti Ph2.

matthew

Mijn advies met dit soort dergelijke rekeneenheden is om naar de garage te gaan/dealer,om de configuratie en alles goed te behouden dan te gaan liggen klooien ermee en 2e handse zonder je eigen configuratie te weten te monteren en vervolgens dadelijk jklagen dat dingen niet werken en dan is het ineens een k*t auto.

Christian de Vriend

Citaat van: matthew op  2 augustus 2009, 11:53:42
Voor selutels heb je ook de andere nodig inderdaad,en dus wordt je contactslot ook anders.

Daar heb je gelijk in,dus ik heb mn sleutel eens open gehaalt,en je kan zowel het printje als de sleutel (metaal)
verwijderen of/en verwisselen,dus uit eindelijk heb je alleen het ir-printje nodig.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Ik ben vandaag langs de dealer geweest,en het blijkt dat het niet blijft bij enkel een zekeringkast en sleutels
volgens de "elektra specialist" moet men ook de motor ucu erbij doen.

een nieuwe computer met 1,5 tijd aan programmeren zou je om en nabij de 650 euro kwijt zijn,bij mij zijn het enkel
de ramen die het (nog) niet doen,dus ga ik met de schema's van de dealer alles zelf aansluiten.

alleen ff 2 relais zien weg te werken achter het dashboard.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nick.venema


nick.venema

Citaat van: Christian op  5 augustus 2009, 15:32:28
Ik ben vandaag langs de dealer geweest,en het blijkt dat het niet blijft bij enkel een zekeringkast en sleutels
volgens de "elektra specialist" moet men ook de motor ucu erbij doen.

een nieuwe computer met 1,5 tijd aan programmeren zou je om en nabij de 650 euro kwijt zijn,bij mij zijn het enkel
de ramen die het (nog) niet doen,dus ga ik met de schema's van de dealer alles zelf aansluiten.

alleen ff 2 relais zien weg te werken achter het dashboard.

Ik ben dus ook al bij de Renault dealer geweest hier in Groningen. Die zeggen inderdaad dat je 'm moet zien in te leren met juiste codes wat per accesoire een code vereist. Maar hij heeft niets gezegd over het compleet vervangen van de ECU naast HMHO.
Maar ik snap niet waarom deze codes niet gewoon makkelijk in te leren zijn. Je kan toch in de meeste gevallen het oude HMHO niet uitlezen? Wanneer je zo'n ding vervangt doe je dat toch alleen als deze niet meer werkt of zie ik dat verkeerd? De mijne is doorgebrand.(goed te ruiken)
Een nieuwe is absurd duur. Wat nou als ik een vindt welke uit het zelfde bouwjaar komt, dezelfde opties heeft en zelfde motorblok komt. Zou ik deze dan bij wijze wel zo kunnen over zetten zonder problemen? In iedergeval bedankt voor jullie reactie. Heb niet in de gaten gehad dat er al gereageerd was op m'n topic. Dacht dat ik daar via de mail over werd geinformeerd. :)

Christian de Vriend

Als het nou wel lukt?geef aub ff een gil,dan kan ik dat bij mij ook doen,mn ramen doen het nu wel,maar helaas niet zoals het moet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

nick.venema

Citaat van: Christian op  9 augustus 2009, 11:00:43
Als het nou wel lukt?geef aub ff een gil,dan kan ik dat bij mij ook doen,mn ramen doen het nu wel,maar helaas niet zoals het moet.

Ja doe ik! Zodra ik meer weet laat ik het hier weten. Ondertussen wanneer jij of iemand meer weet hoor ik het ook graag!

Christian de Vriend

Bij mij werkt het,en hier mauwen ze over het persee vervangen van motor en interieur ecu,samen met sleutels
dus ik heb er voor gekozen om mn ramen buitenom de int. ecu te laten werken.wel zo gemaakt dat het
makkelijk hersteld kan worden.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev