Advertenties


niet meer starten megane 96'

Gestart door renault freak, 18 juni 2009, 19:05:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renault freak

ik heb de megane nu bijna 2 jaar.
technisch genoeg onderhoud aan gehad en de gewone apk dingetjes.
motorisch geen problemen...
maar nu was ik gister in Oss en had net 2 minuten de motor afstaan en netjes de auto op slot gedaan met CV.
dus ook weer netjes met CV open gemaakt ivm startonderbreker.
maar ik draai de sleutel om en er gebeurt niks meer.
motor was normale temperatuur toen ik daarvoor gereden had.
branden geen abnormale lampjes bij het omdraaien van de sleutel.
motor gaat ook niet eens rond ofzo. en lampje van de startonderbreken in de tellerunit knipperde wel dus ik de auto weer een keer opslot gedaan en weer open,
norgmaals geprobeerd te auto te starten maar zonder resultaat.
na een paar telefoontjes,
accu een paar minuten eraf gehad en weer erop. en toen startte die wel...
daarna geen probleem meer gehad...

weet iemand wat dit kan zijn geweest

Scum

Mijn auto heeft dus ook zoiets vaags. Van de 100 keer kan die het dan wel 4 keer niet doen. Meestal na een paar keer proberen (lees 20 keer) doet ie het wel, anders moet ik even onder de motorkap even aan een bos kabels trekken. Dan start ie ook wel weer. Waarschijnlijk een los contactje, maar kan het niet vinden.

Marius.

het is de startonderbreker, als de accu losgehaald word "reset" hij even en pikt hij daarna de code van je sleutel beter op.
wel bekend probleem bij renault.
wat je ook kan proberen, sleutel vervangen, zelf ook gedaan en hij reageerde echt veel beter
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Laurens Klein

Als de startmotor helemaal niet rond gaat kan het ook de aansluiting van de startmotor zijn. Is bij mij ook een keer gebeurd, ik dacht dan dat de accu oid te leeg was maar hij maakte gewoon geen goed contact. Heb toen de startmotor vervangen en geen last meer van gehad.

matthew

Maar aansturing startmotor is je bedrading vanaf het contact slot of het contactslot zelf.

Daar zou het dus in kunnen zitten.,startmotor zelf kan ook nog.

VErder een keer de sleutels opnieuw inleren met nieuwe batterijtjes in de sleutel kan misschien ook nog wel helpen.

matthew


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev