Advertenties

dak werkt niet

Gestart door cabriolet, 2 juni 2009, 19:23:51

Vorige topic - Volgende topic

rene1969

Draai het kraantje van de pomp linksachter in je kofferbak open. (auto op handrem) Maak vervolgens aan de voorkant je kap open zoals je normaal ook doet. Vervolgens kun je de achterboog omhoog halen. Maak nu de vergrendeling van de afdekplaat los. Deze kun je losmaken door in de kofferbak aan het kabeltje te trekken. Deze zit midden achter de opbergbak van je kap. Je kunt er moeilijk bij maar dat lukt wel. Trek nu de dekplaat omhoog. Beter is om dit door iemand omhoog te laten houden. Vervolgens kun je de achterboog weer naar beneden laten komen. En nu kun je de rest van de kap vanuit de auto naar achteren duwen, niks forceren natuurlijk. Als je dit 2 of 3 keer herhaald met inklappen en uitklappen is de lucht er wel uit. Haal nu voor de zekerheid je accukabels nog een keer van de accu om zeker te zijn dat er geen storingen meer in het systeem zitten. Hierna zal je kap waarschijnlijk weer werken. (Bij mij werkte het wel op deze manier) Succes.

cabriolet

ik heb het dak meerdere malen open en dicht gedaan maar dit heeft geen effect gehad wel merkte ikdat wanneer ik me dak open en dicht doe dat me olie peil van die pomp oploopt kan dit miss iets zijn

rene1969

Heb je bij de laatste keer sluiten van de kap wel het kraantje weer dichtgedraaid en de dekplaat vanuit de kofferbak vergrendeld?

cabriolet

het kraantje zit dicht en volgens mij is die wel vergrendeld zo niet dan zou je alsnog het motortje niet horen lopen

rene1969

Dat merk je snel genoeg door te proberen om je dekplaat op te tillen. Verder kun je nog kijken of de switch op de achterste boog van de kap aan de linkerkant goed vast zit. Deze wil nog wel eens losgaan.

Domier

cabriolet

Citaat van: rene1969 op 14 juni 2009, 00:24:22
Dat merk je snel genoeg door te proberen om je dekplaat op te tillen. Verder kun je nog kijken of de switch op de achterste boog van de kap aan de linkerkant goed vast zit. Deze wil nog wel eens losgaan.

rene1969

Als je de kap aan de achterkant omhoog zet, kun je aan de linkerkant bij het scharnierpunt een schakelaar (switch) zien. Deze kan uit elkaar getrokken zijn. Verder kunnen evt de schakelaartjes in de vergrendeling van de dekplaat niet goed kontakt maken.

cabriolet

ja maar dan hoort me motortje toch ook niet te gaan draaien

rene1969

Even voor de duidelijkheid: Hoor je de motor van de dekplaatvergrendeling draaien en hoor je de motor van de kap draaien.

cabriolet

ik hoor het motortje van de kap draaien

rene1969

Maar je hoort de motor van de dekplaatvergrendeling dus niet draaien. Dan zou ik deze even uitbouwen en kijken of je hier iets in kunt vinden. Evt kun je je accu op de vergrendelmotor aansluiten om te kijken of deze wel werkt. (Wel even de beginstand van de worm markeren. De worm is die as die eruit draait dus.)

rene1969

Als je dan nog niks raars ziet, dan wordt het toch tijd om langs de renaultdealer te gaan om de storing in de kap uit te laten lezen. (Als hun wel weten hoe dit moet, in Nijmegen wisten ze het niet, en moest ik het ze vertellen haha)

cabriolet

ik heb nu me verschrendeling in me handen maar hoe sluit ik deze nu aan op me accu

en ik krijg ook die afdekplaat niet meer verschrendelt op de een of andere manier lijkt wel op die spiraal te ver erin zit maar krijg deze nou niet meer terug

rene1969

Als je kijkt naar de bedrading van hetgeen je in handen hebt, zie je een zwarte draad en een rode draad. Als je de zwarte (en rode) draad volgt kun je zien op welke aansluiting in de stekker die zit. Als je die met 2 losse draden aansluit op de - (zwarte) en + (rode) van de accu zal de worm een kant op bewegen. Als je de draden omdraait zal de worm de andere kant op bewegen. Bij mij moest ik ook iedere keer de worm een stukje verstellen en uitproberen of de vergrendeling werkte. Succes.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev