Advertenties


Accu

Gestart door peterachterop, 13 februari 2005, 18:02:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterachterop

Ik zit met t volgende.

Ik wou net weg en wilde de auto starten is de accu helemaal leeg.
Ik ben afgelopen 2 weken met de nieuwe audio bezig geweest en denk dat het hierdoor komt.
Mn pa is langsgeweest met de megane en heeft de accuklemmen erop gezet na een tijdje de klemmen erop sloeg hij niet aan, we hebben de audio voedingskabel losgemaakt en het opnieuw geprobeerd.
De accu nam toen wel meer power tot zich maar had niet genoeg kracht om de auto te starten.

Kan het zijn dat de accu gewoon helemaal op is en er een nieuwe moet komen, ik had de laatste tijd al wat moeite om te starten dan moest er gelijk wat gas bij.

Ik bel morgen vroeg gelijk de garage want ik was van plan morgen naar de rai te gaan en als ik dan alleen een nieuwe accu nodig heb valt het dus mee. :o

Glenn Frissen

Ik heb hetzelfde probleem, gas bijgeven met starten enzo, en ligt bij mij denk ik niet aan de accu, heb er net 4 maandjes een nieuwe accu inzitten.

Rosetec

Ik heb er geen verstand van, maar wil ook graag iets zeggen: automatische choke kapot??

Tony

Misschien weer een item voor de FAQ: Alles over de accu

peterachterop

Vroeg de gerage gebeld (2 straten verderop) en zijn met een hulpaccu gekomen. Wat geen tot weinig effect had op de startprocedure.
Auto is meegenomen naar de garage en ze belden 10 minuten later al dat de accu was overleden en daardoor de auto lichtelijk aan t verzuipen was geraakt. Er wordt op dit moment een nieuwe zwaardere accu ingezet (was al van plan een zwaardere te nemen ivm de nieuwe audio).
Rond half elf is de boel klaar en dan alsnog richting amsterdam.

[off topic]foto's van de nieuwe audio volgen ook deze week (wacht nog op de condensator).[end/off topic]

peterachterop

Klote accu,
Net de boodschappen gehaald wil de auto weer niet starten accu weer leeg terwijl er net 6 dagen geleden een nieuwe in is gekomen. Kan het nu zijn dat er te zware audio in zit? of dat de dynamo kapot is dat hij niet meer oplaadt?

Ik baal enorm en scholdt de hele boel net ff bij elkaar (sorry buren).

Michel Cijs

dynamo

of ergens heb je een verbruiker zitten

als je op de accu meer dan 12v meet dan is je dynamo kaduuk

Navione

Neem eens een verbruiksmeter in het circuit op en kijk wat het verbruik doet als je denkt dat alles uit staat. Of, beter nog als je op het gebied van elektricteit niet deskundig bent, laat het doen! In auto's die meer vermogen in hun boom-boom-equipment hebben dan in hun motor lopen grote stromen die snel een te zwakke meter opblazen? ;D

Succes!


peterachterop

Ik dacht zelf ook al de dynamo, als ik het met startkabels probeer gaat hij ineens aan. Afgelopen week ging het per dag moeilijker, na een stukje rijden wil hij wel gelijk weer aanslaan.

Wat kost een nieuwe dynamo als iemand dat weet?

Navione

Citaat van: peterachterop op 20 februari 2005, 00:11:57
Ik dacht zelf ook al de dynamo, als ik het met startkabels probeer gaat hij ineens aan.

Jouw accu levert op dat moment dus te weinig stroom.

CiteerAfgelopen week ging het per dag moeilijker

Accu die belast wordt, stroom afgeeft en dus capaciteit 'verliest'?

Citeerna een stukje rijden wil hij wel gelijk weer aanslaan.

Motor warm-minder wrijving en de dynamo heeft de accu (enigszins) bijgeladen.

Meet eens hoeveel stroom er loopt als alles uit staat! Laat je verrassen...    ;D

Cheerio



peterachterop

Nog ff een vraagje tussendoor, na het installeren van de nieuwe audio heb ik alle snoeren nog nagelopen maar daar is niks mis mee.

Wat me wel opviel was de condensator, deze geeft de spanning ook aan als de auto uit is. Klopt dit, zo ja trekt deze niet veel stroom af?

De + van de condensator zit in de verdeelkast van Dietz, waar de voeding voor de versterkers uitkomt.
De - gaat direct aan de aarde.

Navione

Citaat van: Remko de W. op 20 februari 2005, 08:44:12

test van een ongewenste gebruiker:
je haalt de klem van de minpool eraf,
dan zet je een lampje tussen de minpool en de klem,
gaat het lampje (flauw) branden, heb je een ongewenste verbruiker.



:D
De beschreven methode is goed: je toont daarmee aan dat er v??r het lampje ergens een gesloten contact/verbruiker zit.

:(
In een moderne auto zitten, in dit geval helaas, ook gewenste verbruikers: klokje, geheugen van radio, geheugens van managementsystemen, beveiligings-/alarmsysteem, sensor afstandsbediening/Renault card et cetera.

Ik blijf dus van mening dat je de omvang van het stroomgebruik zult moeten meten. Dan kun je uitrekenen hoelang de accu stand zou moeten houden en een besluit nemen waar de oplossing van het probleem te zoeken: op zoek gaan naar de 'ongewenste verbruiker', bepaalde apparatuur achter het contactslot schakelen of van een rechtstreekse aan/uitschakelaar voorzien, een zwaardere accu of een nieuwe dynamo monteren.

Succes!



peterachterop

Hoe snel loopt een accu leeg als deze niet wordt opgeladen tijdens het rijden. Er is afgelopen maandag een nieuwe in gekomen en hij is nu weer helemaal op.

De audio is nog maar 1 dag geheel aangesloten en de condensator gaf al steeds een lagere spanning aan. Deze geeft ook al is de auto uit om de zoveel tijd aan wat de spanning is.

berry_p

je kan op je condensator toch ook een REM aansluiten?
dan gaat ie uit als de radio ook uit gaat.
tenminste... dat dacht ik.

peterachterop

Weet iemand of dit kan ik heb hem nu namelijk op de voeding aangesloeten en zo hoort het ook. Iemand een idee hierover?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev