Advertenties


Olielekkage 2.0 16V

Gestart door Bartjuuuh, 30 juni 2009, 22:04:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bartjuuuh

Ik heb even een vraagje. Een tijdje terug begon mijn 2.0 16V opeens behoorlijk olie te druppelen aan de distributie-kant tijdens het lopen. Ik nam aan dat het een probleem was met een keerring, dus heb ik de multiriem verwijderd, de kappen eraf gehaald, de distributieriem verwijderd en de krukaspoelies verwijderd. Nu lijkt de olie echter niet van de krukaskeerring te komen. Ook de nokkenaskeerringen lijken droog.
Hebben jullie een idee waar die olielekkage aan die kant nog meer vandaan kan komen? Nu alles uitgebouwd is kan ik natuurlijk niet de motor starten om te kijken waar het vandaan komt...
ik zal de krukaskeerring sowieso vervangen, alles is nu toch los, maar als ik net alles weer ingebouwd heb en alles lekt nog steeds zou dat ook erg jammer zijn natuurlijk...
Alvast bedankt vor jullie reactie!

Marius.

ik heb zelf een kleine lekkage gehad gewoon in het systeem, toen heeft de monteur een of ander goed genaamd "een pil" erin gegooid, en dit heeft de kleine lekkage gedicht. ik had het ook aan de distributie kant.
hoop dat je er wat aan hebt.
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Jan van Heteren

Heb je de keering ook vervangen op de foto links bijna onderaan waar een bout zit?
Daar zit ook nog een keering achter die was bij mij ook lek namelijk

Meganomaniac

Bartjuuuh

#3
Bedoel je bij het pijltje? Ik dacht dat daar alleen een poelie op een soort kogellager zat. Wat zit daar dan, dat er een keerring nodig is? Het is wel een optie..


matthew

Dat is als het goed is van je oliepomp en die gaan regelmatig lekken bij 2.0 16v.


Zou er absoluut geen pil in doen.Wordt de motor niet beter van.

Marius.

oh w8 oeps  l-
goeie morgen marius  8)7
bij mij was het koelvloeistof lek :q
daar is een pil ingegaan..
stom stom stom...
sorry voor mijn overbodige reactie
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Bartjuuuh

Hmm, misschien moet ik dan toch nog eens goed kijken. Het leek echt niet alsof daar een as aan vast zat...

Mele

Oliepomp is goede optie. Gewoon vloeibare pakking achter, heb ik ook, nergens meer last van!

Bartjuuuh

Nou, ik heb die poelie eraf geschroefd, en daar zit geen as achter ofzo. Is inderdaad gewoon een 'tandwiel' op een kogellager. Ik krijg nu de torxbouten van de kunststof kap er achter niet los, dus ik weet nog niet precies wat er achter zit....
Echt ongelofelijk hoe vast al die bouten zitten....

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev