Advertenties


F7R, Williams, toevoegingen

Gestart door Marius., 16 juli 2009, 21:29:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marius.

Beste mensen,

Wat onderscheid een "gewone" 2.0 nou eigenlijk van een F7R uitvoering of Williams of wat dan ook?

Mvg
Marius
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Stefan

nou eh...
8-kleppen...
Of bedoel je dat niet?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marius.

8 en 16 word dat weergegeven met die titel?
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Stefan

Ik weet het niet ;)
Dan weet ik er het antwoord ff niet op :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marius.

ja van wat ik ongeveer begrijp is een F7R gewoon een 2.0 16V (zover ik begrijp he :q)
maar waar staat williams dan voor? snellere uitvoering, of wat dan ook?
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Stefan

nee, Williams is niet sneller hoor volgens mij.
gewoon een soort blitsere uitvoering met wat andere (en meer) opties Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marius.

dus dan is Williams net zoiets als Coach zeg maar?
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Mele

Het is hetzelfde befaamde blok die te vinden is in de Clio 1
Alleen is het daar een 1.8 16v F7P
Maar in de Megane is de cilinderkop veranderd, oa. grotere kleppen waardoor het een 2.0 16v F7R is

En F7P en F7R zijn de motorcodes
En een Coach is gewoon een andere uitvoering qua interieur ed. geloof ik

Ik heb ook een F7R, maar gewoon een Coupe, geen Coach

Stefan

nee, een coach is volgens mij een duitse (of in ieder geval buitenlandse) benaming voor de coupe.
Volgens mij is hiervan een kenmerk dat ie vaste raampjes achter heeft in plaat van klapraampjes.
Je hebt bijvoorbeeld wel de Monte Carlo uitvoering gehad(met o.a lederen bekleding) maar dan alleen in de 2.0-8V Fase 1.
Komt erop neer dat het allemaal verschillende uitvoeringen zijn in de loop der jaren.
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marius.

Dus als ik dit goed begrijp is dus een 2.0 16V een F7R motor en daar hoort de titel Williams bij?

reactie op Stefan:
Dat Coach vaste ramen heeft klopt niet, want ik heb een Coach en heb electrische ramen achter.
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Mele

Williams is eigenlijk een beetje een race-benoeming, net zoals de RS bij Audi, R bij VW, ST bij Ford ect.

Stefan

Citaat van: Marius J op 16 juli 2009, 21:55:54
Dus als ik dit goed begrijp is dus een 2.0 16V een F7R motor en daar hoort de titel Williams bij?
reactie op Stefan:
Dat Coach vaste ramen heeft klopt niet, want ik heb een Coach en heb electrische ramen achter.

Ok, dat dacht ik..
Maar F7R is gewoon de motorcode en dan hoeft het niet perse een Williams te zijn. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Marius.

ok nou dan is dat duidelijk :)
thx
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Robin

De Clio I waar het F7R 2.0 16V motortje in lag, stond bekend als de Clio Williams (altijd blauw, met goude velgen ;) )

De megane williams bestaat niet, alhoewel het wel hetzelfde blok is als in de Clio :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

rs50jochem

Het zijn niet dezelfde blokken, de Clio Williams is zoals eerder vermeld een 1.8 16v en een Megane heeft een 2.0 16v

Diegene die praten over een Megane Coupe 2.0 16v Williams lopen gewoon een peppie benaming van de Clio te copieren om zo hun auto sportiever te laten klinken..

Williams is zover ik weet nog nooit toegepast op een Megane uitvoering.. En een Coach of Coupe maakt volgens mij geen verschil in uitvoering(en) maar puur in land van herkomst van de auto.. Origineel NL is Coupe en in Duitsland/Groot-Brittannie  kun je volgens mij een Coach kopen.. Buiten dat zijn er ook eigenaren geweest die hun Coupe letters verruild hebben met Coach om hun auto "bijzonder" te maken..

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev