Advertenties


vreemde storing

Gestart door caddyladdy, 12 december 2006, 18:15:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

caddyladdy

vanmorgen in de auto gestapt, starten, rijden, na 20 kilometer ben ik op mijn werk, ik rij de drempel voor ons bedrijf op, en toen zag ik dat in een moment mijn koplampen even uit gingen en weer aan. Ik parkeer mijn auto, zet hem uit en wil de deur op slot doen met de cv, niets???? weer ingestapt kijken of hij eventueel wel wou starten, ook niets, sterker nog totally blank, geen lampje, geen zoemertje niets deed het meer. Ik dacht what the f*ck, maar aangezien mijn baas niet vrolijk is als je te laat bent, ben ik maar gaan werken en in de pauze even gaan kijken,  is er niets meer aan de hand, de deur ging gewoon op slot en weer los, en starte ook meteen. Even bij mijn accupolen gekeken maar naar mijn idee zat dat goed vast, geen oxidatie op de polen en geen roestvorming aan de massakabel en zat ook goed vast op het chassis. En gisteren had ik al dat hij niet wou starten op gas, hij sloeg aan maar wilde niet blijven lopen, en als hij dan afgeslagen was hoorde ik een vreemd getikker links in mijn dashboard, leek wel wat op een relais, maar na 3 x starten deed hij het weer. Is er misschien iemand die weet wat dit kan zijn of heeft een soortgelijke ervaring. Ik heb hem nog niet zolang en word een beetje zenuwachtig van al die berichten in het forum haha. Het betrefd een coupe 2.0 met g3 uit 1997 en of het een 8v of 16v is weet ik niet want dat kan ik nergens vinden, maar goed, iemand??
thx

Meganez

Denk niet dat het met de uitvoering te maken heeft, maar mijn 2.0L 8v heeft hier ook geregeld last van gehad. Het probleem was bij mij meestal opgelost met een beetje gewring aan de accupolen (hoewel ik dan eigenlijk ook zeker wist dat deze toch goed contact maakte).

Een aantal keren is het voorgekomen dat dit niet had geholpen. Dan had ik de accupolen meestal even een minuutje los gehaald (zodat de computer kon resetten). Maar heb ook wel is meegemaakt dat daarna niks meer mogelijk was en de auto het de volgende dag om onverklaarbare reden weer wel deed. Bij mij was het meestal wel het geval dat met contact op stand 1 alles het gewoon deed, maar zodra ik de motor probeerde te starten door de sleutel rond te draaien dat alles pas uit viel en de auto daarbij geen kick meer gaf..

Patrick

Ik denk toch dat je ergens een massa probleem hebt,
accu-pool, of aansluiting van massakabel op carrosserie.

xforce

dat probleem komt me bekend voor.
en toen ik het deed zoals nils, hielp het altijd.
totdat ik erachter kwam dat mijn passagierslampje continu op aan stond.
Accu werd gewoon steeds leeggertrokken, en na even wachten, startte hij wel weer.
Op het moment zit er een nieuwe accu in, lampje staat uit.
nooit meer last van gehad :-)

dannyklijnholstz

ik heb het met mijn auto ook gehad zijn ze 25 uur mee bezig geweest tre zoken wat het was bij mij zat het in de bedrading een stekkertje er niet goed in bij mijn dashboard kant dat kan het dus ook zijn

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev