Advertenties

Melding: Controleer Airbag

Gestart door parkcentral, 20 juli 2009, 10:59:54

Vorige topic - Volgende topic

parkcentral

Op de boordcomputerdisplay van mijn Megane (1.5 dci business uit 2006) komt af en toe de melding Controleer Airbag te voorschijn. Dit gaat gepaard met het branden van het service lampje (oranje steeksleutel symbool). Het houdt vanzelf weer op na een minuut om 30 minuten later weer tevoorschijn te komen.

Heb de in het forum beschreven tip over het controleren van de stekkers onder de voorstoelen geprobeerd, maar:
1) mijn megane heeft geen airbags in de zijkant van de stoelen (althans ik zie geen stukken plastic waar ze achter horen te zitten).
2) er loopt daar wel 1 kabel, maar je kunt geen connectoren zien.

Is dit een bekend probleem en weet iemand wat ik hieraan kan doen?

ps: heb dit als apparte topic aangemaakt omdat het me een ander geval leek dan het eerder beschreven airbag probleem

rs50jochem

Alle Megane II auto's hebben zover ik weet zijairbags in de stoelen.. Die zitten gewoon achter het stof of leer en bij afgaan (botsing) scheuren deze dwars door het stof of leer heen..

De kabel die je ziet lopen heeft 1 stekker en deze stekker zit helemaal in de vloer van je auto onder je stoel.. Je moet dus de kabel volgen totdat hij de vloer van je auto ingaat.. Die stekker moet je goed aandrukken of aantrekken met t-raps..

matthew

jeps wat jochem zegt klopt helemaal,dus nog een keer even kijken en toepassen.

parkcentral

Even een follow-up: Gedaan zoals beschreven en heb sindsdien geen airbag melding meer gezien.

Top tip, bedankt Jochem!

rs50jochem

En ik weet het weer van Matthew.. ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev