Advertenties


Coupe 2.0 16V Help Michien Motor Naar Kl*te

Gestart door rawies, 4 augustus 2007, 22:16:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rawies

Hallo,

Ik heb een groot lastig probleem, het begon 2 weken terug.
Ik ben een weekend bij mijn moeder gaan logeren, met mijn stomme kop ben ik de auto vergeten op slot te zetten.
In de avond uren is er navigatie en wat geld uit het dashboard kastje gestolen.
En nu komt het , ze hebben mijn motor kap geopend.
olie pijl eraf gehaald en vermoedelijk kunstof slang erin gestopt van 0.5 mm dik.
Zondag ochtend, wilde weer naar huis liep naar mijn auto.
toen kwam ik erachter dat mijn deur niet opslot stond, mijn vriendin waarom staat je motor kap open.
huh motor kap geopend, keek ik rond zag er goed uit alleen miste ik olie pijl meter, die vondt ik op het stoep naast de auto.
Verder vondt ik een half meter slang van 0.5 mm dik, vervolgens stopte ik mijn pijl weer in zo dat we weg konden rijden. maar olie pijl meter die kon ik niet in douwen stak ongveer 25 cm eruit.
dus er zat iets in de weg, toen ben eff gaan denken heb ik die slag gepakt en eff kijken of die erin paste.
dit was wel het geval.
Auto laten staan, maandag dealer gebeld uit gelegd (hun advies niet starten)
Afgelopen vrijdag heb ik via verzekering auto naar renault dealer laten slepen.
maandag 6 aug wordt ernaar gekeken, hier had ik goede hoop op dat ze eruit konden halen.
afgelopen vrijdag krijg ik tel van ze en vroegen ze wederom wat er aande hand was heb ik ze goed uitgelegd.
hier op antwoorde hij dat het michien niet eruit te halen is. ik schrok me hoedtje kan niet waar zijn na zo een stommietijd mijn auto niet meer bruikbaar!
Weet iemand of er zoiets eruit te halen is, advies?
Wat moet ik doen?

Het gaat hier om Megane Coupe 2.0 16v
van 1996 heeft 138 km gelopen
vorige jaar nog distrubitie vervagen span rollen pomp v snar
nieuwe remus uit laat , angel eyes
nieuwe sparco lucht filter alarm nieuwe accu
auto reed als een trein nooit problemen
.

peterachterop

raar verhaal?

als er een stuk slang in is gestopt zou dat er toch met een haakje uit te halen moeten zijn.

MT

En dan nog een stuk slang zorgt toch niet dat je motor kapot draait. Heeft iemand die wagen nou al eens gestart?

rawies

nee auto is nog niet gestart, geen iedee hoe diep die slang in motor zit.
het is niet mogelijk om oliepijl meter hele maal erin te krijgen dus denk dat vrij diep in motor is in gestopt.

zeker raar, ik geloof het zelf nog niet

met een haak weg halen hoe dan, je kan  een dun buisje toch niet met een haak binnen dringen lijkt mijn.

MT

Een lang tapeind kun je er toch indraaien. Die kun je per meter halen bij elke DHZ neem 2 diktes mee en probeer het erin te draaien en dan trekken. Desnoods erin duwen met het voorste deel ingesmeerd met lijm en dan laten drogen en een dag later trekken. Als je dat trekken een beetje draaiend doet dan zal dat in die gladde buis echt wel loskomen.
Je gaat me toch niet vertellen dat je al die tijd met je handen in je zak een beetje dom staat te kijken naar dat ding zonder iets te proberen?

Paul

Volgens mij zit de peilstok tegen het inlaatspruitstuk geschroefd, met 1 m6 boutje.
Zal zometeen even buiten kijken voor de zekerheid.
Ook zou ik de olie aftappen en kijken wat daarbij zit.
Misschien hebben ze er wel iets in willen gooien.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

rawies


op de vraag waar het olie pijl zit bij megane 2.0 16v, dit is niet mijn megane maar ziet er percies zo uit op het kleur na!

Paul

#7
Hier een paar foto's die ik zojuist gemaakt heb.
Hij zit idd met dat ene m6 boutje vast.
Als die los is, kun je het complete pijpje er zo uithalen.(zit in het blok alleen maar met een o-ring vast)





en 1 met de pijlstok er gedeeltelijk uit.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

MT

Citaat van: Remko de W. op  5 augustus 2007, 01:09:46
Citaat van: MT op  5 augustus 2007, 00:50:30
Je gaat me toch niet vertellen dat je al die tijd met je handen in je zak een beetje dom staat te kijken naar dat ding zonder iets te proberen?

probeer je zin een beetje zo te formuleren dat het niet denigrerend overkomt,
niet iedereen kan mischien wat jij kunt en laat het mischien over aan iemand die er voor geleerd heeft... !-!

ik kan me zo niet voor de geest halen hoe de peilstok loopt bij een 2.0-16V,
mischien dat Paul je morgen kan helpen,
of 1 vd andere renaultmonteurs die hier regelmatig rondhangen... Y

Hoi Remko,

Bij ons is dat een grappige opmerking maar nu ik jou reaktie zo lees is dat niet overal zo.
Ik bedoelde er dus niks beledigends mee!

En zo te zien kun je dus inderdaad de houder van de peilstok er voor het bovenste gedeelte zo afhalen.
Ik zou daar eerst eens mee beginnen en daarna de olie aftappen en dat tesamen met het filter vervangen en gaan weer met die Megane!

Nick Mattheus

zou het misschien ook niet beter zijn om de carterpan effe te demonteren?

grtz
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Nick Mattheus

#10
liever een pak werk dan je motor naar haaien te doen denk ik dan maar :q

je weet nooit wat ze hier hebben ingedaan ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

rawies

Citaat van: Nick Mattheus op  6 augustus 2007, 01:51:10
liever een pak werk dan je motor naar haaien te doen denk ik dan maar :q

je weet nooit wat ze hier hebben ingedaan ;)

dealer heeft me net gebeld ze hebben olie pijl buisje losgeschroeft erin gegeken olie afgetapt nog niks.
ze gaan nu inderdaad carterpan losschroeven,  ik heb geen verstand van cartenpan.
kan je voldoende zicht hebben in de motor als je cartenpan weg haalt?
volgens dealer is dit vrij prijzig!
heeft iemand michien foto hoe dit eruit ziet?

MT

#12
Vrij prijzig!!

Ja met hun uurloon inderdaad wel maar echt gek veel werk is het niet. Olie aftappen is al gebeurd, paar boutjes los en dan kun je best wel wat zien ja. Nieuwe pakking en weer dichtschroeven, nieuwe olie erin met het nieuwe filtertje en je hebt weer meteen een deel van een klein beurtje te pakken. Als hij daar toch al voor moest scheelt dat weer.

Paul

Dat is wel een mooi verhaal, maar een megane heeft ook nog een subframe.
De motor moet een flink stuk gelicht worden, om de carterpan eronderuit te halen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev