Advertenties


Meer vermogen halen uit Megane 1.6

Gestart door unreal, 16 juni 2009, 10:38:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

unreal

Hallo allemaal

IK heb een megane 1.6 V8 uit 1998 en probeer te kijken hoe ik meer vermogen kan halen uit mijn megane.

Ik heb al een open luchtfilter bij de voorbumper dus hij pakt koude lucht.
En een katvervanger zonder middendemper en sport einddemper van Devil.

Nu zit ik met verschillende mogelijkheden

-   Chiptuning ongeveer 6 tot 8 PK winst ongeveer 15NM meer koppel kosten 400 euro
-   Spruitstuk vervangen kosten ongeveer 300 euro

Verder zou ik geen andere dingen weten om te doen om het nog beter te laten optrekken.

Ik heb wel zitten na denken over een 2.0 liter in te leggen maar ik weet niet of dit kan of dat je veel andere dingen moet aanpassen
Weet iemand hier meer over?

IK heb een goed werken 1.6 motor en dacht van mocht dit mogelijk zijn dat ik dan mijn motor blok verkoop en zo de geld in een 2.0 liter stop

Marius.

#1
Je kan nog zoveel doen joh.
Dingen toevoegen:
Turbo, Supercharger.
Vervangen:
Nokkenas, krukkenas, cilinders.

Zuigers aanpassen.

Ga zo maar door!

Succes ermee
Renault Megane Coupé 2.0 16V - 1996

Laurens Klein

als je een 2.0 literblok erin wilt leggen zou ik eerder gaan kijken naar een compleet andere auto en deze dan verkopen. Koop dan wel een 2.0 16v.

Nu kun je wel een turbo etc erop gaan gooien maar dan geef je ontzettend veel geld uit omdat je alles moet aanpassen, maar dan heb je nog steeds "maar" een 1.6

Christian de Vriend

Sk-tuning heeft een 1.6e spruitstuk voor 180 euro,moet zeggen dat de ervaring goed bevalt
4-2-1 spruitstuk geeft meer koppel onderin,in combinatie met een 8v is die,zeker onderin,lekker rap.
het is geen straatmonster,maar pit zit er wel in.

vanzelfspreken haal je meer uit een 2.0 16v motor,zou je beter kunnen overwegen om een rs blok te nemen
heb je meteen standaard meer vermogen.

moet zeggen dat ik niet ontevrenden ben over mn 1,6e.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

matthew

Voor een ander blok moet er ook een andere kabelboom in en andere rekeneenheid en andere motorsteunen,brandstofpomp aanpassen de remmerij voldoet dan ook niet meer.

Ik zou voor een ander spruitstuk gaan dan heb je net wat meer trekkracht.

unreal

Okay zo een spruitstuk zou ik wel willen proberen alleen ik kan het niet vinden op de SK tuning zou je kunnen aangeven waar en wat je bedoelt.

want 180 euro is niet prijzig.
iemand anders misschien idee waar ik zo iets in deze prijs klasses vindt.

Dankje

Dirk Kuipers

Ik zou deze auto verkopen en een 2.0 16v terug kopen.
Heb zelf ook eens een switch gemaakt en er nooit spijt van gehad.

Christian de Vriend

#7
stelletje hebben de prijzen omhoog geschroeft,van 180 naar 350 euro
ff doorsparen dan maar  :) mijne is gescheurd bij de koppeling,en standarad spruitstuk moet ik niet meer hebben.

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

unreal

Ik heb SK gemaild over de spruitstuk over hoe het zit met prijs verhoging van 180 euro naar 349 euro
En zij mailde mij terug dat ze 5 orders tegelijk moeten maken om een prijs van 180 euro te kunnen bieden.

Ze hebben mij aangeraden om gewoon de bestelling te doen voor die van 349 en ze zullen wachten tot dat ze 5 hebben en dan in een keer bestellen.
Dus als mensen er zijn die het willen doe het ook dan hebben we snel 5 en kunnen ze het bestellen.

Weet iemand wat ze vragen voor verzending???

Trouwens is zo een spruitstuk te monteren op een standaard katalysator???


Christian de Vriend

zet mij maar op de lijst,ik moet er zoiezo 1 hebben

je kat. (verv. ) moet idd worden aangepast,de lambdazonde zit dan ook op je spruitstuk deel ipv de kat.

ik weet niet of ze nog leveren,maar supersprint levert complete pijp met demper als katverv.
het is dan geen rechte pijp,en deze past zo op het spruitstuk,het effect is dat door de demper
de motor toch tegendruk heeft,en onderin koppel behoud.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

unreal

okay
alleen wilde ik weer mijn gewoon kat onder hebben of althans een kat omdat ik problemen krijg met APK.
want de kat vervanger houdt geen gassen tegen en dus zit je met APK gas test.
is er op een bepaalde manier door aanpassingen je standaard kat wel te behouden?
en zo ja wat heb ik eventueel nodig?

dankje

matthew

je hebt ook sportkathalysators die vanuit je uitlaatlaan spaghetti stuk direct te monteren moet zijn.

Dan heb je ook geen problemen met apk.

Wat je ook kunt doen is als je het spruitstuk hebt dat je daarna een kat stuk op maat gaat maken dus van je origeinele de flensen eraf slijpen en je kat stukje en dit weer op een nieuwe pijp maken,

Christian de Vriend

Citaat van: matthew op 20 juni 2009, 01:28:27
je hebt ook sportkathalysators die vanuit je uitlaatlaan spaghetti stuk direct te monteren moet zijn.

Dan heb je ook geen problemen met apk.

Wat je ook kunt doen is als je het spruitstuk hebt dat je daarna een kat stuk op maat gaat maken dus van je origeinele de flensen eraf slijpen en je kat stukje en dit weer op een nieuwe pijp maken,

dat heb ik gedaan,of laten doen,mijn orginele kat. is aangepast voor het spruitstuk.

zodra het spruitstuk is vervangen,laat ik een gastest doen,welicht dat die demper van supersprint ook
genoeg tegenhoud kwa gassen,zo niet,dan 1x per jaar een uurtje uit trekken om ff de kat. te wisselen.
de garage waar ik bij zit,laat mij dat gewoon doen een dag van de voren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

wouter arnouts

had zelf een spruitstuk van supersprint ook ongeveer voor die prijs was er zeer goed over te vreden

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev