Advertenties


Formule 1 deel 17

Gestart door matthew, 13 juli 2009, 14:05:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Tim

Ach sta op een redelijk solide 2e plaats in de Megane subleague dus kon het hebben ;)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

John B.

#16
Zag het nog niet staan, dus bij deze:

Formule 2-coureur Henry Surtees is overleden na een bizar ongeluk op het circuit van Brands Hatch. De jonge Britse coureur crashte zwaar, nadat een los wiel van de eerder gecrashte Jack Clarke tegen zijn hoofd was gekomen. Surtees was meteen bewusteloos en werd naar het Royal London Hospital vervoerd, maar de inspanningen van de artsen mochten niet meer baten.

Surtees werd geboren op 18 februari 1991 als zoon van voormalig wereldkampioen Formule 1 John Surtees en Jane Surtees. Acht jaar later reed hij al voor het eerst op een kart, om in de jaren daarna aan verschillende races en kampioenschap mee te doen. In 2004 reed hij met veel succes in de Junior Max-karts, om een jaar later kampioen te worden in deze klasse.

In 2006 reed Surtees een jaar in de Ginetta GT Junior-klasse, om in 2007 zijn debuut in de openwielracerij te maken. Dat jaar reed hij in de Britse Formule BMW, Formule BMW ADAC, en in de Britse Formule Renault. In de Britse Formule BMW wist hij een zege te pakken, en acht maal op het podium te staan. Hij eindigde het kampioenschap als zesde.

Een jaar later concentreerde hij zich volledig op de Formule Renault en reed hij in het Britse kampioenschap. Hij behaalde slecht een podiumplaats en werd twaalfde in de eindstand. In de Winter Series van die klasse won hij een race en eindigde in het kampioenschap als tweede, achter James Calado. Ook reed hij twee races in de West European Cup van de Formule Renault en maakte hij een kort uitstapje naar de Britse Formule 3, waarin hij twee races in de National Class reed voor Carlin Motorsport en in die klasse ook een race wist te winnen.

Dit jaar maakte Surtees de overstap naar de opnieuw opgerichte Formule 2. Na een zevende plaats in de eerste race in Valencia kende de coureur wat pech en hij wist niet meer in de punten te eindigen, tot dit weekend. In de eerste race op Brands Hatch behaalde hij een knappe vierde plaats, en ook in de tweede race was hij op weg naar punten, tot hij op een natte baan uit de race spinde.

Een geluk voor de Brit was dat de race gestaakt werd en hij weer achteraan kon aansluiten. Hij was daarna bezig aan een goede opmars tot de tiende ronde, waarin hij werd geraakt door het rondvliegende wiel van Clarke. Surtees was meteen bewusteloos en kwam met zijn voet nog op het gaspedaal tot stilstand. Hij werd nog naar het ziekenhuis vervoerd, waar hij overleed.


Bijbehorend filmpje:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/aTDiYS1NVW4&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=nl&feature=player_embedded&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/aTDiYS1NVW4&color1=0xb1b1b1&color2=0xcfcfcf&hl=nl&feature=player_embedded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>

Tim

Ik zat die race gisteren te kijken best een bizar ongeluk. Dat het niet helemaal goed ging was wel te zien omdat die auto nadat Surtees geraakt was volgas rechtdoor de bandenstapels in dook en toen ie tot stilstand kwam het gas ook nog vol open stond. Marshall was snel ter plaatse.
Wist niet dat ie was overleden alleen dat ie met onbekende verwondingen in het ziekenhuis lag :(
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Dennis Postma

Las het ook net, wat een bizar ongeluk  :x Op gp-update viel ook te lezen dat hij gewoon zn voet nog vol op het gas had staan. Maar toch droevig jongens dat dit nog gebeuren kan in de huidige autosport  ;( Misschien een verstandig idee om ook daar de wielen met een kabel te borgen aan de auto zoals men dat ook al een aantal jaren doet in de F1. Het is ten slotte niet de 1e keer dat er iemand overlijd na dat ie geraakt is door een los vliegend wiel  :neen:

Even een ander nieuwtje, iets wat al verwacht werd, maar de opvolger van Bourdais is bekend gemaakt:
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2009/07/20/officieel-alguersuari-volgt-bourdais-op/

John B.

F1-wielen zitten niet meer met kabels vast, dacht ik, omdat t wiel dan evt juist tegen de helm van de gecrashte coureur aan kan vliegen...

maar ik kan t ook mis hebben hoor!

Dennis Postma

Iemand de qualificatie gezien? Ik helaas niet. Alonso weer eens op pole voor het eerst in 2 jaar. En een harde crash van Massa die een onderdeel van Barrichello tegen zijn hoofd kreeg.

http://www.youtube.com/watch?v=74QpLUGQB_k

Als ik zo de berichten lees reken ik er absoluut niet op dat ie morgen rijd.

Wel heel toevallig zo na het ongeval van Henry Surtees in de F2.  :x

Stefan

nou,
De kwalificatie hebben we ook weer achter de rug.
Was opzich een normale kwalificatie, tot de klapper van Massa.
Echt een vaag moment, het was zeker geen vogel die hij tegen zij hoofd kreeg.. :neen:
Ben benieuwd of hij morgen nog van start zal gaan.
zo niet, ben ik weer benieuwd hoe dat gaat met de punten bij het managerspel, aangezien ik Massa in mijn team heb... :q ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tim

Ik had Q1 gezien Q2 had ik gemist en ik zet de TV weer aan en had verwacht racende F1 autotjes te zien, maar dat was dus niet het geval. Op autosport.com staat dat ie morgen niet zal starten (had dat wel verwacht).

Stefan, je bent niet de enige met Massa in z'n team :) Volgens mij hebben wij hetzelfde team (scores zijn zowel gisteren als vandaag gelijk).
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Stefan

Ik heb het ook gezien ja ;)
Als hij niet meedoet ben ik dus benieuwd hoe ze dat doen met de punten Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Tim

Dat is toch eenvoudig, de punten die hij tot nu toe heeft gehaald zullen blijven staan en er zullen geen punten bij komen. (weet of je nog strafpunten krijgt voor uitvallen of plaatsen verliezen t.o.v. kwalificatiepositie).

Massa heeft een scheur(tje?) in zijn schedel en een hersenschudding (LINK)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Stefan

owkee, nou we zullen zien dan. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Dennis Postma

Hij rijd niet morgen en zoals het er naar uit ziet de volgende race op Valencia ook niet.

De volgende tekst komt van www.rtlgp.nl

Felipe Massa zal zondag niet van start gaan tijdens de Grand Prix van Hongarije. De Braziliaan liep bij een zware crash tijdens de kwalificatie niet alleen een blauw oog op, maar ook een snee in het voorhoofd, een beschadiging aan zijn schedel en een hersenschudding.
Operatie
De Ferrari-coureur wordt in het ziekenhuis in de buurt van de Hungaroring geopereerd aan zijn verwondingen. Volgens FIA-arts Gary Hartstein kan het herstel vier tot zes weken duren.


Vervanger
Dit betekent dat Massa naar alle waarschijnlijkheid ook niet in actie komt tijdens de Europese Grand Prix door de straten van Valencia volgende maand. Wie Massa gaat vervangen, Marc Gene of Luca Badoer, is nog niet bekend.


Brokstukken
Massa werd in het tweede deel van de kwalificatie geraakt door brokstukken, waarschijnlijk van de auto van Rubens Barrichello, waardoor de Ferrari-coureur in bocht 4 van de baan raakte en in de bandenstapels tot stilstand kwam.


Onderzoek
Massa werd door marshalls uit zijn Ferrari gehaald en vervoerd naar het medisch centrum op het circuit. Daarna werd hij voor verder onderzoek naar een ziekenhuis in de buurt van de Hungaroring gebracht alwaar hij wordt geopereerd

Tim

Zal me niets verbazen als er geruchten gaan komen dat Alonso nu al bij Ferrari in stapt en dat ze Massa lekker laten herstellen en 'm aan het eind nog wat laten racen ten koste van Kimi......

(overigens zie ik dat niet gebeuren)
***:) RMC Kartkampioen 2008 - 2009 - 2010 :)***

Stefan

ff nog het overzicht van de kwalificatie voor de volledigheid.
Het valt me op dat de Brawn's niet meer zo heel erg sterk voor de dag komen de laatste paar races.
Het beste lijkt er momenteel wel vanaf.
Als dat nog even zo doorgaat, zal Red Bull er als team al naast staan er vervolgens ook dik gaan uitlopen.
Het seizoen is natuurlijk nog redelijk lang, maar ik vrees het ergste voor Brawn eigenlijk..


25 jul 2009, Hungaroring, Boedapest


Pos Coureur Nat Team Tijd/Achter
1 7 Fernando Alonso SPA Renault 1.21,569
2 15 Sebastian Vettel DUI RedBull - Renault + 0,038
3 14 Mark Webber AUS RedBull - Renault + 0,172
4 1 Lewis Hamilton ENG McLaren - Mercedes + 0,270
5 16 Nico Rosberg DUI Williams - Toyota + 0,321
6 2 Heikki Kovalainen FIN McLaren - Mercedes + 0,526
7 4 Kimi Räikkönen FIN Ferrari + 0,899
8 22 Jenson Button ENG Brawn - Mercedes + 0,942
9 17 Kazuki Nakajima JAP Williams - Toyota + 1,266
10 3 Felipe Massa BRA Ferrari   
11 12 Sebastien Buemi ZWI Toro Rosso - Ferrari + 0,567
12 9 Jarno Trulli ITA Toyota + 0,487
13 23 Rubens Barrichello BRA Brawn - Mercedes + 0,347
14 10 Timo Glock DUI Toyota + 0,327
15 8 Nelsinho Piquet BRA Renault + 0,180
16 6 Nick Heidfeld DUI BMW Sauber + 0,169
17 21 Giancarlo Fisichella ITA Force India - Mercedes + 0,238
18 20 Adrian Sutil DUI Force India - Mercedes + 0,299
19 5 Robert Kubica POL BMW Sauber + 0,332
20 11 Jaime Alguersuari SPA Toro Rosso - Ferrari + 0,790
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Stefan

Stand (teams)
1. Brawn GP 112   
2. Red Bull 92.5   
3. Toyota 34.5   
4. Ferrari 32   
5. Williams 20.5
6. McLaren 14
7. Renault 13
8. BMW 8
9. Toro Rosso 5
10. Force India 0

Het scheelt nog maar 17,5 punten en deze race staan de Red Bulls er ook weer aanzienlijk beter voor dan de Brawn's dus na deze race zal het gaatje al een aardige stukje gedicht kunnen zijn.. Y (Gaan we er vanuit dat zowel Vettel als Webber in de punten rijden uiteraard.)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev