Advertenties


Stuurhuis bouten aandraaien

Gestart door richardv, 7 juni 2009, 13:17:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

M@ttie

@ Robke, mooi dat alles opgelost is....
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

A110

Gelukkig,

Volgens mij is er zelfs iets van een mededeling over geweest. En moet je zelfs de bout vervangen maar dat weet ik niet zeker meer.
Wij doen het ook op deze manier die hier al een paar keer aangegeven is.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

M@ttie

Ja is een actis oplossing van, dan moet je een kitstrookje aanbrengen en de bout en de moer die er zitten vervangen...
ervaring leert dat oplossen en vastdraaien in de juiste stand al voldoet!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

richardv

Kniekoppeling. Ik heb gezocht maar kon het niet zo snel vinden. Is dat de koppeling aan de onderzijde bij de pedalen?

Robke72

Yep, dat issie. Zit 1 lange bout doorheen.
Losdraaien (niet helemaal eruit!), beetje met stuur wiebelen en weer goed vast zetten.
Dat deed wonderen bij mij.

richardv


Zakaria

Ik kan het niet vinden, wat voor sleutel heb je daarbij nodig??

Megane 1.9dci 6bak 2004, dvd klapscherm + hoofdsteunen.
+ Megane 1.5dci 6bak 2007, panoramadak, renault navigatie scherm carminat + stuurbediening.

Robke72


peter

beste clubleden
ik dacht dat t stuur huis int stuur zat maar nu ik gelezen heb is t onder de auto
de auto van mij moet je t stuur goed vasthouden anders gaat ie of naar links of naar rechts
is dan t stuurhuis stuk dat zei men bij kwikfit kan ik dat zelf of moet ik dat laten doen en hoe
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
alvast heel erg vriendelijke dank en groetjes peter

A110

Ik denk eerder dat je veerschotel lagers boven je schokdempers kapot zijn.
Hoor je ook een raar geluid bij sturen (kloink)? Of anders iemand de veer vastpakken en een ander het stuur verdraaien van links naar rechts. Als je de veer voelt verspringen dan zijn zeker je veerschotellagers kapot.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

peter

ik dank je vriendelijk voor je reactie zo gauw ik iemand heb die me helpt zal ik t proberen als dat t niet mocht zijn mag ik je dan vragen hoe ik eventueel t stuurhuis zou kunnen vervangen of zou er ook nog wat anders aan de hand kunnen zijn
heel veel groetjes peter

dannyfm

#26


ik denk tot dit bij mij ook het geval is

mark

Dus alleen omdat de auto zowel naar links als af en toen naar rechts trekt, is het stuurhuis kapot. Ik vind dat een beetje een rare beredenering.  8)7 meestal zit er dan speling op de achterste draagarmrubber of bijv de veerpootlagers. In elkgeval iets in die richting.  ;) een keer uitlijnen wil ook nog wel eens helpen. ( nadat de auto goed op spelingen is gecontroleerd. .)

dannyfm

daar heb ik geen problemen mee hoor Mark dat die  1 kant uit trekt of speling hebt, totaal niet. hij rijd prima recht en is direct maar tikt behoorlijk zodra je een bocht gaat maken. vooral een scherpe bocht. ik hoop die kniestuk bij de pedalen daar die naar buiten toegaat dat boutje los halen en met wat vet er tussen weer aandraaien en zo niet dan vervang ik me hele stuurhuis. het is zo erg dat als ik hem omhaal met de wielen van de grond af zodat die geen weerstand meer hebt dat die tikken en klappen nog steeds hoorbaar zijn zo als op dat filmpje

A110

Stuurhuis komt nooit voor. 1 iemand aan het stuur draaien en iemand anders aan de veer voelen. Voelt diegene een tik aan de veer is de bovenste veerschotel kapot wat veeeeeeel meer voorkomt dan een stuurhuis.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev