Advertenties

dak werkt niet

Gestart door cabriolet, 2 juni 2009, 19:23:51

Vorige topic - Volgende topic

cabriolet

ok me klep is vergrendeld dat werkt maar nu het volgende me klep opent en sluit tot een bepaald punt en dan gaat die piepen
het zit dus echt in de pomp ofzo want hij opent de klep totsat de worm helemaal in is en normaal neemt die hydaolische veer het over maar die pakt hem dus niet iemand nog een idee

cabriolet

M@ttie

Gaat de afdek kap open tot het punt waar de hydraulische cilinder het over moet nemen??
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

cabriolet

M@ttie

Wat je kan doen is even kijken of het plastic tandwiel van je motor nog heel is, hiervoor moet je de elektromotor van de pomp los schroeven. Deze tandwieltjes scheuren nog wel eens waardoor het de pomp wel draait maar geen druk opbouwt.

cabriolet

ja heb ik geprobeert maar hoe krijg ik dit voor elkaar

heb me motor losgemaakt en de 4 schroeven van het oliereservairlos gedraaid maar kreeg hem er niet af of moet dit op een andere manier

rene1969

Je kunt het boutje wat in de bijvulopening zit eruit draaien en dan met een dun stukje plastic 1 voor 1 de hoeken (van het reservoir) proberen los te maken. Pas wel op dat je de pakkingring die binnenin het reservoir zit niet beschadigd, anders krijg je een lekkage. Reservoir zit redelijk vast weet ik uit ervaring maar met wat geduld moet het lukken.

rene1969

Zit idd een stuk er overheen geschoven. Met beleid draaien en trekken.

cabriolet

nou heb hem eraf gekregen met als resultaat dat me handen onder de olie zaten

in het resevoir lag een klein rond magneetje los te zwerven weet niet waar die vandaan komt

en ik kon geen tandwiel zien zie alleen een rond stuk ijzer met 3 buisjes en 1 daarvan zit een gaasje omheen waar denk ik de olie doorheen gaat
dus hoe kom ik nu bij de tandwiel

cabriolet

niemand die kan vertellen hoe ik bij het tandwiel kom

rs50jochem

Jeffrey van de Kerkhof

beste cabriolet,

ik heb ook enkele keren problemen gehad met mijn cabrio dat het dak niet open ging ( de kap waar het dak in gaat)
bij de renault dealer vele dingen aan laten doen zelfs een compleet nieuwe motor erin.
Hielp nog niets.

Wat was nu uiteindelijk het geval. Bij de handrem zit een klemmetje dat is de - pool, zodra de handrem rop staat heeft de kap een -
Het stekkertje bleek kapot te zijn.

Dus al met al was het maar een stekkertje van nog geen 10 cent, maar ze hebben er wel een hoop nieuwe dingen opgezet wat eigenlijk niet hoefde.
Misschien bij jou ook wel het geval?

mvg Jeffrey

cabriolet

Citaat van: RS50Jochem op 18 augustus 2009, 16:58:36
De dealer...

ach jah maar miss wil ik het zelf doen en niet die k*t renault want daar zitten alleen maar geldvangers maar er werd mij gezegt het olie bakje te demonteren en dan kon ik het zien
maar dan kijk ik nog tegen een bonk ijzer aan waar een staafje zit waar het olie doorheen gaat en 2 andere staafjes en er lag een los magneetje in dus jah??????

ja ik hoor juist wel het motortje draaien alleen gaat het dak niet vanzelf in enzo
Citaat van: Jeffrey van de Kerkhof op 18 augustus 2009, 17:54:15
beste cabriolet,

ik heb ook enkele keren problemen gehad met mijn cabrio dat het dak niet open ging ( de kap waar het dak in gaat)
bij de renault dealer vele dingen aan laten doen zelfs een compleet nieuwe motor erin.
Hielp nog niets.

Wat was nu uiteindelijk het geval. Bij de handrem zit een klemmetje dat is de - pool, zodra de handrem rop staat heeft de kap een -
Het stekkertje bleek kapot te zijn.

Dus al met al was het maar een stekkertje van nog geen 10 cent, maar ze hebben er wel een hoop nieuwe dingen opgezet wat eigenlijk niet hoefde.
Misschien bij jou ook wel het geval?

mvg Jeffrey

ja wat deed het niet toen bij jou dan want ik hoor wel het motortje draaien

M@ttie

Om bij het tandwiel te komen moet je zoals ik in mijn post geschreven heb de motor loshalen en niet het olie reservoir.
Om de motor los te halen moet je wel even wat pielen met korte en langeverleng stukjes om je er lastig bij komt, de motor zit vast met 2 torx 30 als je die los heb moet je de motor van het pomphuis afhalen en dan zie je het tandwiel op de motor zitten!!
Dat magneetje moet je aan 1 van de ijzeren leidingen hangen dat ligt daar gewoon op magnetisme aanvast.

cabriolet

jah ok maar bedoel je die torx die verdiept zitten waar je zo tegen aankijkt dus dat je dan aan de enekant het stuk incl. olie reservoir heb en andere kant de rest??

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev