Advertenties


geluid vering rechts voor

Gestart door Medel, 3 juli 2009, 21:50:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Medel

Meg, GT, 3-2005, 74K km, Dyna Luxe,
bij rustig rijden op hobbels/drempels is de vering rechtsvoor hoorbaar, je hoort het holle geluid van de kennelijk werkende/in beweging zijnde vering/schokbreker,
Heb niet het idee dat er iets kraakt of schuurt oid.. Het is echt een holle klank van de veer volgens mij.

Waar kan dit aan liggen, is het ernstig??

DANK  _o_
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

eliatuning

heb je dat ook als je gewoon een borduur afrijd?
want zo klinkt het ook wat bij mij
wil dat ook wel weten
grtz
rather low and slow than high and fast

rs50jochem

@ Medel, mogelijk is het de kunstof veerschotel-ring aan de bovenzijde van de veer die deze bong veroorzaakt.. Niks ernstigs en een vaker voorkoment "probleem" bij de Megane II.. Vervangen door verbeterde exemplaren is mogelijk heb ik begrepen..

@ Eliatuning, bij jou is het zo goed als zeker die schotel, door van de stoep af te rijden komt de veer bijna los op je schroefset en daardoor maakt de schotel dat geluid..

matthew

#3
@Medel dan is inderdaad je veerschotellager stuk

Medel

Citaat van: matthew op  4 juli 2009, 00:51:57
@Medel dan is inderdaad je veerschitellager stuk
Bedankt, maar...
Kan ik hier dan wel mee door blijven rijden??.... dure reparatie??.... zelf te doen ????
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

rs50jochem

Je kan er volgens mij wel meedoorrijden maar Matthew kan je over kosten etc. meer uitsluitsel geven..

rened

ik heb het ook, ook rechtsvoor.
Word alleen wel steeds erger, gaat na verloop van tijd steeds meer herrie maken.

Heb wel al zo'n ding gekocht, alleen nog eens kijken hoe je zo'n
schokdemper er uitkrijgt

eliatuning

kan je die schotel goed vastzetten of moet ik deze vervangen?
dat is zeker vanboven waar ze vastzit, niet?
grtz
rather low and slow than high and fast

rs50jochem

@ Eliatuning, het gaat om de witte schotel die je erin klikt en welke bovenop je veer zit.. Je kan ze vervangen.. Controleren/vastzetten werkt met een schroefset meestal maar tijdelijk.. Ik zou er gewoon mee leven voor die keer dat hij dat geluid maakt is het niet waard denk ik..

eliatuning

maakt toch genoeg lawaai
maar ga het eens nakijken, als ik ze makkelijk kan vervangen of te goei zetten, dan is het mss beter
anders laat ik het zo zoals je zegt
bedankt alvast he jochem
grtz
rather low and slow than high and fast

rs50jochem

Het kan zijn dat de witte ring niet meer goed vastgeklikt zit idd. in dat geval is opnieuw vastklikken een oplossing, in het verleden heb ik dat ook 1x gehad.. Tegenwoordig heb ik het alleen als ik schuin een hele hoge drempel heb opgereden dat daarna de boel weer even goed moet springen..

matthew

je hoeft alleen de lager in de schotel te vervangen.

Het lager zelf kost ongveer 30 euro,en zelf vervangen tja ik weet niet hoe handig je bent en of je over een brug beschikt.Als je het bij een garage doet duurd het ongeveer een half uur per kant.

De schokbreker moet gedemonteerd worden.

DHL

Heb ook zo'n geluid, enkel bij traag rijden. Het rare is dat wanneer hij koud is je helemaal niks hoort. Na 20 a 30 km gereden te hebben begint het geklonk in lichte oneffenheden, bij trage snelheid....hebben ons al zot gezocht, maar de veerpoten zijn nog niet losgeweest.

richardv

Als het de veerpootlager is. (Wat bij mij ook het geval was). Een soort metaalachtig geluid. Renault dealer rekent 150 euro reparatiekosten. Ik heb het zelf gedaan (zie mijn topic). Is een zwaar karwei.

vertcitroen

ik heb ook een piepende schokbreker achter, het valt mij op dat het met warm weer een stuk erger dan als het koud is.
erg vervelend want hij klinkt bij elke drempel als een oud barrel. de garage kon destijds niets vinden dus deze week bij de grote beurt mogen ze er nog een keer naar kijken

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev