Advertenties


pluskabel leggen

Gestart door nijntje, 2 juni 2009, 14:38:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

nijntje

Wie kan mij vertellen waar ik het beste mijn pluskabel vanaf de accu naar binnen kan trekken in een megane2 GT.

Ik wil een 50mm kabel leggen maar kan hier maar wienig over vinden.


gr casper

matthew

Ik zou even een mailtje naar Michel dolman doen doe heeft ook een 50mm gelegd en heeft ook een grand tour

Jacob

Je kan het beste naar binnen gaan achter je dashboardkastje. Het dashboardkastje zelf is op eenvoudige wijze (volledig) te demonteren waardoor je goed zicht krijgt op de rubberen dop.

Ikzelf was via de bestuurderskant gegaan (wist toen ff niet beter), maar dat is een extreem gedoe geweest. Dat was overigens bij een 2.0 16v, wellicht dat het bij andere motorvarianten niet uitmaakt.

nijntje

Die van mij betreft een 1.5DCI, weet niet of daar meer ruimte aanwezig is maar ik vind het alsnog vrij vol.
Zal eerst maar ees kijken of ik via het dashboardkastje een geschikte doorvoer kan vinden.

Kan iemand mij mss ook vertellen of ik bij mijn deurpaneel alleen het deel van het speakerrooster kan verwijderen of moet ik dan meer delen van het paneel verwijderen voordat ik daar bij kan??


M@ttie

speaker rooster kan er af, wel voorzichtig als je m door buigt of te hard trekt kunnen sommige plekjes wit uit slaan!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Jacob

Klopt qua speakerrooster, het makkelijkst is om te beginnen aan de "voorkant". Aan de kant van de handgreep zit namelijk een langere lip, die kan je het beste voor het laatst bewaren (dan schuif je hem als het ware eruit).

nijntje

ok thx, kan ik voor dat ik op vakantie ga nog even de install een beetje upgraden:
andere compo er in (als het lukt met een beetje aanpassen een setje 16,5cm AS-HX SQ.


en anders komt er gewoon een 13cm compo in met minimale aanpassingen.
2 versterkers (1 zapco monoblock 1100wrms op 2ohm) (1 spl dynamics 2x100wrms op 4ohm)
subwoofer GZHW25X
andere radio

heb dus nog wat te doen voor het weekeind....

M@ttie

hou je wel rekening met de inbouw diepte!!!  want die zeer gering!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

matthew

jep als je 16cm erin wilt moet je gaan snijden en doen en als je diepere 13cm speakers wilt ook en dat maakt de kans op waterlekkage in je deurbakken erg groot!

nijntje

Kan strakjes nieuwe speakerroosters ophalen bij de dealer. Hierop ga ik met mdf een ring plaatsen voor 16,5cm speaker en deze vervolgens met polyester strak maken. hij komt dan iets meer uit te steken dan origineel maar heb wel veel meer de vrijheid in mijn speaker keus.

Op deze manier hoef ik dus niets weg te snijden en kan ik als ik de auto weer inruil in de toekomst mijn oude rooster er zo weer op monteren samen met de 13cm karton speakers.


M@ttie

verstandig idee, anders kan je zoals matthew aangeeft een aquarium in je auto krijgen.... :D
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

nijntje

heb wel al mijn zwemdiploma's maar blijf toch liever droog in de auto!!!
hahahahaha

als ik ga beginnen met de inbouw dan zal ik wat foto's schieten en hier plaatsen.
ga eerst vrijdag op vakantie en heb geen tijd meer om dit nog te doen helaas...

to be continued

matthew

Nou ben inderdaad nebieuwd naar het eindresultaat en ook mooi dat je het dan weer origineel kunt maken.

Fijne vakantie alvast.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev