Advertenties


Tank inhoud

Gestart door Rebasa, 7 juli 2009, 15:04:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rebasa

Hallo, ik wilde even vragen over de actie radius.
De aantal kilometers dat je kunt rijden is dat met reserve of is dat zonder reserve.
Ik kan er niets over vinden in het boekje.

Ik hoor het wel.

M.v.g Rene

harm

zit er een reserve op dan?? wist ik helemaal nie, maar ik heb al es 57 liter getankt met m'n 1.5 dci (dat was trouwens na 1130 km gereden te hebben)
calque sans air ride
http://www.klikhierniet.net

don-ludo

dat is inclusief reserve. Mijn boardcomputer geeft bv 120km aan, en als
die aan de 70km komt springt die naar 0 en gaat het lampje branden. Neem
aan dat je dan 70km met je lampje aan(reserve) kunt rijden.

inhoud van de tank, meestal rond de 55 liter tank ik


Robke72

Staat gewoon in het boekje. Tenminste van de sedan-versie.
Er gaat letterlijk circa 60 liter in.


Rebasa

Ik weet wel dat er 60 liter in gaat,maar wat de boardcomputer aangeeft is dat nog wat je kan rijden inclusief reserve?

Ik heb trouwens een sedan 1.6 16 v

matthew

Wat je kunt rijden is inderdaad inclusief de reserve brandstof.
De reservebrandstof is meestal een liter of 5 tot 7.
En zoals eerder gezegd gaat van ongeveer 70km het resrvelampje branden en krijg je bij de actie radius --- te zien.
Dus dat zou je dan goed in de gaten moeten houden om te weten hoe ver je bent met de laatste 70 kilometertjes.

rs50jochem

Buiten het vervuilde meezuigen komt in bochten je brandstof opvoer pomp mogelijk ook "droog" te staan waardoor hij kapot kan gaan (wordt gekoeld door de brandstof) en mogelijk je motor zonder brandstof kan komen..

John B.

Heb t al een keer gepresteerd bij n nieuwe diesel van de zaak, waren ze niet erg blij mee, ###lige was dat het 2 bochten voor t tankstation was...


Jerrycan diesel erin, flink starten, en hij deed t trouwens weer, lucky me!

rened

ik heb dacht ik in het boekje (jaja eens doorgebladerd) gelezen dat de megane dan niet ontlucht hoeft te worden? enkel wat langer proberen te starten.
Of was dat alleen bij brandstoffilter-wissel

rs50jochem

De huidige diesels hoef je niet meer te ontluchten zover ik weet..

Je hebt tegenwoordig een brandstof opvoer pomp en een brandstof inspuit pomp dus de opvoer pomp (die bij je tank) die zal altijd de brandstof aanvoeren..

Naar ik meen waren er vroeger ook diesels zonder een brandstof opvoer pomp en was de motor instaat op de brandstof zelf aan te zuigen en als die dan droog kwam te staan moest je de boel zelf ontluchten anders kon de motor niet de brandstof aanzuigen..

nijntje

stond een tijdje geleden ook stil zonder brandstof.
kon volgens de boardcomputer nog 125km rijden toen het lampje aan ging.
maar na ongeveer 3km stond ik stil. was net door een bocht gereden waardoor de diesel wss
niet meer bij de pomp kon komen.
Na een tankje diesel (stond stil voor de afrit van het pompstation!!!) liep hij weer normaal gelukkig.

djo231

Waarom moeilijk doen over het aantal liters? Als je meter het aangeeft dat je moet tanken moet je dat gewoon doen :) lijkt mij een stuk logischer dan te weten hoeveel liter je reserve is.

rened


John B.


Roadkill (Michiel)

Citaat van: -KJ- op  7 juli 2009, 17:50:31
In mijn tank gaat 53 liter......LPG. Benzine weet ik niet, want die vul ik maximaal een kwart.

Hey KJ,ff een vraagje,heb je LPG G3 onderbouw? Hoop dat ik ook zo'n grote tank heb want dan klopt denk ik mijn gasmeter niet.Ik heb van de week getankt want er brande nog maar 1 Led,en toen ging er "maar" 33 liter in,hoop dat het laatste ledje dus voor 20 liter staat,dan hoef ik dus veel minder vak te tanken.

Btw,ik heb een 1,4 16v,maar dt zal niet echt uitmaken voor de tankinhoud?
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev