Advertenties


Distributieriem

Gestart door janvn, 8 juni 2009, 21:52:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

janvn

Hallo allemaal,

3 weken geleden is de distributieriem vervangen. Nu heb ik een lekkage bij de waterpomp. Inmiddels heb ik de waterpomp aangeschaft. In de komende dagen wordt deze vervangen. Moet ik nu ook weer de distributieriem vervangen of kan deze opnieuw gebruikt worden. Ik heb Renault megane 1.4 55kw ba0e mot.e7j

Gaarne jullie reactie
Renault Megane Scenic 1.6 16V 2003

Robin

Ik zou zeggen laten zitten, weet dat sommige monteurs dat gewoon doen (bij hun eigen auto dan, voor hun werk vervangen ze hem wel, maar dat heeft met garantie etc te maken :) )
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Benjamin Renon

Wel raar dat ze niet hebben geadviseerd om hem gelijktijdig mee te vervangen. Dit wordt meestal wel gedaan, naar mijn weten tenminste. Als ze toch alles los zouden moeten halen dan zou ik zeggen vervang alles maar weer. Maar dat is ook gedeeltelijk je eigen keuze om dit te doen.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

matthew

Advies is altijd om hem weer te vervangen,maar wil vreemd inderdaad dat dit niet geconstateerd is tijdens het vervangen van de d riem

Stefan

In principe wordt altijd alles in 1 keer vervangen.
Waterpomp, distributieriem, spanrollen etc.
Niet echt de ideale manier om het niet allemaal in 1 keer te doen.
Nu moet alles wederom los op dezelfde plek.. :x
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

AndreV

Als het bij een garage is gebeurd zou ik daar even teruggaan en sowieso vragen waarom zij de waterpomp niet vervangen hebben.
Door de nieuwe distributieriem komen er andere krachten op de pomp en gaat ie lekken. Er is volgens mij geen garage die de waterpomp normaliter niet vervangt.
Mogelijk heb je nog wat recht op coulance bij de garage (bv. half tarief arbeidsloon?)
De nieuwe distributieriem hoef je niet te vervangen, die kan er nu nog wel tegen dat ie een keertje opnieuw gemonteerd wordt.
Als ie nou een half jaar oud was of al veel km's gedraaid had zou ik 'm wel vervangen.

Suc6.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev