Advertenties


HELP Motor start niet.

Gestart door Domier, 13 juni 2009, 14:18:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Domier

Ben ik bezig met mijn auto te wassen (was weer eens nodig..) Wil ik mijn auto omdraaien om er makkelijker bij te kunnen start de motor niet meer.

Ik krijg nog voor dat ik de sleutel omdraai om de startmotor te activeren een lampje te zien die ook hevig aan het knipperen is.
dit is het lampje: voor de duidelijkheid 2e van rechts..


Wie kan me helpen?

Startonderbreker is het iig niet want dan zou het rode lampje naast "groot" licht (boven 120 km/u) branden.

Robin

Hm, ik zou eens beginnen met controleren of je accu niet leeg is :P

Meestal als met starten dat lampje al begint, dan is je accu leeg :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Domier

Nee mijn accu is niet leeg. Heb ik al gecontroleerd. Het vreemde is ook dat de startmotor gewoon ronddraait wanneer ik de sleutel doordraai. Maar hij wilt gewoon niet verder starten.

Benjamin Renon

Heb je geen instructieboekje? Ik vermoed dat er water op/in je UCH (of iets anders electrisch) is gekomen op een of andere manier.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Robin

In de zin van: Hij start wel, maar hij krijgt geen benzine?

Dan heb je inderdaad wel kans op een kortsluiting.
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Benjamin Renon

Ik denk dat dat wel het geval is. Als je computer geen signaal krijgt dan kan hij ook niets.
Dan is ook de volgende vraag: hoor je de brandstofpomp wel "aanslaan" als je hem op contact zet. Ik hoor normaal gesproken een licht gezoem achter me zodra ik hem op contact zet.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

M@ttie

waarschijnlijk is de uch uit zijn geheugen weg gelopen dan gaat die van zelf van een configuratie met startvergrendeling naar zonder , dit komt wel eens vaker voor, even vragen of ze de startblokkering op aan willen configureren en waarschijnlijk is je probleem op gelost!!! Dit geeft namelijk het zelfde probleem!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Laurens Klein

vorige keer was het bij mij dat de zekering kapot was. Weet zo 123 niet welke zekering het was maar misschien moet je die ff nakijken. En dan de accupool er ff af laten.

Of de auto laten uitlezen bij de garage.

Domier

Nou ik snap er helemaal niks meer van. Vanmorgen denk ik van ik ga het nog eens proberen. 1x sleutel om lampje brand maar gaat meteen uit. En ik draai de sleutel verder om en hij loopt. Dus het probleem zal wel zijn geweest dat ik te ijverig ben geweest met water. Vind ik toch bijzonder aangezien alle electrische delen gewoon goed afgesloten zijn.

Maar ja hij doet het nu dus weer.

Laurens Klein

staat niet de startonderbreker er op? dat hij daardoor niet aanslaat

Domier

Citaat van: Domier op 13 juni 2009, 14:18:12
Startonderbreker is het iig niet want dan zou het rode lampje naast "groot" licht (boven 120 km/u) branden.

Dat was de laatste zin die ik had geschreven in het eerste topic. (onder de foto)

Laurens Klein

ow, inderdaad. Had dat helemaal over het hoofd gezien. Sorry daarvoor;)

Domier

Maakt niet uit. Het vreemde is dat ie het nu gewoon weer doet dus ik vind het goed. Ik zal wel te veel water hebben gebruikt of zo.

sjoerd34

moet je de auto een keer op slot doen en dan weer los. als het goed is start die dan gewoon weer

Domier

Citaat van: sjoerd34 op 15 juni 2009, 17:38:00
moet je de auto een keer op slot doen en dan weer los. als het goed is start die dan gewoon weer

:S en jij denkt dat ik dat nog niet gedaan had?? Zoals ik al zei: STARTONDERBREKER is het NIET...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev