Advertenties


vraagje kw schroefset

Gestart door freek, 22 april 2009, 19:01:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freek

goedendag

ik heb me laatst een kw schroef zet aangeschaft (variant 1). Nu werd ik gister gebeld door mijn monteur en die kon hem niet lager brengen dan -5a6, hij zei dat de veren dan los kwamen te liggen.

mijn vraag is het dan de verkeerde schroefset (misschien voor een 16v)??? ik heb zelf een 1.6

en dan wou ik me achterkant ook lager hebben aangezien ik nu standaard bumper achter heb met 2 uitlaten. is daarvoor ook een schroef deel te krijgen of kan het echt alleen op de torsie as?? Want als dat zo is dan kan ik dus niet lager want dan ligt achter lager dan voor

iig bedankt
only men of stihl

rs50jochem

Wat de monteur zegt klopt.. Na 5a6cm komen de veren los te liggen.. Als je dan verder schroeft is het voor de APK een afkeur..

Maar tussen de keuringen door kun je hem gewoon lekker laag zetten zoals jezelf wilt....

Joost-cabrio

achter raad ik altijd aan om via de torsie te doen en dan evt nog stuggere dempers ivm vaak willen ze de wielkasten raken.

voor tja net wat jochem al zegt gewoon voor de apk omhoog schroeven en na de apk weer heel snel omlaag.

matthew

jep wat Jochem zegt en achter kan alleen op torsie

Nick Mattheus

Je kan je wagen idd nog lager brengen hoor... Y
Mijn wagen bolt nu al een 100.000km op laagste stand en nog altijd geen problemen ondervonden. !-!

Wel zorgen dat de veren goed op hun plaats zitten als je de wagen op de grond laat zakken.
Als deze niet goed op hun plaats zitten merk je dit direct door een bonk geluid bij het afdraaien.
Wagen terug omhoog krikken, veer vasthouden als je de wagen laat zakken, en op tijd wegtrekken natuurlijk :q
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

freek

thanks iedereen.

die bonk heb ik al rechts voor. dit is dus gewoon de veer die niet goed zit. dan zal ik dat zo drect even rechtzetten. en dan zal ik eens kijken hoe laag hij wil :D.
only men of stihl

rs50jochem

Als je laag staat en je gaat schuin een steile drempel of oprit op dan kan de veer ook uit de schotel komen (heb hiet al met meerdere auto's last van gehad).. Bij de 1e keer van de krik af laten zakken goed opletten hoe die zit en als daarna de bonk weer komt gaat hij vaak ook weer weg als je een tijdje alleen vlakke wegen rijdt.. Als je je er aan stoort idd. even de krik eronder en weer goed zetten....


Wel opletten dat je niet te laag gaat zonder te controleren, dan kan ineens je wiel vastzitten met insturen in je zijscherm.. Das minder leuk.. ;)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev