Advertenties

Kleur van de tellers

Gestart door Antenne, 26 juni 2009, 11:29:02

Vorige topic - Volgende topic

Antenne

Ik had al iets gevonden hier op het forum, maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk..

Ik heb dus een megane hatchback 1998..
Daarvan is de verlichting van de kilometer en toerenteller e.d. oranje van kleur..

Zitten er daar achter oranje led lampjes die je dus kan vervangen door een andere kleur.

of..

Heeft het plastic de oranje kleur en is er dus niet veel aan te veranderen.

Misschien iemand die dat zo weet?

matthew

het lampje wat er in zit is zeg maar beetje geel/wit,volgens mij wordt het door de plaat oranje gekleurd en heeft het niet veel nut.

M@ttie

Je kan een andere teller inleg kopen en meestal is die dan blauw, als je dan van die blauwe hoesjes over je lampjes doet kan je ook nog een beetje met de kleur spelen.
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Christian de Vriend

Citaat van: matthew op 28 juni 2009, 03:12:13
het lampje wat er in zit is zeg maar beetje geel/wit,volgens mij wordt het door de plaat oranje gekleurd en heeft het niet veel nut.

klopt,met het vervangen van mn tellerplaten kwam ik er achter dat het oranje plastic is wat de kleur geeft
het enigste wat je kan doen is knal rode leds er in doen,dan heb je rood ipv oranje,dat is wat ik vanplan ben.

komt er alleen bij dat je moet gaan aanpassen,de plasticen (licht)geleiders zitten tegen de zijkant van het lampje
een led heeft meer een bundel recht vooruit,dus wat ik nu heb is geen verlichting,aangezien ik er leds in heb gedaan
wat ik van plan ben is met een 3 a 4 mm boortje gaatjes maken in het plastic,en er vervolgens leds in te doen,zodat
ik weer verlichting heb.

of iemand moet een andere oplossing hebben.... ik sta open voor surgesties  :)
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Antenne

aha..

waar kun je die blauwe teller inleg kopen?

Mickey

Het probleem blijft dat, ondanks de plasma tellerplaten, het schermpje (met dagteller, totale km stand e.d.) oranje blijft.

Zelf heb ik alle knoppen in m'n auto voorzien van een blauw ledje, maar nu rest het klokje, de tellerplaat en het schermpje in m'n tellerplaat nog :S
Nadat ik mijn klokje uit elkaar gehaald heb blijkt dat tussen het lampje en het schermpje een folie/papier zit met enerzijds wit en anderszijds oranje. Ik heb deze al vervangen door een blauw stukje papier, maar het geeft niet de exacte kleur blauw die ik wil :S

Dit is ongeveer wat ik zou willen heben:

http://www.astuning.nl/Webwinkel-Product-1169299/Renault-Clio-2-Megane.html

Heeft iemand ervaring met zoiets? Er wordt vaak gesproken over plasma, maar als ik het resultaat uit de link kan krijgen door enkele lampjes (T5 of T10) te vervangen zou me dat een blij man maken :P

elvis_b2

ik heb er rode lampjes in gedaan en nu kleurt alles mooi rood denk alleen dat je inderdaad met andere kleuren het verschil weinig ziet

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev