Advertenties


Turbo pakt laat aan?

Gestart door Stony (Robert), 21 februari 2008, 19:26:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stony (Robert)

Hallo mede meganerijders

Ik heb een Renault megane1 PH2 1.9 DCi uit 2002. Deze heb ik nu 2 maanden ongeveer.
Ik heb sinds ik de auto heb, het idee dat de turbo erg laat aanpakt, circa rond de 2000/2500 toeren.
Een kameraad van mij heeft een collega, ook een 1.9 DCi en die zei dat de turbo normaal rond de 1500 toeren moet aanpakken. Is dit echt zo?
Hier komt even mijn 2e vraag.
Ik dacht zaterdag, toen ik aan het rijden was, dat de turbo erg vlot aanpakte, zegmaar heel iets voor de 2000 toeren. Dit was maandag al weer normaal, zegmaar 2500 toeren. Nu reed ik vandaag pas voor het eerst weer in mn auto, en pakte de turbo pas rond de 3000 toeren aan. Dit lijkt me niet echt normaal.
Ik heb mijn EGR-klep laten schoonmaken vorige maand, maar de behuizing ed. zijn ze vergeten te doen, dus brand het lampje van storing soms wel even op. Heeft dit er misschien iets mee te maken? Of is er iets anders aan de hand?

Mvg, Robert Kleinheerenbrink
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

nafeenstra

Bij mijn megane 1.9dti pakt de turbo ook pas op bij 2000 toeren maar ik weet niet of dit voor de dci ook geld.

Stony (Robert)

ja oke, maar nu pakt ie zelfs bij de 3000 toeren pas op..  :neen:
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Birt

Lijkt me dus niet goed. Misschien dat er nog wat renault specialisten iets over kunnen zeggen, maar kan aan veel dingen liggen. Als eerste denk ik aan een lek(je) ergens in het lucht circuit na de turbo. Of voor de turbo in het uitlaat gedeelte van blok naar turbo.

Hier kan je zelf wel naar gaan zoeken. Anders raad ik je aan eens naar de dealer te gaan. Die kunnen dan het elektronische gedeelte eens na kijken met de pc.

Zelf heb ik een 1500DCI. die begint dus tussen 1500 en 1750 te werken. bij 2000 heeft hij al goede druk.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Stony (Robert)

ik ben vanochend langs de dealer geweest, zul je net zien als je er bijna bent, de turbo goed aanpakt  l-
de egr-klep hadden ze voor een paar weken geleden schoongemaakt, maar nu hadden ze het vermoeden dat deze kapot was, en daardoor olie de turbo inliep. nu gaan ze het zaakje binnenkort weer schoonmaken, en alles goed nakijken. nu maar hopen dat de turbo nie kaduuk is.. zou deze stuk zijn als ie bij de 3000 toeren wel aanpakt? lijkt me toch van niet? anders zou deze het helemaal toch niet doen?

ik wacht af! :P

groetjes ;)
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Birt

Turbo stuk. Wanneer issie stuk. Voor de eens issie stuk wanneer hij een druppel olie lekt. Voor de ander wanneer hij niet meer draaien wil. Zomaar issie niet stuk. Ik hoop voor je dat het geen heel lang durige geschiedenis wordt zo.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Stony (Robert)

ik ben er banger voor, dat het daardoor juist veel geld gaat kosten. hier zit ik niet op te wachten, aangezien k dat met mn vorige auto ook had..
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

Stony (Robert)

nou, het probleem lijkt opgelost! de luchtmassameter was waarschijnlijk de boosdoener, die was op, dus hopen dat ie nu klaar is! :D bedankt voor de reacties! :D

groeten,
Robert
RMC 1.9DCi 2002 (old)
Renault Clio 1.6 16v 2004 (New)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev