Advertenties


Km/h teller doet raar

Gestart door djo231, 8 juni 2009, 18:04:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

djo231

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn megane wat me erg stoort tijdens het rijden.

Als ik boven de 30 komt gaat me pijltje dat me snelheid aangeeft raar doen hij gaat omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, echt stotteren, het is ineens van het weekend gebeurt, ik begon met optrekken op de snelweg van 80 naar 120 km/h en ik dacht bij me zelf 80 is wel hard, maar ineens schoot me pijltje naar de 130 km/h dus weet iemand waar dit aan kan liggen want ik heb over 4 weken APK

Alvast bedankt groeten Joey

matthew

slechte massa verbinding ergens,of sensor snelheidsmeter op de versnellingsbak  niet goed of de stekker daarop geoxideerd

djo231

Ik ben niet zo van de technische kant van de auto's maar waar zit dat precies? Het is een Megane uit ''96

Bedankt groet Joey

Robin

Een klasgenoot van mij heeft het nog erger, als die z'n gas loslaat dan gaat zn snelheidsmeter op 0 staan :P Als hij dan weer gas geeft doettie het weer. Had iets te maken met een sensor op de bak. Maar hij heeft een Golf IV weet of dat hetzelfde is :P
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

Stefan

Komt op hetzelfde neer idd.
Sensor op de versnellingsbak is dan niet goed en denkt bij gas loslaten als het ware alsof je stil staat... 8)7
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

djo231

Nee als ik me gas los laat gaat hij naar de snelheid die ik rijd, maar als ik optrek gaat hij stuiteren, dus wat kan het dan zijn? En als het de sensor is waar vind ik die? (kenmerk) En als deze kapot is word het dan een duur grapje?

matthew

op de versnellingsbak en die kun je het beste van onderaf bij,

djo231

Oke maar waar herken ik deze aan, niet dat ik straks de verkeerde eruit trek en me auto het helemaal niet meer doe 8)7

Maar ik had me garage gebeld en hun zeiden dat het aan de sensor lag en misschien een storing in me auto, even opnieuw uit laten lezen.

Maar natuurlijk wil ik dit zelf kosteloos proberen op te lossen  :P


subzero


Francois

Hallo ik heb een vraagje, ik heb ook problemen dat mijn km teller steeds weg valt, en dan heb ik op mijn pioneer avic x3 radio ook geen speed puls meer.Maar als de teller uit valt doet mijn toerenteller het wel gewoon.
Kan dit de snelheids meter zijn op de versnellingsbak?

Robin

#10
Ik ga hier toch even een slotje op doen, Francois jij hebt je eigen topic, hou het alsjeblieft daarbij (en de zoekfunctie ;) ) :)

Mocht djo231 het topic weer open willen hebben mag hij contact opnemen met mij :)
Seat Leon 1.8 20VT Topsport | 246PK / 380NM

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev