Advertenties

Stuurhuis bouten aandraaien

Gestart door richardv, 7 juni 2009, 13:17:31

Vorige topic - Volgende topic

richardv

Ben ik met een nieuw topic. Via mijn werkplaatshandboek kom ik er niet goed uit. Waar zit precies het stuurhuis en kom ik daar met huis en tuin gereedschap makkelijk bij om de bouten hiervan wat aan te draaien?

A110

Waarom wil je ze aandraaien?
Wat is je klacht?

Je zal de onderplaat moeten verwijderen dan kan je redelijk bij je stuurhuis bouten.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

subzero

richardv

Bij het draaien van het stuur is er op een bepaald moment een kleine knak. Volgens de dealer moeten de bouten van het stuurhuis iets worden aangedraaid. Vandaar deze vraag. Maar jullie antwoorden lijken mij vrij duidelijk. Het huis is daar waar de stuurstang samenkomt in het T stuk zogezegd?!

M@ttie

misschien is het makkelijker om eerst het knietje van de stuurstang binnen eens op te lossen en opnieuw vast te zetten terwijl je het in de goede stand houdt... dit is meestal het probleem... dit scheelt je zoeken naar het stuurhuis... het knietje is binnen in de auto te vinden tussen je gas en rempedaal, gewoon de stuur stang naar beneden volgen.

Ik hoop dat je me input in dit topic wel kan waarderen,... :D Y o-)
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Robke72

Heb ik dat probleem ook?
Als ik mijn stuur helemaal naar 1 kant draai tot de aanslag, dan hoor ik een tik/knak in de stuurinrichting. Ik kan het niet precies thuisbrengen, maar je hoort het binnen (achter/beneden het stuur) en je hoort het buiten ook bij het stuurhuis.
Als de knak eenmaal gehoord is, dan doet hij het pas weer als ik hem helemaal de andere kant heb opgedraaid, ook tot tegen de aanslag.
Wie weet wat dat is?

matthew

Dan heb jij inderdaad hetzelfde probleem

richardv

!-! Ja Mattie. Dank. Ik zal dat eerst eens bekijken. Kom nu maar met een grap hoor  ;)

Robke72

Citaat van: matthew op  8 juni 2009, 00:42:38
Dan heb jij inderdaad hetzelfde probleem

Welk probleem heb ik dan? Maar belangrijker: hoe is het op te lossen?
Ik zit terug te lezen, maar ik begrijp het niet zo goed.....help  ;)

A110

Als je tussen je rem en gaspedaal de bekleding iets weg haalt zie je een soort kruiskoppeling.
Van die koppeling draai je het boutje iets los spuit je er wat vet tussen en draai je het boutje weer stevig vast, probleem opgelost geluid weg.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

richardv

Ok. Gaan we eens bekijken. Dank.

richardv

MAW het kan dus ook liggen an die koppeling en niet aan de bouten in het stuurhuis??

Robke72

De mijne staat nu bij de garage. Morgen een nieuwe distributie-set en waterpomp erop.
Hij zal ook even kijken naar het stuurhuis. De auto staat dan toch op de brug en het één en ander was er dan toch al af.
Heb hem ook verteld van de kruiskoppeling. Hij zou er even naar kijken. Mocht hij het niet gevonden krijgen, dan ik morgenavond wel  :q

Ben benieuwd wat ik morgen nou exact mag aftikken......

Zakaria

Ik heb precies hetzelfde situatie bij mij megane 1.9DCI, ik vervelende knak/tik bij het draaien van de stuur.

Is een bekende fenomeen? Ik moet er zelf nog onder kijken. Ik dacht dat het van de steekas kwam?
Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Robke72

Net mijn Megane weer opgehaald.
Wat heeft ie gedaan: nieuwe distributieriem met spanners én een nieuwe waterpomp.
Alles origineel Renault. Multieriem was nog goed. Waterpomp ook, maar toch vervangen uit voorzorg.
Ik heb alle oude onderdelen mee teruggekregen. Totale kosten: € 516,06

Toen ik vroeg of hij nog gekeken had naar de knak in mijn stuur, zei hij: "Shit, vergeten. Ze hem maar op de brug, dan kijken we even."
Hij weer de onderplaat eraf gehaald en gekeken. Maar daar zat alles vast en goed. Daarna toch gekeken naar de knie-koppeling. Hij had daar nog niet van gehoord. Bout los gedraaid, klein beetje wiebelen met het stuur, bout weer vast. En hoppa: geluid is weg! Hij verbaasd en ik blij :q

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev