Advertenties


Formule 1 deel 17

Gestart door matthew, 13 juli 2009, 14:05:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Tim

Button heeft een keer de zwaarste bolide van de Top10 (of eigenlijk Top9 omdat Massa weg is gevallen)
Alonso veruit het lichtste (en dat was ook wel te verwachten anders had ie niet op pole gestaan).

Het volledige lijstje:
01. Fernando Alonso - 637,5 kg
02. Sebastian Vettel - 655,0 kg
03. Mark Webber - 652,0 kg
04. Lewis Hamilton - 650,5 kg
05. Nico Rosberg - 654,0 kg
06. Heikki Kovalainen - 655, 5 kg
07. Kimi Raikkonen - 651,5 kg
08. Jenson Button - 664,5 kg
09. Kazuki Nakajima - 658,0 kg
10. Sebastien Buemi - 671,5 kg
11. Jarno Trulli - 671,3 kg
12. Rubens Brarichello - 689,0 kg
13. Timo Glock - 679,2 kg
14. Nelson Piquet - 667,7 kg
15. Nick Heidfeld - 658,0 kg
16. Giancarlo Fisichella - 680,5 kg
17. Adrian Sutil - 683,5 kg
18. Robert Kubica - 666,0 kg
19. Jaime Alguersuari - 675,5 kg
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Mele

Zo, heftige crash van Massa! Word volgens mij een mooie race morgen..

Tim

Race was niet onaardig alleen na afloop nog wat groene tafel gebeurtenissen:

Renault mag de volgende GP niet meedoen vanweg het gedoe met de eerste pitstop van Alonso;
Red Bull heeft alleen een waarschuwing gekregen voor het te vroeg wegsturen van Webber;
Ferrari/Raikkonen niet bestraft voor de aanrijding met Vettel.

Bij het management spel matig gescoord (in verband met het ontbreken van Massa). Dennis staat wel op P1 in het algemeen klassement :)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Yep. Ik sta er eigenlijk behoorlijk van te kijken. Toch P1 ondanks de matige score mede door het uitvallen van Vettel. De goede score van Rosberg en Webber zijn mijn redding geweest denk ik  o-)

Voor de rest een aardige race om te zien. En een mooie zege van Hamilton  !-!

Stefan

Ik denk dat ik mijn team iig toch maar weer even ga aanpassen met het ontbreken van Massa de volgende race Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

John B.

Toch weer vreemd dat ze met 2 maten meten...

Bij n BWM is dat in 2007 ook gebeurd, en geen straf uitgedeeld...

Wel leuk om te zien dat Hamilton weer eens heeft gewonnen, niet te vergeten Rosberg die t steeds beter doet.


Gokje: Alonso die het beu is, en nu al naar Ferrari gaat?

Stefan

De Renaults doen iig niet mee over 3 weken in Valencia ivm het voorval met het wiel van Alonso.. :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tim

Citaat van: Stefan op 26 juli 2009, 23:05:28
De Renaults doen iig niet mee over 3 weken in Valencia ivm het voorval met het wiel van Alonso.. :neen:

Valencia is over 4 weken (-1 dag) ;)

Wel vreemd dat Red Bull inzake Vettel niets te horen krijgt, die sturen hun coureur toch ook weer de baan terwijl er iets mis is met de voorwielophanging en ze alleen maar de voorvleugel hebben gewisseld?
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Maar Vettel is ook niet een complete wieldop en later ook nog een wiel verloren  ;) Voorheen werd er voor zo´n geval ook niet zo zwaar gestrafd. Als ik me niet vergis had Heidveld 2 jaar geleden in Hongarije precies het zelfde en kreeg ie er geen straf voor. Maar men is natuurlijk daar even iets scherper op geworden na het ongeval van Henry Surtees en de crash van Massa.

Dennis Postma

Jemig, ik lees dit net even. Er is dus zelfs een kans dat Massa niet meer aan het racen komt  :x

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/07/27/zorgen-over-linkeroog-van-felipe-massa/

Tim

Citaat van: Dennis Postma op 27 juli 2009, 10:07:23
Maar Vettel is ook niet een complete wieldop en later ook nog een wiel verloren  ;) Voorheen werd er voor zo´n geval ook niet zo zwaar gestrafd. Als ik me niet vergis had Heidveld 2 jaar geleden in Hongarije precies het zelfde en kreeg ie er geen straf voor. Maar men is natuurlijk daar even iets scherper op geworden na het ongeval van Henry Surtees en de crash van Massa.

Maar het was niet echt zichtbaar dat ze bij die eerste pitstop van Vettel naar de voorwielophanging hebben gekeken, voor hetzelfde geld was ie bij zijn outlap wel kapot gegaan (of eerder in de race, aangezien Vettel al aangaf dat er iets niet lekker was, weet niet of het zijn eigen keus was om te wachten tot de pitstop of dat het team dat besliste).

Overigens vind ik die straf wel heel erg zwaar, ze benadelen ook de coureur terwijl die er niets aan kan doen, ontneem dan het team punten in het constructeurs WK oid.

Zou wel erg @#$#@# zijn als Massa niet meer kan racen (wordt het voor Ferrari wel een stuk eenvoudiger om Alonso (volgend jaar) in die wagen te zetten..... (als je de geruchten moet geloven).
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

John B.

Ja, maar het was de bedoeling om Raikkonnen eruit te zetten, en Alonso naast Massa...

@ Tim:  niet waar, ze hebben ook gestraft, omdat Alonso is doorgereden.

Was het ooit ook niet zo, dat ik meen een RBR of een STR coureur straf heeft gekregen, omdat ie op 3 wielen terugreed? Ik dacht aan Vettel... in Melbourne... Vorig jaar?

Tim

Dat was Vettel dit jaar, maar die reed rond met een zwaar beschadigde auto omdat ie boven op Kubica was geknald.

Ik heb de afgelopen jaren al zo vaak auto op 3 wielen (of met een lekke band) terug zien rijden naar de pits, dan moet je dat dus ook verbieden.
Wat ik er overigens van heb begrepen is dat het team niet tegen Alonso zou hebben gemeld dat er iets mis was gegaan tijdens de stop, Alonso zou gemeld hebben dat ie een lekke band had, terwijl het team dus wel beter wist. Als het team een coureur onjuist inlicht moeten zij toch gestraft worden en niet de coureur? McLaren kreeg 2 jaar terug in Hongarije toch ook straf omdat er iets was (weet niet meer precies wat) tussen Hamilton en Alonso (tijdens kwalificatie). Dan zouden ze zoiets nu weer moeten doen.
____

Hoe naar en vervelend dan ook voor Massa, kunnen ze Raikkonen toch nog een jaartje houden, zoals ie gisteren reed was het niet verkeerd volgens mij....
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Stefan

Citaat van: Dennis Postma op 27 juli 2009, 15:26:09
Jemig, ik lees dit net even. Er is dus zelfs een kans dat Massa niet meer aan het racen komt  :x

http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/07/27/zorgen-over-linkeroog-van-felipe-massa/

Dat zou toch wel heel erg triest zijn voor Massa zeg.. :x
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

CiteerHoe naar en vervelend dan ook voor Massa, kunnen ze Raikkonen toch nog een jaartje houden, zoals ie gisteren reed was het niet verkeerd volgens mij....

Zou opzich wel de meest logosche keuze zijn, Raikkonen heeft nog een contract voor volgend jaar. Het waren alleen de geruchten die zeiden dat ie zelf er mee wou stoppen en dat ie nog gewoon een jaartje doorbetaald zou krijgen op voorwaarde dat ie niet in aktie zou komen voor een ander F1 team. Als dat gerucht klopt zal het mij niet verbazen als ze hem gezien de situatie toch aan zijn contract zouden houden. Zo zouden ze dan nog mooi een jaartje hebben om een 2e rijder naast Alonso te kunnen vinden  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev