Advertenties


Stuurhuis bouten aandraaien

Gestart door richardv, 7 juni 2009, 13:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mark29

Veerschotels gaan erg veel kapot. Is gewoon een domme constructie.
Bout kniestuk stuurkolom natrekken kost niets, en kan nooit kwaad.
Bouten stuurhuis natrekken, van de bevestiging dan he, kan ook knakken voorkomen.

duckie1098

bekend euvel(tje), zo gepiept.Begrijp niet goed dat een automonteur dat niet weet.....

groetsels,

Ben

paul1967

jaja ene niet gemaakt weer naar de volgende als ik draai met stuur knakt het flink van links na rechts, en als ik voet onder tegen stuur zet voel ik het daar behoorlijk.

moet ik dan ook eens die 13 ner schroef losdraaien en een met stuur wiebelen en dan weer vast draaien, want is niet normaal lijkt wel of er een hamertje tik op de stuurhuis aan doen is, :?


mark29

Inderdaad. Wat hierboven beschreven is.

dannyfm





Dit toevallig?

Heb het zo wel op me 2.0 en 1.6 en nog steeds niet kunnen vinden. Kan de knie stuk zijn die ik meerdere malen los gehad hebt en opnieuw hebt vast gezet. Ik ga van de week me hele Dashboard demonteren om bij de stuurkolom te kijken

mark29

Heb je de bouten van het stuurhuis op het subframe al debiel vast gedraaid?
Beetje onnodig werk om hiervoor een dashboard los te halen namelijk.
Dan boutje bij kniestuk, spelingen op stuurkogels controleren, en veerpootlagers maakt wel eens geluid.
Meer gaat er eigenlijk niet kapot.
Soms komt het uit het stuurhuis.

Zorg dat die op een 4 kolommer komt te staan, ga in de auto zitten, sturen dat ie knakt.
Ondertussen iemand onder de auto staan en met de hand op de onderdelen voelen waar die knakt, dan heb je een oplossing zo gevonden. Anders blijf je gissen, die dashboard eruit halen word verspilde moeite.

dannyfm

Dat kan ik nog wel doen ja even onder de auto. Omdat ik het wel in de auto die harde tik hoor (op video 2 die Dynamique) hoop via de Bodemplaat bij de stuurhuis bouten te kunnen komen. Dan even sturen en luisteren waar het komt. Binnen zitten er ook 2 Kniestukken. 1 onder op de pen die door het gat naar buiten het stuurhuis in gaat en 1 bij de Kolom zelf. Daar tussen zit er ook een rond rubber geval tussen die iets mee veert zodat die niet volledig onder spanning staat. De aanslag in het stuurhuis is die Oranje klauwring die pal tegen de axiaalbout aan zit. Die waren tevens bij de 2 Liter Die ik heb aan beide kanten stuk!. Die ging ijzer op ijzer ol zijn eind en tevens was de stuurlag ook langer. Ik 2 nieuwe klauwringen er opgezet en gaat net aan op 570 uithoek Links en rechts. Zonder ring zat die op uithoek 600. De stuurKolom zit ook vast en dacht dat die misschien wel los zat en voor een hardere tik zorgt. Hij doet het ook halve wegen bij snel draaien.

mark29

Je had een pm gestuurd met een filmpje.
Dat je dat geluid buiten harder hoort is niet heel vreemd.
Het zit direct op het stuurhuis die op subframe, dat galmt wel lekker door als je daar met een hamer op tikt.
In de auto is er isolatie, geluid word geabsorbeerd door interieur ook.
Ik zeg bodemplaat eronder uit. de brug op en omhoog. laat er een monteur onder staan, terwijl het stuur heen en weer word gegooid.

dannyfm

Dat klopt Exact. Het loopt in 1 stuk door. Net als je met een steeksleutel thuis op de verwarmings radiator loopt te tikken wat je in elke slaapkamer hoort.

Ik heb het probleem verholpen door die Kruiskoppeling los te halen en er op nieuw op te zetten. Hij gaat er maar op 1 manier in ook. Voor dat ik dat deed stond die iets verkeerd ook. Nu staat die kaars recht en gaat gewoon zonder harde tikken om. als ik hem harder omhaal dan normaal dan hoor je hem sowieso. Die plastice klauwringen in het stuurhuis gaan er van stuk die tegen de Axiaalkogel aanzitten als je hem te hard om haalt.

Me Privilége 2.0 die er ook last van hebt is verkocht. Ik ga met de Dynamique 1.6 verder. De beide modellen hebben het Luxe pakket.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev