Advertenties


proefrit / aanschaf GT 1.6 16v, Dyna Luxe

Gestart door Medel, 30 mei 2009, 21:41:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Medel

Hallo,
ben nieuw op dit forum, erg leuk en een bak aan info voor mij  _o_,  omdat ik waarschijnlijk mijn Renault-debuut ga maken.
Ik ben er inmiddels over uit dat ik een GT 1.6, 16v wil hebben van ongeveer 2004  - 2005. Ik ben weg van de lijn en vooral het interieur van de auto. Leuke gezinsauto denk ik met genoeg ruimte... toch?

Binnenkort ga ik in een uitvoering Dynamique luxe proef rijden, 72000 km, mrt 2005, 16' lmv 113 pk.

Jullie weten beter dan ik welke opties er allemaal inzitten, dus ga ik niet noemen. Nou weet ik dat de auto's starten met een kaart. Maar vanaf welk jaar hebben deze auto's ook de handsfree-werking mbt portier openen en starten ( dus dat de kaart zelf gedetecteerd wordt door de auto zonder dat je knopje drukt) ?

Waar moet ik op letten, tips, hoe zit het met de distr.riem?
Alvast bedankt? Hoop snel eea te lezen,
groet,
Edwin D.
Hillegom, ZH
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

M@ttie

Handsfree openen / sluiten is niet van af een bepaald bouwjaar maar heeft met optie / uitvoering van de auto te maken.
De distributie riem gaat om de 120.000km of 5 jaar, altijd distributie set en multi riem set vervangen en advies is om ook altijd de waterpomp mee te vervangen want de ervaring leert dat die na opnieuw spannen van de d-riem kan gaan lekken...
Test bij een handsfree auto ook of de drukknopjes / optische ogen allemaal werken de optische ogen zijn redelijk duur...
Gaat de auto bij de dealer of particulier gekocht worden??
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Medel

Citaat van: M@ttie op 31 mei 2009, 10:25:15
Handsfree openen / sluiten is niet van af een bepaald bouwjaar maar heeft met optie / uitvoering van de auto te maken.
De distributie riem gaat om de 120.000km of 5 jaar, altijd distributie set en multi riem set vervangen en advies is om ook altijd de waterpomp mee te vervangen want de ervaring leert dat die na opnieuw spannen van de d-riem kan gaan lekken...
Test bij een handsfree auto ook of de drukknopjes / optische ogen allemaal werken de optische ogen zijn redelijk duur...
Gaat de auto bij de dealer of particulier gekocht worden??

Auto staat bij een Bovag autobedrijf, geen dealer, biedt halfjaar Bovag garantie, apk en grote beurt voor 10.700 euro, NAP aanwezig. Bij die grote beurt moet ik dan maar proberen te bedingen dat de distr.riem meegenomen wordt.... toch ??
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

Medel

Trouwens nog een vraagje,... op het forum wordt af en toe gesproken over Megane II  1e serie..... 2e serie..etc... Kan iemand mij vertellen vanaf wanneer serie 1 loopt  en vanaf wanner serie 2 loopt en wat de meest aanzienlijke verschillen zijn mbt de kinderziektes/gebreken ?
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

A110

De Megane II Fase I (serie 1 zoals jij het omschrijft) zie je hieronder op de foto. Deze Fase I loopt van 2003 tot 2006.




Hieronder de Megane II Fase II. Die is gemaakt vanaf 2006 tot heden (2009). De Megane III estate (zo gaat Renault de station modellen noemen) staat in de startblokken.



Zoals je ziet is de neus van de auto veranderd. En het interieur is iets veranderd. Met name andere materialen en een ander instrumentenpaneel en display.

Hieronder nog een foto van de Megane III estate.



Hopelijk heb ik je vraag een beetje beantwoord.
De kinderziektes/gebreken zijn bij een Fase II wel minder maar het ligt er ook aan hoe je met je auto omgaat.
Je dan altijd even langs een dealer rijden voor info over je auto daarbij hoef je alleen maar het kenteken op te geven. Dan kunnen ze zien welke reparaties uitgevoerd zijn onder garantie en welke OTS (dit is een technische mededeling die op de auto kan voorkomen).

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Medel

1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

Medel

#6
Mensen, ik ben er ingetuind... haha.
Onderstaande Megane is mijn eigendom geworden sinds 2 juni.
Ik vond hem tijdens de proefrit nog gaver dan ik hem had voorgesteld,
bleek ook keyless entry op te zitten.
Betreft een 1.6 16v, Privilege Luxe, 17' lmv,  72000km van maart 2005, zoals ik eerder in dit topic vertelde.. Alleen blijkt het een Priv. luxe te zijn ipv Dynamique Luxe. Verschil ?????  Zit dat m in de maat van de velgen ?,  o ja en navigatie zit erin hetgeen ik ook niet uit de advertentie had gehaald.
Ik hoop veel goede ervaringen met jullie te delen. ( en hoop trouwens dat de foto te zien is)





foutje..... 8)    blijkt toch een Dynamique Luxe te zijn.... op de verzekeringssite gaf het kenteken Priv.luxe aan hetgeen dus niet klopt.
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

DHL

Proficiat, ziet er mooi uit !-!
Verschil tussen privilege en dynamique is de kleur van het interieur. In het ene geval beige, het andere zwart (in Belgie toch).
Tevens liggen in de privilige originele tapijtjes vanuit de fabriek.

Benjamin Renon

Gefeliciteerd met de aankoop!  !-! Wel tof dat er nog iets meer opties opzitten dan je had gedacht.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

A110

Gefeliciteerd,

Hele mooie velgen zitten eronder, wees er zuinig op ze zijn gewild. Heb ze zelf ook onder mijn Meg GT zitten en het staat de auto heel goed.

Gr. Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

M@ttie

Van harte gefeliciteerd met de aankoop!!!
Megane coupé 2.0 16v 1998
Laguna 2.0 rxt automaat full options 2000

Medel

#11
Citaat van: A110 op  3 juni 2009, 17:34:31
Gefeliciteerd,

Hele mooie velgen zitten eronder, wees er zuinig op ze zijn gewild. Heb ze zelf ook onder mijn Meg GT zitten en het staat de auto heel goed.

Gr. Jeroen

Ja ben inderdaad wel verzot op die velgen,  'smoelt ' goed zullen we maar zeggen en ze zien er nog heel netjes uit. Weet jij hoe deze velgen heten?
Heb nu voor t eerst lmv, ben voornemens ze vooral 's winters goed bij te houden ivm pekel ed. !  Ervaringen?  gewoon wekelijks een soppie toch?
1.2 TCe Limited, 4-2015, 71000 km.
Grand Tour 1.6 16v, Dynamique Luxe, 3-2005, 147000 km.

DHL


John B.

je kan je velgen ook in de was zetten, krijg je ze makkelijker schoon, laat in ieder geval remstof er niet te lang opzitten!

matthew

swinters gewoon elke week goed wassen en in de zomer eigenlijk ook dan blijven ze het langst mooi.

Verder veel rijplezier toegewenst met je nieuwe auto.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev