Advertenties


Bewegende versnellingspook en trillend stuur

Gestart door maricab1, 24 juli 2009, 19:49:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

maricab1

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een Cabrio 1.6 16V uit 2000.
Ben helemaal weg van die car, maar voel me over een paar zaken wat onzeker.
Al van af het begin constateer ik dat er behoorlijk wat beweging in de versnellingspook zit. Met name als ik kopel of ontkoppel of gas los laat tijdens het rijden.
Tevens ervaar ik veel trillingen op het stuur en in de auto bij bepaalde snelheden.
Ik zit nog in de garantieperiode dus ik wil natuurlijk zo snel mogelijk weten wat de oorzaak kan zijn.
Ik kan naar de dealer gaan, maar dat is vrij ver weg en ik vraag me af of hen oordeel wel objectief zal zijn. Als ik weet wat het is, kan ik ze er beter op aanspreken.
Vast bedankt.

rs50jochem

Versnellingsbaksteun laten controleren voor de versnellingspook..

Voor het trillen van je stuur even je wielen laten balaceren..

maricab1

Bedankt voor je antwoord.
De versnellingsbak zit toch vast aan de motor. Kunnen het dus ook de motorsteunen zijn. Ik weet niet wat erger is, maar de steun waar je het slechtste bij kan zal dat wel bepalen.
Ik heb 215/40 onder de auto zitten. Is dat niet te breed voor deze auto. Volgens mij is het standaard 185/55.

rs50jochem

215/40 kan maar smaller zal mogelijk prettiger rijden idd. Het trillen hoeft hier niet direct iets mee te maken hebben..

maricab1

Als het even kan (trillen opgelost is) blijf ik wel met deze velgen/banden rijden.
Het staat gewoon stoer.
Wat zal bij dit soort banden de beste spanning zijn. Ik weet niet wat er momenteel in zit, maar ik heb het idee dat links voor iets te zacht is. Kan dat ook het trillen veroorzaken.

Overigens, heeft iemand ervaring met het vervangen van een motor steun. Is dat een dure klus.

subzero

Ik denk dat jouw motor dit type 'steun' heeft en kost bij de automaterialenzaak ongeveer € 35.






maricab1

Citaat van: subzero op 24 juli 2009, 21:34:52
Ik denk dat jouw motor dit type 'steun' heeft en kost bij de automaterialenzaak ongeveer € 35.







Hoe weet je dat het deze steun zal zijn. Of zijn ze allemaal het zelfde?

Kan iemand nog wat over de bandenspanning zeggen. Ik ga er vandaag wat lucht bij doen (of uitllaten), maar uit de verschillende tabellen kan ik niet halen wat er bij in moet (ik heb 215/4).

DHL


Deze steun heb ik ook laten vervangen. Geen resultaat gehad. Alle andere steunen zijn nagekeken en goed bevonden. Schijnt dat het bewegen van de pook een beetje eigen is aan de soepele ophanging...
Ook het lichtjes onrustig toerental dat je tot hiertoe niet vernoemde is standaard Y
Bandendruk heb ik geen idee van. Bel eens naar bandencentrum in de buurt, weet je het onmiddellijk. (voorlopig 2.5 ongeveer?)

subzero

#9
Citaat van: maricab1 op 25 juli 2009, 09:25:49
Hoe weet je dat het deze steun zal zijn. Of zijn ze allemaal het zelfde?

klik 1

klik 2


maricab1

Dat is een handige link (klik 1). Bedankt, ik heb hem gelijk toegevoegd aan mijn favorieten.
Klik 2 doe het helaas niet.

Marius.

subzero blijft de dag redden, mooie site kerel!
thx
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

subzero

Citaat van: Marius J op 25 juli 2009, 22:30:36
subzero blijft de dag redden, mooie site kerel!
thx

:-* :-* ;)

(2de link doet het nu wel)

subzero

Hier wat foto's van de 'steun' bij een clio. :) (tekst helaas frans)

klikie

matthew

is inderdaad vaak de onderste motorsteun/kantelsteun die het bewegen van de versnellingspook beinvloed,het is wel inderdaad de eigenschap van een megane 1 dat de pook beweegd en dat zal bij de 1 net iets meer zijn als de ander.

De bandenspanning zou ik op 2,4bar zetten ,een te lage bandenspanning kan ook trillen veroorzaken.

Anders voor het trillen zoals eerder gezegd je banden laten uitbalaceren,mocht het er dan nog zijn tja dan zou het ook nog aan de band zelf kunnen liggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev