Advertenties


Motorprobleem tgv middendemper?

Gestart door JanB, 2 april 2010, 22:54:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JanB

Hoi allemaal,

Al lange tijd kamp ik met het probleem van inhouden van de motor bij ca. 3000rpm. Hiervoor al meerdere malen bij de dealer geweest, maar deze weten het probleem niet op te lossen. Enig aanknopingspunt dat ik op dit moment heb is het rammelende geluid dat ik onder de auto hoor mn bij afremmen op de motor maar ook bij acceleratie. Volgens de garage komt dit geluid van de middendemper en is ontstaan nadat de katalysator is vervangen.

Mijn vraag aan jullie; kan dit probleem van de middendemper invloed hebben op het inhouden van de motor?

Groet, Jan

matthew

Het zou kunnen ,maar dan moet het vermogen wel meer weg vallen en niet alleen bij 3000toeren inhouden.Want als er een schotje dwars staat in de uitlaatgas gang dan kan het niet weg en heb je dus een blokkade en vermogensverlies,dus ik verwacht niet dat dat je probleem is.

Maar om wat voor motor gaat het hier.

Het is namelijk bij de 1.6 16v dat deze dat wel meer doen en meer een kwaaltje van de auto zelf is dat niet te verhelpen is.

JanB

Het is een 2.0 16v. Het inhouden dat ik bemerk is best duidelijk aanwezig ook bij afremmen op de
motor, maar mn bij volle belasting. Het probleem is al langere tijd aanwezig maar lijkt de laatste tijd te verergeren net als geluid van de uitlaat. Vandaar ook dat ik daar een link tussen zocht.

Groet, Jan

sijm138 (jesse)

is het een 2.0 ide of een gewone 2.0
megane coupe 1.6E 98.
chevrolet camaro 5L V8 78.

Stefan

We zitten in het Megane II board, dus een ide zal het dan zeker niet zijn.. :neen: ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

matthew

Ik zou eerst beginnen met het smoorklephuis te reinigen en daarna weer in te leren.

Maar wat heeft de garage dan allemaal al gedaan om het probleem op te lossen?

JanB

Ze hebben inderdaad het smoorklephuis schoongemaakt en opnieuw ingelezen. Daardoor werd het rijden al beter (optrekken vanuit stilstand zonder duidelijke dip in toerental is wat ik als verbetering merk). Verder hebben ze hem uitgelezen op storingen (maar niets van dat) en hebben ze naar de distributieriem gekeken of de timing correct was. In het kort komt het erop neer dat ze het probleem wel erkennen, maar dat ze de oorzaak niet kunnen vinden, daarbij zit ik nog in de 'garantieperiode'. Ik overweeg om een consult bij de ANWB te laten doen om een onafhankelijk oordeel te krijgen en wellicht dat zij de oorzaak kunnen achterhalen?

Groet, Jan

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev