Advertenties


1e versnelling

Gestart door Antenne, 23 juni 2009, 21:17:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birt

Hieruit begrijp ik dat hij er soms gewoon echt niet in wil. Dat is idd niet normaal.
Zoals ik al in mijn eerdere post aangaf is de kans dan groot dat er iets met de schakelstang of motorophangrubbers is. En zoals anderen aangeven, kan het helpen om de bakolie te vervangen, is dan een aanvulling. Want er is dus een probleem, en die moet je eerst oplossen. Dat ben ik helemaal met je eens.

Succes
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

M@ttie

Zoals ik al in een eerdere post aangaf gooi er eens D2 automaten olie in en hij schakelen als een zonnentje, ik had het zelfde probleem...
Bij mij schakelde die slecht terug van 3/2 en schakelde die vaak de eerste versnelling vaak slecht in of helemaal niet en dan eerst via 1 of 3 versnelling...
Je zal je wel af vragen dat die olie niet voor jou versnellingsbak is en dat die daar kapot van gaat.
Renault heeft met de eerste serie twingo's ook het probleem gehad van terug schakelen van 3/2 en daarom werden onder garantie de synchromessen vervangen, maar dit is natuurlijk een dure ingreep en toen is besloten om half D2 olie en half TRX olie toe te voegen, of in sommige gevallen helemaal D2 olie.

Ik doe het bij elke renault die ik heb gehad en kan je vertellen dat het heerlijk schakelt...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Antenne

Ben gisteren bij de lokale Renault garage geweest..
Beetje raar verhaal waarom, maar uiteindelijk een geluk bij een ongeluk.

Ik had mn auto ergens geparkeerd. Kom na een uur terug, en zie een grote plas olie onder de auto (tenminste ik dacht dat het olie was).

Dus ik dacht: daar gaat m'n versnellingsbak!
Meteen naar de garage gereden..

Op de brug gezet.. Bleek dat het water uit de airco was. Dit is mijn eerste auto met airco, en ik wist niet dat er water uit kwam :)

Maar goed.. ik heb die monteur dus gelijk het verhaal uitgelegd van mijn 1e versnellings-probleem, en hij heeft er ff een stukje mee gereden en de schakelstang bekeken.

Conclusie van de monteur: schakelstang perfect & bijna geen speling. Overmorgen wordt de versnellingsbak olie vervangen, en dan moet volgens zijn ervaring na een week het schakelen een stuk beter gaan.

Opluchting! (voor nu)

matthew

Ik zou toch de versnellingsbak eerst spoelen met forte en dan pas nieuwe bakolie erin ,kost even iets meer maar resultaat zal beter zijn.

Antenne

forte? hoor ik weer wat nieuws..

waar is dat voor dan? En waarschijnlijk kennen ze dat gewoon bij de garage?

Antenne

vanochtend de olie laten vervangen.

Monteur zei dat je het na een dag al moet merken of er verbetering is..
Afwachten dus. Is nu nog hetzelfde.

matthew

je had het ook moeten laten spoelen met Forte dat is een middeltje dat je gebruikt om je bak te spoelen.


kijk maar eens op www.forte.nl ze hebben voor allerlei motorische problemen middeltjes.

En dat moet bij de meeste garage houders wel een beknd middel zijn.

Antenne

Mja.. leuke website maar lijkt meer op een reclamebureautje :)

Schakelen is ondertussen al wel iets verbeterd trouwens. Hopen dat het nog beter wordt.
Dat spoelen met forte hou ik in mn achterhoofd. Kan ik altijd nog doen.

Was trouwens wel prijzig olie laten vervangen. Kleine 70 euro voor 10 minuten werk. Kwam door de dure olie vertelden ze..

Benjamin Renon

Verkeerd linkje gok ik. De additieven werken meestal wel goed hoor. Hier het de juiste link: http://www.forte-nwe.com/ ;)
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

fitz

70 euro valt me nog mee de renault dealer prijzen kennende

matthew

Ik vind het wel erg negatief gedacht,maargoed.


Antenne

Ik vind jou laatste post eigenlijk ook redelijk negatief Matthew. Kun je toelichten wat je precies negatief vind? Misschien kunnen we er een positieve draai aan geven ;)

Antenne

En de producten op die site zien er trouwens goed uit Benjamin.

Ik denk dat ik alsnog zelf wat van de "Forté Diff & Gear Treatment" bij de versnellingsbak in gooi. Kan geen kwaad dacht ik zo.

Product of iets soortgelijks zal toch ook wel ergens in een auto-shop te koop zijn.
van 't weekend maar 's kijken..

matthew

dat is inderdaad een goede toevoeging dif en geartreatment,zal niet overal zo te koop zijn van forte.

Zullen ook genoeg zaken zijn met wyn's,maar mijn advies gaat toch naar die van forte en ik heb met beide producten gewerkt.

Citaat van: Antenne op  8 juli 2009, 20:32:10
Ik vind jou laatste post eigenlijk ook redelijk negatief Matthew. Kun je toelichten wat je precies negatief vind? Misschien kunnen we er een positieve draai aan geven ;)

Nou iedereen klaagt altijd maar dat dealers duur zijn (en ze zijn ook weliets duurder dan een universele garage),maarja monteurs bij dealers krijgen trainingen van hun producten/nieuwe en dat moet ook betaald worden,want vervolgens kan er verder niemand zonder de kennis en de gegevens die dealers beschikken.

Antenne

ahzo..

maar ik ben dus uiteindelijk ook niet bij een renault dealer geweest hoor.
Misschien was die nog wel duurder geweest.

Maakt ook niet uit. Mijn 1e versnelling is ondertussen zo goed als nieuw en daar ging het mij om :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev