Advertenties


Dashboar-CD wisselaar Carminat, opening geblokkeerd

Gestart door Medel, 10 juni 2009, 20:42:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Medel

Még-gers,
Heb sinds dinsdag mijn Meg GT in bezit, 3-2005, Dyna luxe. Is voorzien van de standaard radio/cd/navigatie van Carminat.
Echter eronder zit ook de cdwisselaar van Carminat, voor 6 cd's, 1 opening.... jullie wel bekend denk.
Het probleem is dat ik in de wisselaar geen cd krijg omdat kennelijk de opening is geblokkeerd door wellicht een cd. Ook branden er geen lamjes boven de toetsen 1  tm  6. Ben bij dealer geweest en vertelde dat eea waarschijnlijk even uitelkaar moet.  Het schijnt een duur apparaat te zijn. Vind t toch jammer dat t niet werkt :neen:.
Hoop dat de knutselaars/techneuten onder jullie het probleems eens voorbij hebben zien komen. Iemand ervaringen?  tips om mogelijk zelf de opening te déblokkeren?

Bedankt weeer......
ps Wat rijdt die bolide zalig trouwens... :9~
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

M@ttie

het kan ook zijn dat de code van wisselaar niet ingegeven is dan blijft die ook geblokkeerd staan!! Hij heeft een radio code en een cd code...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Medel

Citaat van: M@ttie op 10 juni 2009, 22:04:39
het kan ook zijn dat de code van wisselaar niet ingegeven is dan blijft die ook geblokkeerd staan!! Hij heeft een radio code en een cd code...

M@ttie,
Als de radio speelt en ik druk op de 'Load Eject ' toets dan stopt de radio te spelen en lijkt ie over te gaan op de wisselaar. Volgens mij is het apparaat dan wel actief toch?? dus cd code ( ik heb maar 1 code trouwens) lijkt mij niet t euvel.
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

Medel

Citaat van: -KJ- op 10 juni 2009, 22:02:41
De verlichting kan een kwestie van een losgeschoten kabeltje zijn aan de achterkant, maar ook een indicatie dat de wisselaar stuk is.

Misschien een domme vraag: heb je voordat je de CD erin probeerde te stoppen op de "load" toets gedrukt, gevolgd door het cijfer van de positie waarin je de CD wil invoeren?

Reageert de wisselaar überhaupt wel op toetsdrukken? Wat gebeurt er als je de Carminatradio overschakelt naar de wisselaar? Staat er iets op je display als je de wisselaar kiest op de radio?


Dank voor de reacties......
geloof t of niet maar zojuist nog even geprobeerd om te kijken wat display zou aangeven.... doet ie t gewoon  8)7 .
Drukte op LoadEject en display gaf ook cd aan, lichtje s brandde ook gewoon.

MAAAAAAR nieuw probleem, had muziek cd in gewone radio/cd/navigatie gedaan.... deze wil er nu niet meer uit... geratel als of ie blijft hangen als ik op de normale eject druk van de radio/cd. De cd is een cd/dvd combi dus wellicht iets dikker dan een standaar cdschijfje.... HELP  :x
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

Medel

Citaat van: Medel op 11 juni 2009, 13:35:02
Citaat van: -KJ- op 10 juni 2009, 22:02:41
De verlichting kan een kwestie van een losgeschoten kabeltje zijn aan de achterkant, maar ook een indicatie dat de wisselaar stuk is.

Misschien een domme vraag: heb je voordat je de CD erin probeerde te stoppen op de "load" toets gedrukt, gevolgd door het cijfer van de positie waarin je de CD wil invoeren?

Reageert de wisselaar überhaupt wel op toetsdrukken? Wat gebeurt er als je de Carminatradio overschakelt naar de wisselaar? Staat er iets op je display als je de wisselaar kiest op de radio?


Dank voor de reacties......
geloof t of niet maar zojuist nog even geprobeerd om te kijken wat display zou aangeven.... doet ie t gewoon  8)7 .
Drukte op LoadEject en display gaf ook cd aan, lichtje s brandde ook gewoon.

MAAAAAAR nieuw probleem, had muziek cd in gewone radio/cd/navigatie gedaan.... deze wil er nu niet meer uit... geratel als of ie blijft hangen als ik op de normale eject druk van de radio/cd. De cd is een cd/dvd combi dus wellicht iets dikker dan een standaar cdschijfje.... HELP  :x

  ;) vandaag bij dealer geweest, heeft de radio/cd even uit dashboard getrokken ( had zelf de staafjes niet). Daarna zelf het bovenplaatje van de cdspeler afgeschroeft, gelukkig kan klein schroevendraaiertje ook ipv torx Y,  Kon toen met een schroevendraaier de cd eruit duwen..
Scheelt me weer een dealerwerkplaats-uur tarief van € 89 incl BTW !!!  is dat overal zo duur??, die dealer hier, Renault Bierman, schijnt erg duur te zijn.
Probleem opgelost gelukkig  :P
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

M@ttie

zover ik weet hanteren de dealers allemaal of bijna de zelfde prijs, bij bijvoorbeeld mercedes of bmw schrik je helemaal van het uurloon dat gaat ruim over de 100 euro heen...
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev