Advertenties

opsoepen van 2.0L 8V megane 98 cabrio

Gestart door Aldo, 13 juli 2009, 22:06:49

Vorige topic - Volgende topic

Aldo

Ik heb gelukkig het probleem met uitvallen weten te verhelpen.
Nu is het tijd om wat puf terug te brengen in mijn motoortje.
Had verwacht op basis van 1100 kg. en 120pk wat meer power te hebben.
Gezien haar leeftijd mag er wel wat verlies in zitten maar toch.

Ik heb maar een K&N vervangingsfilter besteld, hopelijk dat dat iets helpt.

Ik wil niet al te veel gaan prutsen vanwege de betrouwbaarheid, ik rij elke dag totaal 140km op en neer.

Hebben jullie nog (economisch en technisch) verantwoorde tips?

Aldo

Christian de Vriend

bougie en bougiekabels,goeie onsteking,betere ontbranding zorgt voor minder verbruik,en toch iets beter
reargeren op het gas.

tenminste,dat is mijn ervaring,ik heb denzo iridium bougies en magnecore kabels.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Alleen chiptuning,maar daar gaat die alleen wat lekkerder van rijden pakt net wat beter op maar wordt geen racemonster.

Een 2.0 8v heeft standaard 115pk en na chippen ongeveer 124pk,en standaard koppel is 169nm dat wordt ongveer 195nm.

Kost wel een 450 euro.(ik heb er overgings geen spijt van gehad dat ik het heb laten doen sterker nog ik had het eerder willen/moeten doen,want ik kreeg wel meer plezier van de auto hierdoor)

Wat je ook nog kan doen is een spagetti uitlaatspruitstuk dan krijg je ook meer trekkracht onderin,alleen zijn die van een 2.0 8v moeilijk te krijgen en kostbaar.

Als je echt meer power zou willen moet je gewoon een 2,0 16 v aanschaffen.

John B.

Ik zou m ook even op de rollenbank zetten voordat je al deze dingen doet, en dan erna...

Wellicht helpt een engine flush ook? ( moet ie niet teveel kms hebben gedraaid, anders is t juist minder voor de motor)

Aldo

vorige eigenaar had er nieuwe bougies en kabels in gezet. maar waarschijnlijk standaard (of "namaak") dus misschien wel een goeie.

over chippen heb ik al na zitten denken. zodra er wat budget is ga ik me er echt in verdiepen. hier in dordrecht 1 zaak gezien voor ongeveer 400 euro.
Hoef ook geen race monster. maar wat vlotter naar 140 mag wel :D

Kilometerstand is al redelijk heen (230K) heb m wel zo'n schoonmaak middel door de benzine gegeven. En heb 't standaard lucht filter ff uitge "tande" borsteld. Hielp al iets :D Hopelijk van de week met nieuwe merk ik het echt.

bedankt in ieder geval.

maar helaas een nieuwe zit er niet in :D

Stefan

Met alleeen een K&N vervangingsfilter plaatsen schiet het iig niet heel erg op.
Hij maakt misschien alleen een beetje ander geluid, meer niet :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Christian de Vriend

Waar kom je vandaan aldo?we houden om de 2 a 3 maanden een dyno meeting in goes,5 sept is de eerst volgende
20 a 25 euro voor rollen,mocht er gechipt moeten worden,zou ik contract op nemen met fastchip,die is 9 van de 10 keer
aanwezig.

wat ik wel eens heb gehoort is dat,hoe meer je aanpakt,hoe meer winst je boekt met een chip,en ik ben het met matthew eens,een spruitstuk maakt veel uit niet zo zeer kwa waardes,maar zeker wel kwa reargeren,onderin kreeg ik meer koppel eerder tot mn beschikking,en
bovenin had die iets meer adem,zodat die iets verder kan optrekken,zonder dat die inzakt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

John B.

Zou het chippen voor mijn megane dan nog zin hebben?

mijne is een 1.6 uit 2004, met 53000 km op de teller.

Of geldt hetzelfde als voor Aldo? meer trekkracht onderin, en evt een lager verbruik?

rs50jochem

Als je geld er voor over hebt zeker doen!

Ikzelf heb er ervaring mee in positieve zin (meer vermogen en een veel prettigere motor om mee te rijden)..

500,- euro met gegarandeert verbetering tegenover een paar hondert euro uitgeven aan luchtfilter, uitlaat en bougiekabels etc.. Doe mij dan maar de chip, je hebt direct waar voor je geld en niet eerst alles eronder sleutelen en evenveel kwijt zijn voor mogelijk hetzelfde resultaat..

Marius.

zijn die 12pk en paar Nm koppel zo goed te merken dan? heb altijd begrepen dat het eigenlijk pas merkbaar is bij zo'n +30pk

zit ook al tijdje chippen te overwegen, maar door bovengenoemde twijfel ik dus wat
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

rs50jochem

Ja, is direct te merken.. Mensen die roepen dat je 30PK pas voelt hebben zelf echt nog nooit iets fatsoenlijks aan hun motorvermogen gedaan en roepen dat maar omdat ze het denken, niet omdat ze het zo ervaren hebben.. En verhalen over een maat hier en daar, pak je korreltje zout maar zou ik zeggen.. ;)

Marius.

ok thx :)
betaal ik zeg maar dubbel als ik eerst chip, en dan later nog iets verander zeg maar, bijv sportieve nokkenas?
dan moet de chip toch weer afgesteld worden?

Christian de Vriend

Citaat van: Marius J op 16 juli 2009, 12:27:20
zijn die 12pk en paar Nm koppel zo goed te merken dan? heb altijd begrepen dat het eigenlijk pas merkbaar is bij zo'n +30pk

zit ook al tijdje chippen te overwegen, maar door bovengenoemde twijfel ik dus wat

ik heb nog geen chip,maar heb tot nu toe 17pk en 20Nm winst geboekt,de waardes vallen mischien mee
maar de motor reargeert beter,door de aanpassingen,ik ben ook benieuwt wat een chip bij mij doet.

Marius.

John B.

Citaat van: RS50Jochem op 16 juli 2009, 13:13:32
Ja, is direct te merken.. Mensen die roepen dat je 30PK pas voelt hebben zelf echt nog nooit iets fatsoenlijks aan hun motorvermogen gedaan en roepen dat maar omdat ze het denken, niet omdat ze het zo ervaren hebben.. En verhalen over een maat hier en daar, pak je korreltje zout maar zou ik zeggen.. ;)

Ligt er toch wel aan wat voor blok je praat!

Maar neem aan dat je het nu over een standaard Megane blok praat?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev