Advertenties


Ideetje??

Gestart door Marcel, 22 oktober 2006, 19:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

He hallo daar. Ik heb misschien een ideetje of oplossing voor de mensen met een tikkende 1.6-je.Het kan een van de injectoren zijn (dit schijnt vaker voor te komen) of anders een van de kleppen,deze worden dan wat ruimer gezet voor een betere verwerking van het proces. ik heb het zelfde probleem met mijn Megane 1.6 8V. misschien hebben jullie hier wat aan.
Greetz from Marcel (Megane Coupe en Clio Sport-rijder).


PS: vooral zo doorgaan !!!! !-! !-!

Boy

jah wie weet...
het 1.6 getik is hier al vaak besproken en ik ben er bij mezelf nu achter gekomen dat hij het alleen doet als het koud is

deze tijd alleen smorgens vroeg dus, smiddags heb ik nergens last van  8)7

Meganomaan

#2
Als het alleen is als het koud is dan zou ik een dunnere olie gebruiken (5WT ipv 10 of 15WT). Hoe lager het cijfer hoe lager de dikvloeibaarheid (viscositeit) is.

Ikzelf gebruik in alle soorten auto's die ik tot nu toe heb gehad Shell Quadro. Dit is eigenlijk een motorolie geschikt voor motorfietsen en heeft een zeer gunstige werking voor de koppeling maar heeft ook een ideale dikte voor typisch Nederlands weer. In de winter niet te dik en in de zomer niet te dun.

Maar een andere, goede olie moet het ook aankunnen...

Succes!

Boy

hmm, lijkt me dat dit niks met je koppeling te maken heeft, het ligt denk ik echt aan de kleppen.

Is er eigenlijk al iemand die dit getik opgelost heeft? ben hier erg benieuwd naar
Ik begin het met dit koude weer steeds meer last van te krijgen....  8)7

Meganomaan

Motorfietsen hebben niet altijd (lees meestal niet) een droge koppeling. Ik geef aan dat deze olie die ik als olie voor mijn Megane gebruik eigenlijk geschikt is voor motorfietsen (vandaar de opmerking van de koppeling).
Een auto heeft ook een heel ander soort koppeling en is geenszins te vergelijken.

Excuses voor de verwarring maar mijn koppeling is zo droog als wat  Y

Paul

Citaat van: Boy op 10 december 2006, 20:12:21
hmm, lijkt me dat dit niks met je koppeling te maken heeft, het ligt denk ik echt aan de kleppen.

Is er eigenlijk al iemand die dit getik opgelost heeft? ben hier erg benieuwd naar
Ik begin het met dit koude weer steeds meer last van te krijgen....  8)7

Kleppen stellen
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Boy

is goed paul, wanneer heb je tijd?  :D

Ballie

ik heb mijn kleppen laten stellen en nu tikken mij injectoren een heel klein beetje, maar dit kan je ook verhelpen door een soort goedje in je olie/benzine te gooien om ze te reiningen

Meganomaan

#8
Ja, brandstofreiniger van Tunap is daar erg goed voor. Duur maar goed. Verkrijgbaar bij de (mag dit hier wel?) VW dealer en Kawasaki motordealers. Andere middeltjes werken gewoon minder goed.

Ik gebruikte Tunap vroeger in de werkplaats om carborateurdelen mee te reinigen van motoren die uit Amerika waren geimporteerd. Vaak waren van het lange stilstaan de flotterkamers en kanaaltjes etc zo groen als gras!
Eem paar dagen in de Tunap en brandschoon  !-!

Een olietoevoeging heeft voor de injectoren geen nut, de olie komt niet in de verbranding terecht (althans niet via de injectoren). Trouwens wel een wat vreemd verhaal, tikkende injectoren. Zitten ze wel goed vast op de inlaat en lekken ze niet een heel klein beetje? Wie kan mij meer techniesche details geven over dit getik?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev